איך להשקיע נדלן באירופה והאם זה משתלם

השקעות נדלן בכללותן הינן השקעות אלטרנטיביות, כאשר ישנן השקעות נדלן מניב בארץ והשקעות נדלן בחו"ל או במודל של השקעות ישירות בנכסים או לרכוש נכס דרך חברה זרה.

בשנים האחרונות ישנה תאוצה בהשקעות הנדלניות בחו"ל, כאשר החוקים שונים לחלוטין מהשקעות הנדלן בישראל.

איך להשקיע נדלן באירופה והאם זה משתלם

מרבית היעדים המושכים משקיעים מישראל נמצאים באירופה (גרמניה, ברלין, הונגריה וספרד) וזאת בעקבות עלויות הנכסים (זולות ביחס לישראל) ופוטנציאל התשואה מעליית המחירים העתידית, אך כמובן שישנו

סיכון!!

 

 

כיצד זה עובד

עיקרון ההשקעה הנדלנית בחו"ל הינו כמו בארץ: רכישת דירה או משרד המהווים את הנכס הנדלני כאשר הרווח מתקבל ממכירת הנכס לאחר זמן מסויים (תשואה פוטנציאלית) או השכרת הנכס, באם יש רווח ואז הנכס הינו מניב. פרט לעיקרון ההשקעה שהוסבר לעיל ישנם הבדלים גדולים בין השקעה נדלנית בארץ או בחו"ל:

  1. הבירוקרטיה הנדרשת לקניית הנכס, משתנה בין המדינות השונות ולכן על המשקיע להיות בקיא בכלל החוקים,התקנות והסעיפים השונים על מנת שהסיכון לא יגדל.
  2. במרבית המקרים, המשקיע הממוצע לא מכיר את השוק של העיר הנבחרת מבחינת עלויות הנכסים או הרווח הפוטנציאלי.

 

 

נקודות למחשבה

 

סעיפים פירוט
ערך הנכס בהשוואה לנכסים דומים
ביקוש מהן השכירויות באזור
רמת איכלוס 90% אכלוס ומעלה לפחות
הוצאות חשמל, ארנונה, שירותי ניהול
שקיפות הנכס מידע: גודל, היסטוריה של מכירות, כמה זמן נמצא למכירה
מימון אופציות המימון בנושא זמן המימוש משתנות בין המדינות
מיסים מהם המיסים שמשלמים ואיך מקטינים את ההכנסה שמחייבת למיסוי

 

יתרונות השקעת נדלן בחו"ל

דבר ראשון המחיר!! ידוע לכולם שמחירי הנדלן בישראל גבוהים מאד, לעומת ערים אחרות בעולם שבהן ניתן לרכוש מספר נכסים באותו סכום של דירת חדר בתל אביב וכך אפשר לפזר את ההשקעות. יתרון נוסף הוא התשואה המניבה, כאשר מקסימום התשואה בישראל נמוך בהרבה ממינימום התשואה בחו"ל. עוד יתרון הינו ההיצע של הנכסים וסוג השקעה כאשר ניתן לבחור בהשקעה לטווח קצר או ארוך והאם להשקיע עם קבוצת רכישה או לבד. לבסוף, ישנו את יתרון המיסוי, כאשר בהרבה מקרים ישנו הסכם מס בין המדינה בה תשקיעו לבין ישראל, המגן עליכם מלשלם מס כפול.

 

למה להשקיע באירופה

ישנן באירופה מספר מדינות עם יתרונות גדולים בהשקעה נדלנית וכאן נמנה חלק מהן:

נדל"ן במזרח גרמניה– גרמניה בעלת חוסן כלכלי יציב בשילוב עם רמת חיים טובה, בעלת מגוון נכסים במחירים יותר נמוכים מהנדלן הישראלי.

פולין- בעלת שילוב של מחירי נכס נמוכים, כלכלה פורה ושיטת מיסוי משתלמת למשקיעים.

קפריסין- מדינה מועדפת על המשקיע הישראלי בעקבות הקרבה הגאוגרפית והמחירים הטובים, כאשר מרבית עסקאות הנדלן מתבצעות בלרנקה, נקוסיה ולימסול. בנוסף, ישנה בקפריסין כלכלה יציבה וחזקה.

רומניה- העיר המרכזית בה היא בוקרשט, כאשר היא התאוששה מהמשבר הכלכלי וכיום ישנה עלייה הדרגתית במחירים מה שמביא לשיעורי תשואה משתלמים למשקיעים.

 

השקעה פיננסית

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם