משכנתא לעולים חדשים

משכנתא לעולים חדשים
משכנתא לעולים חדשים

זכאות משכנתא לעולים חדשים היא אחת מהזכאויות למימון משכנתא לרכישת דירה, המוצעות למספר קבוצות אוכלוסייה. בשל עליית המחירים החדה שנרשמה בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן, רכישת דירה הפכה למשימה קשה יותר ויותר.

מטרת הזכאות היא להקל על עולים חדשים ועל קבוצות נוספות באוכלוסייה כמו זוגות צעירים, רווקים מבוגרים וכיוצא באלה במימון הדירה.

עולים חדשים רבים חווים קשיי התאקלמות חברתיים וכלכליים ובדרך כלל אין ברשותם הון עצמי רב כמו רכוש פיסי או פיננסי. לכן, מקורות מימון הדירה שעומדים לרשותם הם דלים ורכישת הדירה היא לעתים בלתי אפשרית.

הזכאות ניתנת לעולים חדשים המוגדרים כ"חסרי דירה" שיש ברשותם תעודת עלייה תקפה. תנאי נוסף הוא שלא עברו 10 שנים מאז שקבלו מעמד של עולים חדשים.

תעודת זכאות

לשם קבלת הזכאות למשכנתא יש צורך בהצגת תעודת הזכאות שהונפקה על ידי משרד השיכון והבינוי. התעודה כוללת רישום של כל בני המשפחה שבכוונתם להתגורר יחד.

כדי לקבל את התעודה וליהנות מהזכאות למשכנתא יש להציג בפני הבנק למשכנתאות מספר מסמכים: תעודה זהות, תעודת עולה, תעודות נישואין ואישור שירות בצה"ל, אם ישנו. התעודה תקפה בדרך כלל לשנה אחת בלבד מיום הנפקתה.

משכנתא מסובסדת מטעם המדינה

משרד הבינוי והשיכון מציע לעולים חדשים ולמספר קבוצות אוכלוסייה נוספות זכאות למשכנתא לשם קניית דירה. באתר המשרד ניתן להזין את נתוניהם האישיים של מבקשי המשכנתא לתוך מחשבון ולעמוד על גובהה של הזכאות.

ישנם שני פרמטרים מרכזיים: האחד הוא ותק בארץ, הנמדד מיום קבלת מעמד עולה חדש, והשני הוא מספר הילדים במשפחה. ניתן ללמוד באתר משרד השיכון והבינוי על כל פרטי הזכאות הנוספים ודרכי החישוב.

משפחות עולים בעלי ותק הגדול מ-5 שנים זכאים לתוספת משכנתא הנקבעת על בסיס מספר שנות הותק שלהם בארץ. תוספת המשכנתא ניתנת לתקופה של עד 28 שנים ובתנאי ריבית של 3%.

משפחות בעלות ותק של מעל 8 שנים ועד 10 שנים, זכאיות לתוספת המרבית בגובה 43,630 ש"ח. למשפחות עולים שבהן אחד או יותר מבני המשפחה הוא נכה ניתנת תוספת מיוחדת בגובה הזכאות.

המשכנתא המוצעת על ידי המשרד טומנת בחובה מספר יתרונות בולטים. ראשית, הריבית על המשכנתא נמוכה יותר. שנית, קיימת אפשרות לפירעון מוקדם של המשכנתא ללא צורך בתשלום עמלות או קנסות בגין הפירעון המוקדם, ובנוסף, דמי נטילת המשכנתא נמוכים באופן ניכר מאלה הנהוגים בשוק המשכנתאות.

מענק מיוחד

בנוסף לזכאות למשכנתא, מציע משרד השיכון והבינוי מענק מיוחד בסכום של עד 100 אלף ש"ח לרכישה של דירה ראשונה שנמצאת באזורי פריפריה או בישובים חדשים.

גובה המענק משתנה מעת לעת על ידי החלטת הממשלה וכיום אינו תקף כלל. סכום המענק שקול כמעט לפטור מתשלום מע"מ (מס ערך מוסף) משום שדירה ממוצעת בפריפריה עולה כ-600 אלף ש"ח ו-18% (שיעור המע"מ המעודכן לתאריך 2.6.13) הם כ-100 אלף ₪.

מסלול המשכנתא

מסלול המשכנתא המוצע בדרך כלל לקבוצות הזכאות וביניהן עולים חדשים הוא מסלול הצמוד למדד מחירי הצרכן. מדד זה משקף את יוקר המחייה בישראל ומתעדכן מדי חודש. המשכנתא ניתנת במסגרת ריבית קבועה של כ-3% ומוצעת לתקופה של עד 25 שנים. חשוב לציין כי הבנקים למשכנתאות מציעים לעתים מסלולי משתלמים יותר ממסלול הזכאות ולכן רצוי לערוך סקר שוק בין החלופות המוצעות ולבחור את המסלול המתאים והנוח ביותר.

משכנתא לעולים חדשים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם