איך לבחור רואה חשבון?

בחירת רואה חשבון היא החלטה חשובה עבור כל עסק. רואה החשבון אחראי על ניהול הדיווח הפיננסי, ייעוץ כלכלי וציות לרגולציה. על כן, ראוי להקדיש זמן ומשאבים לבחירה מדוקדקת. הנה כמה עצות כיצד לבחור רואה חשבון המתאים ביותר לעסק שלך.

 

הגדרת הצרכים של העסק

בטרם בחירת רואה חשבון, יש להגדיר במדויק מהם הצרכים הספציפיים של העסק. האם נדרשת עזרה בהנהלת חשבונות, חשבי שכר או דיווחים שנתיים? האם המטרה היא צמצום מיסים? ככל שמצליחים לזהות את הצרכים הממשיים, כך ניתן למצוא את המועמד המתאים ביותר.

הגדרת הצרכים של העסק

בדיקת הסמכות והניסיון

רואי חשבון מורשים חייבים לעבור בחינות סמכות מקיפות ולצבור ניסיון מעשי. יש לוודא כי למועמד יש תואר בחשבונאות, תעודת רואה חשבון בתוקף וניסיון קודם עם עסקים בגודל ובענף דומים. יש לברר לגבי שיטות וטכניקות שהם משתמשים באופן קבוע כדי להעריך את כישוריהם.

 

בדיקת שביעות רצון לקוחות קודמים

מומלץ לבצע סקר שביעות רצון לקוחות בקרב מעסיקים קודמים של המועמד. יש לבדוק כמה זמן הם עבדו יחד, באיזו תדירות התקיימו פגישות, האם עמדו בלו"ז, האם היה זמין וכד'. הפניות מלקוחות קודמים הן אינדיקציה טובה לשירות ואיכות עבודה.

בדיקת שביעות רצון לקוחות קודמים

בחירת רו"ח שעובד באיזור

חשוב מאוד לבחור רואה חשבון שעובד באזור בו בעלי העסק פועלים. כך לדוגמה רואה חשבון בבאר שבע פחות יתאים לעסק הפועל בתל אביב או בחיפה. למרות שניתן כיום להתנהל גם בוואטסאפ ובמיילים, עדיין יש חשיבות לישיבות ולפגישות תקופתיות.

 

בדיקת התאמה אישית

חשוב לוודא שקיימת התאמה אישית בין רואה החשבון לבין בעלי ומנהלי העסק. לכן מומלץ לקבוע פגישת היכרות ראשונית להערכת אופן התקשורת ואופי העבודה. המועמד צריך להפגין הבנה בעסק שלכם ובענף בו אתם פועלים. כדאי לשאול שאלות על ניסיון עבר רלוונטי למקום העבודה בו הוא מועמד.

 

השוואת מספר הצעות

עדיף לא להסתפק בהצעה אחת בלבד. מומלץ לפנות ל-3-5 מועמדים מתאימים ויש להשוות את הצעות השכר והשירותים שהם מספקים. חשוב להקפיד לקבל הסבר לגבי שיטות וכלים שהם משתמשים. יש לשאול האם ישמשו כיועצים עסקיים מעבר לדיווחים שוטפים.

 

עריכת חוזה בכתב

עריכת חוזה בכתב חיונית על מנת להסדיר את היחסים בין הצדדים לעסקה. חוזה ברור ומפורט עשוי למנוע אי-הבנות, ויכוחים וסכסוכים בהמשך. חוזה בכתב צריך לכלול את זהות הצדדים, מהות העסקה, היקף העבודה, מחיר ותנאי תשלום, לוחות זמנים לביצוע, התחייבויות הדדיות, סעיפי אחריות ושיפוי, פתרון מחלוקות, תאריכי תחילה וסיום ועוד פרטים רלוונטיים.

מומלץ לנסח את החוזה באופן בהיר, תמציתי וחד משמעי ככל האפשר על מנת להימנע מפרשנויות שגויות. יש לקרוא את המסמך בעיון לפני החתימה ולהיוועץ בעורך דין במידת הצורך. חוזה בכתב מחייב משפטית ויכול לשמש ראיה במקרה של סכסוך.

 

קביעת פגישות סטטוס קבועות

עבודה מול רואה חשבון היא שותפות לאורך זמן. על מנת להבטיח עמידה ביעדים ושביעות רצון שני הצדדים, יש לקבוע פגישת סטטוס רבעוניות או חצי שנתיות. בפגישות אלה סקרו את התקדמות העבודה, עדכנו יעדים ווידאתם שכל הצרכים מקבלים מענה. בחירת רואה חשבון איכותי היא השקעה לטווח ארוך בהצלחת העסק. בהתבסס על העצות לעיל, ניתן לבחור שותף אמין ומקצועי שילווה אתכם בדרך להתפתחות וצמיחה.

איך לבחור רואה חשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם