איך לחשב את מס השבח לפני רכישת דירה שנייה

לאחרונה פונים אלינו לא מעט מתעניינים שצפויים לרכוש את הדירה השנייה שלהם בקרוב.

המשותף לכל הפונים זו שאלה אחת חשובה מאוד – "איך אנחנו יכולים לחשב את מס השבח לפני שנרכוש דירה שנייה?".

יש מי שחושבים שמדובר בהליך מסובך, כך שבסופו של דבר הם מציינים בפנינו (עוד לפני שאנחנו מספיקים לענות) שהם יוותרו כעת על רכישת דירה שנייה.

איך לחשב את מס השבח לפני רכישת דירה שנייה

כדי שאתם לא תוותרו כל כך מהר, כתבנו עבורכם את המדריך לחישוב מס שבח במצב שכזה. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת בנושא:

 

רקע אודות מס שבח

רגע לפני שנצלול לחישוב מס השבח על דירה שנייה, חשוב שניישר קו עם מי מכם שלא יודעים את הרקע אודות מס השבח. אם מסיבה מסוימת, במהלך רכישת הדירה הראשונה לא הייתם מעורבים בהליך הרכישה – אתם לא צריכים להיות חסרי אונים. אתם צריכים פשוט להבין מה עומד מאחורי מס שבח. אז עד לפני כמה שנים, היו פטורים שהביאו לכך שמוכרי דירות לא נאלצו לשלם מס שבח. בשנת 2014 המצב השתנה, והובאו תיקונים בתקנות מס שבח. מאז, בעלי דירות מחויבים בתשלום. בעבר, לפי החוק, היה אפשר למכור כל 4 שנים את הדירה וכך לקבל בעצם פטור מלא מתשלום מס שבח. היום המס מחושב באופן אחר ובנוסף לכך, הובאו גם תיקונים בכל הנוגע לסוגיה של מס שבח על רכישת דירה שנייה.

 

אז איך אפשר לחשב מס שבח לפני רכישת דירה שנייה?

לא נלאה אתכם ביותר מידי פרטים. אתם לא צריכים לדעת אחוזים, אין צורך גם בידע מתמטי נרחב כדי לחשב מס שבח על דירה שניה. אנחנו מתארים לעצמנו שאתם מופתעים לשמוע את הפרטים הללו, שכן, חישוב מס שבח עשוי להישמע עבור רבים מכם כעניין מורכב, כזה שדורש מכם ידע בתחום או ידע נרחב במתמטיקה. בשביל שתוכלו לחשב את מס השבח לפני שאתם רוכשים את הדירה השנייה שלכם, אתם רק צריכים להזין פרטים מסוימים בתוך מחשבון מס שבח.

 

מה זה מחשבון מס שבח ואיך משתמשים בו?

זו הפעם הראשונה ששמעתם על מחשבון מס שבח? אם כן, החיים שלכם עומדים להשתנות. מעכשיו, אתם יכולים להיות בטוחים שעומד בפניכם הליך קל לחישוב. עכשיו, כשאתם יודעים על קיומו, אנו יכולים לשתף אתכם שכל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא פרטים בתוך המחשבון. כך שכדאי שתכינו מראש מסמכים שיהיו בהם בין היתר את הפרטים הבאים:

  • סוג הנכס (למשל, האם מדובר בדירה שצפויה לשמש למגורים או משהו אחר)
  • סוג החישוב
  • שווי העסקה (והאם מדובר בעסקה שצפויה להתבצע בדולרים או שקלים)

לאחר שתמלאו את כל הרובריקות הריקות במחשבון, תוכלו לדעת מהו מס השבח שאתם צפויים לשלם על הדירה השנייה שתהיה בבעלותכם בקרוב. שיהיה בהצלחה!

 

עט דף ומחשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם