משכנתא לזוגות צעירים

משכנתא לזוגות צעירים
משכנתא לזוגות צעירים

משכנתא לזוגות צעירים היא משכנתא הניתנת במסגרת זכאות למשכנתא לזוגות צעירים המעוניינים לרכוש דירה לראשונה בחייהם.

שוק הנדל"ן נמצא בשנים האחרונות במגמה מתמדת של עליית מחירים וצעירים מתקשים לרכוש דירה. מטרת הזכאות היא להקל על זוגות נשואים וכן על קבוצות נוספות באוכלוסייה כמו עולים חדשים, רווקים מבוגרים וכולי בתהליך רכישת הדירה.

זוגות צעירים מתאפיינים בכך שאין ברשותם הון עצמי רב, כלומר, טרם צברו רכוש פיסי או פיננסי שיוכל לשמש עבורם כמקור מימון לרכישת דירה. לכן משימת רכישת הדירה הופכת קשה עוד יותר בשבילם והם זקוקים למקור מימון נוסף מלבד תמיכת ההורים.

משכנתא מסובסדת על ידי המדינה

משרד הבינוי והשיכון מציע לזוגות צעירים ולמספר קבוצות אוכלוסייה נוספות זכאות למשכנתא לצורך קניית דירה ומספק מחשבון זכאות המתחשב בנתונים האישיים של מבקשי המשכנתא. בין נתונים אלה נכללים מספר שנות נישואים או ידועים בציבור, מספר חודשי שירות צבאי/לאומי של בני הזוג, שירות מילואים פעיל ועוד. ניתן לקרוא באתר משרד השיכון ובינוי על כל פרטי הזכאות הנוספים.

בנוסף לזכאות המשכנתא, המשרד מציע מענק מיוחד בסכום של עד 100 אלף ש"ח לרכישת דירה ראשונה הממוקמת בפריפריה או בישובים חדשים. מענק זה משתנה מפעם לפעם בהתאם להחלטת הממשלה וכיום אינו תקף. סכום המענק שווה בקירוב לפטור ממע"מ (מס ערך מוסף) משום שדירה ממוצעת בפריפריה עולה כ-600 אלף ש"ח ו-18% (שיעור המע"מ המעודכן לתאריך 2.6.13) הם כ-100 אלף ₪, כלומר כגובה המענק.

המשכנתא המוצעת על ידי משרד השיכון והבינוי עדיפה על פני משכנתאות אחרות בכמה משתנים. הריבית עליה היא נמוכה יותר, קיימת אפשרות לפירעון מוקדם של המשכנתא ללא צורך בתשלום עמלות או קנסות בגין הפירעון המוקדם. כמו כן, דמי נטילת המשכנתא וניהולה נמוכים בהרבה מאלה המוצעים על ידי הבנקים למשכנתאות.

מסלול המשכנתא

מסלול המשכנתא המוצע בדרך כלל לקבוצות הזכאות וביניהן זוגות צעירים הוא מסלול צמוד למדד מחירי הצרכן. זהו מדד המשקף את עלות המחייה בישראל והוא מתעדכן אחת לחודש. על המשכנתא ישנה ריבית קבועה של כ-3% והיא מוצעת לתקופה של עד 25 שנים.

חשוב לציין כי בנקים למשכנתאות מוכנים לעתים להציע מסלולים אטרקטיביים יותר ממסלול הזכאות כדי למשוך לקוחות פוטנציאלים. לכן, מומלץ תמיד להשוות בין כל החלופות הקיימות בשוק ורק אז לבחור את המסלול המתאים והנוח ביותר.

טיפים לזוגות הצעירים

יועצי משכנתאות מציעים לזוגות צעירים לשים לב לפרמטרים הבאים בעת תהליך בחירת המשכנתא. לפני הכול, זוגות צעירים צריכים לבחור דירה שמתאימה לצורכיהם וליכולותיהם הכלכליות. עדיף לזוג צעיר לבחור דירה קטנה וסולידית בתור הדירה הראשונה בחייו ולאחר מספר שנים של התבססות כלכלית להתקדם לדירה מרווחת יותר.

ככל שגובה המשכנתא נמוך יותר תנאיה עשויים להיות נוחים יותר. נוסף לכך, קיצור תקופת החזר המשכנתא, דהיינו פריסתה על מספר קטן יותר של שנים, יפחית את הריביות עליה.

האם משכנתא לזוגות צעירים עדיפה?

זוגות צעירים הם קהל יעד חשוב ודומיננטי בשוק הנדל"ן הישראלי. חשוב לתכנן נכון את המשכנתא כך שתתאים ללוקחים אותה, בזמן הקצר ובזמן הארוך. דירה קטנה יותר ומרכזית פחות ומשכנתא בסכום נמוך יחסית הפרוסה על טווח שנים לא רב הם צירוף התנאים שיובילו למשכנתא הנוחה ביותר.

שוק המשכנתאות רחב ידיים ומציע מסלולים רבים ומגוונים. הזכאות למשכנתא וכמוה המענק המיוחד שניתן לסירוגין בהוראת הממשלה הם כלי עזר משמעותיים עבור זוגות צעירים ושכבות אוכלוסייה נבחרות נוספות. אך חשוב לזכור, פעמים רבות קיימות בשוק הצעות משתלמות יותר ולכן כדאי להיות ערניים.

ראו גם:
משכנתא לרכישת דירה במושבים ובקיבוצים

משכנתא לזוגות צעירים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם