איך לנהל תקציב המסייע להגדיל את רווחיות העסק

ניהול נכון של תקציב העסק מאפשר לתכנן את ההתנהלות והיעדים לשנה הבאה, לנהל בצורה חכמה את ההוצאות וההכנסות של העסק ולהבין אם הצעדים שננקטו עד כה – לפיתוח העסק, לשיווק, פרסום ושיפור השירותים והמוצרים – הם משתלמים כלכלית, או שכדאי לשנות משהו.

איך לנהל תקציב המסייע להגדיל את רווחיות העסק

יחד עם זאת, רוב בעלי העסקים מעידים כי ניהול פיננסי של העסק אינו התחום החזק ביותר שלהם ולכן הם מעדיפים להיעזר ביועץ פיננסי.

כיצד יועץ פיננסי יכול לסייע להגדיל את רווחיות העסק וכיצד הוא עושה זאת?

 

אייל פז ייעוץ פיננסי, עוסק בליווי עסקים להצלחה כבר מעל 25 שנה, מציע לכם כמה הסברים בנושא:

 

להגדיל את רווחיות העסק – המלצה לצעדים הנכונים מיועץ פיננסי

  • הצעד הראשון בתכנון פיננסי חכם לעסק שלכם הוא להכיר את תזרים ההכנסות. הערכה של הכנסות בעבר, מסייעת להציב יעדים ולהתכונן לעתיד. אחת מהדרכים הפשוטות לבצע הערכה נוספת של ההכנסות הצפויות לשנה הבאה היא על ידי עריכת סקר עם לקוחות קבועים, שיספקו מידע לגבי נכונותם להמשיך להיות לקוחות של העסק בשנה הבאה, להמליץ לחברים על העסק וכן הלאה.
  • הצעד הבא הוא ניתוח ההוצאות של העסק – קיומו של דו"ח הוצאות מפורט הוא חיוני לניהול פיננסי יעיל של העסק. חשוב להקדיש תקציב לכל סוגי ההוצאות, לחלק בין הוצאות קבועות להוצאות משתנות, לבדוק היכן ניתן לצמצם, אבל גם כאן – לבדוק אם הצעדים הפיננסים שנקטתם עד כה נכונים ומועילים לעסק. בדיקת עלויות תפעול ועלויות ייצור, למשל, היא חיונית ויכולה לחסוך לכם הוצאות מיותרות בהמשך.

 

ניהול תקציב להגדלת רווחים – למה לא לעשות את זה לבד?

זה אולי נשמע פשוט, אבל חישוב ריאלי של הוצאות העסק דורש ידע קצת יותר מורכב, התאמת החישובים לסוג העסק ולקחה בחשבון של כל המשתנים.

אלה נתונים, שיועץ פיננסי מנוסה יכול לעזור לכם לברר. אם תרצו – תוכלו בעתיד לערוך בעצמכם א החישובים הללו, בתנאי שיש לכם זמן לכך וגישה לנושא הפיננסים, מפני שתחום זה הוא לב ליבו של כל עסק ודורש התייחסות רצינית.

 

ניהול תקציב שמגדיל את רווחי העסק

יועץ פיננסי מנוסה, עוזר לכם להכין דו"ח מקיף של הכנסות והוצאות של העסק. הדו"ח הזה הופך לתוכנית העבודה שלכם לשנה הבאה. אתם יכולים להישען עליו לצורך תכנון חכם יותר של הוצאות, להוציא מהמערכת שירותים ומוצרים שלא עובדים טוב בשבילכם, לקבל החלטות בזמן אמת על סמך הנתונים שיש בידכם ולזהות מראש מצבים בעייתיים שעלולים להתפתח למשבר של ממש, אם לא יטופלו.

 

לסיכום

ניהול פיננסי בעזרת יועץ מקצועי עוזר לעסק שלכם לעלות על דרך המלך, לוותר על פעולות שאינן מועילות לעסק ולחזק את העשייה שמצמיחה את העסק ועוזרת לו להרוויח.

הוא גם הדרך הנכונה לקבל החלטות ולקבל החלטות נכונות עבור העסק שלכם, אבל יותר מכל, הוא נותן לכם שקט נפשי וידיעה שאתם על המסלול הנכון.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם