משכנתא למימון נכס מסחרי

משכנתא למימון נכס מסחרי
משכנתא למימון נכס מסחרי

כאשר מדברים על משכנתאות, לרוב אנו שומעים התייחסות רק לרכישת דירת מגורים או בית צמוד קרקע, כמו גם משכנתא לבניית בית. אך למעשה, שוק המשכנתאות כולל גם אפשרויות לעסקים ולמשקיעים המחפשים להיכנס גם לתחום הנדל"ן המסחרי.

משכנתא לנכס מסחרי היא משהו שכל הבנקים המסחריים מציעים וזוהי אפשרות מימון נפוצה מאוד בפועל. נכס מסחרי שעבורו נדרשת משכנתא יכול להיות משרד או חנות, בית או דירה לשימוש כמשרד או לצורך עסקי אחר, נכס לוגיסטי כגון מחסן או מרכז הפצה למשל.

גורמים המעוניינים במשכנתא לנכס מסחרי יכולים להיות עסקים וחברות אשר רוצים לרכוש עבור הצרכים שלהם נכס נדל"ן מסחרי כלשהו או עבור השכרתו במודל של נדל"ן מניב. באופן דומה, משכנתא מסחרית שכזו יכולה להיות עבור משקיע פרטיה מעוניים למשל לקנות חנות או משרד על מנת להשכיר את הנכס בתמורה לתשואה חודשית/שנתית.

 

המימון כגורם מהותי לתשואת הנכס

במקרים בהם נדרש פיתרון מימון עבור רכישת נכס מניב – נכס נדל"ן המיועד להשכרה על מנת לייצר ממנו תשואה – למהות המימון יש השפעה ישירה ומהותית עם תשואת הנכס ועל החזר ההשקעה ותחילת הרווחים בפועל.

משכנתא לנכס מסחרי יכולה לקבוע האם תתחילו להרוויח במהרה מהנכס המניב שלכם או שייקחו לכם כמה שנים טובות עד להחזר ההשקעה והתחלת הרווח. מהות המשכנתא מבחינת מסלולי ההחזר וחישובו ואופן המינוף של ההלוואה הם חשובים מאוד ויש לבחון אותם באופן מקצועי מאוד.

מינוף אינו מילה גסה כאשר מדובר על השקעות עסקיות, פשוט חשוב לדעת להתנהל עם המינוף בצורה נכונה המותאמת אישית עבור העסק או המשקיע. למעשה, כאשר מדובר על משכנתא לנכס מסחרי על נכס מניב אז באמצעות המינוף הנכון של ההון העצמי אפשר לייצר תשואה גבוהה יותר מהנכס ולרכוש נכסים משמעותיים יותר. כמובן שכאשר מדובר על נכס מניב המושכר לגורם כלשהו או לכמה גורמים, ההכנסות החודשיות משמשות להחזר המשכנתא ובשאיפה גם משאירות רווח מסוים.

 

גורמים המעניקים משכנתאות לנכסים מסחריים

באופן כללי, כמו בשוק המשכנתאות הפרטיות לדיור, גם במקרה של משכנתא לנכס מסחרי הבנקים המסחריים והבנקים למשכנתאות הם גורמי המימון העיקריים. כאשר מדובר על משכנתא, לרוב יש להתנהל מול בנק, הוא יכול לספק מימון לרכישה בתמורה לשעבוד הנכס. כמובן שניתן לנצל הלוואות אחרות מצד קרנות סיוע ממשלתיות ופילנתרופיות וממקורות הלוואה אחרים, אך כאשר מדובר על משכנתא הבנקים הם השחקנים המרכזיים בשוק.

 

ניכוי הוצאות מימון לצורך ניצול הטבות מס

יתרון שיש לגורמים עסקיים המבצעים רכישת נכס באמצעות משכנתא לנכס מסחרי היא שאפשר לנצל את הוצאות המימון לצורך הטבות מס והקטנת חבות המס השנתית. באופן כללי, ניתן לנכות את ההוצאות על תשלום ריבית המשכנתא כהוצאות מוכרות לצרכי מס, אפשר לחשב פחת על הנכס לצרכי הפחתת חבות המס ובמקרים רבים אפשר אפילו לקבל הכרה בהוצאות שונות של הנכס כהוצאות מוכרות לצרכי מס – למשל הוצאות ניהול הנכס, אחזקה, שירותי ייעוץ בהקשר לנכס וכן הלאה.

זהו היבט חשוב מאוד של התנהלות פיננסית נכונה מבחינת משכנתא לנכס מסחרי, כאשר כמובן שיש לכך השפעה על החזר ההשקעה ועל התשואה המושגת אם מדובר על נכס מניב. ייעוץ מגורם מקצועי כגון יועץ משכנתאות המתמחה בנכסים מסחריים ו/או רואה חשבון יכולים לספק חיסכון כספי לא מבוטל ושיפור עסקת רכישת הנכס כולה.

 

כמו במשכנתא למגורים – ייעוץ משכנתא מקצועי יכול להשיג לכם עסקה טובה יותר!

בהיבט אחד משכנתא לנכס מסחרי אינה שונה ממשכנתא רגילה לנכס למגורים, בכך שקבלת ייעוץ משכנתא מקצועי, חיצוני לבנקים ובלתי תלוי מאפשר לכם לקבל עסקה טובה יותר, משתלמת יותר ומותאמת אישית באופן האופטימאלי.

יועץ משכנתאות מכיר את השוק ואת המשכנתאות המסחריות, הוא מבצע ניתוח מעמיק ויעיל שלכם כרוכשים ואף יכול להתנהל איתכם ובשמכם מול הבנקים להשגת המשכנתא המשתלמת והמתאימה ביותר.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם