משכנתא ירוקה ובנייה ירוקה

משכנתא ירוקה ובנייה ירוקה
משכנתא ירוקה ובנייה ירוקה

משכנתא ירוקה היא משכנתא המעניקה תנאים מועדפים לאנשים שנוטלים משכנתא לשם רכישה או בנייה של דירת מגורים הבנויה על פי תקן לבניה ירוקה. בנייה ירוקה היא בנייה שחוסכת באנרגיה ומזהמת פחות את הסביבה.

הבנייה הירוקה יקרה יותר מבנייה רגילה בשל אופן ייצור חומרי הבניה מחומרי הגלם ומסיבות טכניות נוספות. מטרת המשכנתא הירוקה היא לעודד אנשים לבחור בבניה ירוקה למרות היותה יקרה יותר. עם זאת, חשוב לציין כי החיסכון הכספי העתידי שטמון בבנייה הירוקה גבוה יותר מהגידול בהוצאות הבניה.

 

יתרונות הבניה הירוקה

בנייה ירוקה מייצרת פחות פסולת מבניה רגילה ומאפשרת חיסכון עתידי בסוגי מגוונים של אנרגיה, כגון חימום וקירור מים, מיזוג אוויר, תאורה וכיוצא בזה. בתהליך הבנייה נעשה שימוש בחומרים נקיים, שלא מכילים רעלנים, ומטרתם למנוע פגיעה אפשרית בבריאותם של הדיירים. מול כל יתרונות אלו ניצב החיסרון הכספי אך הוא שולי כמעמידים אותו מול בריאות האדם והסביבה.

 

משכנתא ירוקה – תוצר של בנק הפועלים

בשנת 2010 השיק בנק הפועלים את המשכנתא הירוקה הראשונה בישראל על מנת לעורר את מודעות הציבור לחיסכון באנרגיה ולבנייה ירוקה וכדי לפתח את שוק הדרות הירוקות. המשכנתא מסופקת ללווים שרוכשים או בונים דירת מגורים העומדת בתקן 5281 לבניה ירוקה. הבנק מציע לנוטלי ההלוואה הטבה בשם "זכאות ירוקה" המעניק תנאי ריבית מועדפת על החלק מהמשכנתא שגובהו 50,000 ₪, הצמוד למדד מחירי הצרכן ומוחזר בתנאי ריבית קבועה או בריבית הפריים.

כדי לקבל "זכאות ירוקה" יש להיות בעל חשבון בבנק ולקחת הלוואה בגובה 100,000 ₪ או 300,000 ₪. בנק לאומי ובנקים אחדים נוספים השיקו בשנת 2011 את אותו השירות בתנאים כמעט זהים לאלו של בנק הפועלים.

 

התקנת מערכת סולרית ביתית

בנוסף לזכאות הירוקה, בנק הפועלים ובנקים נוספים מציעים ללקוחות שנוטלים משכנתא ירוקה אשראי למימון התקנת מערכת סולרית ביתית. המערכת הסולרית מפיקה חשמל נקי שמחליף את הצורך בחשמל המסופק על ידי חברת החשמל. האשראי מספק עד 100% ממימון המערכת וניתן לתקופה של עד 20 שנה. התנאי לקבלת האשראי הוא שעבוד מלא של הנכס שבו מוקמת המערכת הסולרית. ההטבה זוכה לעידוד מטעם מדינת ישראל ומסופקת בתנאים זהים בכל הבנקים שמציעים אותה.

 

משכנתא ירוקה – הצעה נחמדה אך לא כל כך שימושית

המטרה שעומדת מאחורי המשכנתא הירוקה היא מטרה חשובה ובעלת ערך אך כשבוחנים את תנאי ההטבה מגלים שהיא לא כל כך משמעותית. ראשית, סכום המשכנתא המרבי שמסופק על ידי הבנקים הוא 300,000 ₪ בלבד.

בנוסף, הסכום שעליו ניתנת ההטבה – 50,000 ₪ נמוך מאד ולא מקל באופן משמעותי את הקושי בהחזר המשכנתא. טיבם של תנאים הריבית זניח יחסית משום שבמשכנתאות אחרות ניתן לקבל סכומים גבוהים בהרבה ובשל התחרות הגבוהה בשוק המשכנתאות אפשר למצוא הצעות משתלמות נוספות.

משכנתא לבניה ירוקה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם