אל תחכו לגיל הפרישה! תדאגו עוד היום לפנסיה שלכם

שלב הפרישה לגמלאות הוא שלב הטומן בחובו הרבה מאוד שינויים באורח החיים שלנו, אחד המרכזיים ביניהם הוא ההיבט הכלכלי. אנחנו עוברים ממעמד של עובד המקבל משכורת לגמלאי התלוי בהפרשה החודשית של קרן הפנסיה שלו.

אל תחכו לגיל הפרישה! תדאגו עוד היום לפנסיה שלכם

רבים מהפנסיונרים החדשים מופתעים לדעת כאשר הם יוצאים לפנסיה שהקצבה החודשית שלהם הרבה יותר נמוכה ממה שציפו לו. אנחנו עובדים כל כך הרבה שנים ובסופו של דבר אצל רובנו הקצבה החודשית מגיע לכ-50%  בממוצע מהמשכורת האחרונה שהייתה לנו.

אמנם יש בעיות בדרך ההתנהלות של משרד האוצר והבנקים אך יש גם פעולות שהאחראיות עליהן היא על המבוטח ועליכם לפעול כדי להבטיח שבעת היציאה לפנסיה תקבלו את הקצבה המגיעה לכם.

 

אז מה הפעולות שכדאי לעשות ?

 

התחילו לחסוך מוקדם ככל האפשר

עם העלייה בתוחלת החיים, תכנית הפנסיה שלנו צריכה להספיק לנו להרבה יותר שנים ממה שלרוב אנשים צופים לו. מצד שני הרבה מאיתנו מתחילים לעבוד רק בגיל מאוחר או לפחות מתחילים לדאוג להפרשה נאה לפנסיה רק כשהם מתקרבים לגיל הפרישה.

אם אתם רוצים לחיות את חיי הגמלאות שלכם ברמת חיים טובה כפי שהתרגלתם אליה עד כה, עליכם לדאוג לחסוך כמה שיותר מוקדם. אתם יכולים גם להגדיל את ההפרשה לפנסיה באופן עצמאי או דרך ניכוי נוסף מהשכר.

 

אל תמהרו למשוך פיצויי פיטורין

הרבה מאיתנו מחליפים עבודות במהלך חיינו ובמקרים אלו אנחנו מקבלים פיצויי פיטורין. אבל חשוב להבין שפיצויי פיטורין הם לא כסף שמגיע כמתנה. מדובר בכ-40% מכספי הפנסיה שלכם. לכן, אל תמהרו לפדות את פיצויי הפיטורין על מנת להשקיע אותם במותרות כמו קנייה שלרכב חדש.

השתדלו לשמור אותם לפנסיה. בנוסף, כל כסף שאתם מוציאים מהפנסיה לפני הזמן הוא כסף שמפסיק לעבוד עבורכם ולהשיג לכם תשואות.

 

רכזו את כל תכניות הפנסיה

להרבה מאיתנו יש מספר תוכניות פנסיוניות בין אם זה קרן פנסיה, קרן השתלמות, קופות גמל, ביטוחי חיים ועוד. לכן, רבים מאיתנו לא מודעים לכמות החסכונות שיש לנו. אספו ורכזו את כל תכניות הפנסיה שלכם כדי לברר איפה אתם נמצאים וכדי להיות מודעים למצב שלכם.

בנוסף, הרבה פעמים יש לנו תכניות פנסיה רדומות שאנחנו לא מודעים לקיומן. הסיבות לכך יכולות להיות רבות כמו מעבר בין עבודות, חיסכון ששכחתם ממנו, חשבון בנק שהשתמשתם בו לזמן קצר ושכחתם לסגור וכדומה.

מומלץ לבצע בדיקה באמצעות הר הכסף של משרד האוצר, הפועל כמנוע איתור של חשבונות רדומים ולגלות אולי יש על שמכם תכנית פנסיה נשכחת.

 

בדקו את דמי הניהול שאתם משלמים

דמי הניהול הם תשלום שיורד מהפנסיה שלכם על ידי הגוף הפיננסי שמנהל את תכנית הפנסיה שלכם. נסו לצמצם כמה שניתן את דמי הניהול שלכם. ככל שתצמצמו את דמי הניהול ככה תגדילו את הקצבה שלכם.

יש היום תכניות מיוחדות שמאפשרות דמי ניהול מוזלים יותר, זהו מקום שמיקוח יכול לעבוד בו. אל תתפשרו רק על הנחה בעת הצטרפות. המשיכו לבדוק כל שנה שאכן דמי הניהול הם סבירים.

 

באיזה מסלול השקעה אתם נמצאים

כספי הפנסיה שלכם לא יושבים וצוברים אבק אלא הם עובדים בשבילכם. לכל תכנית פנסיה יש מספר מסלולי השקעה שנועדו להשיג לכם תשואות כדי להגדיל את בסופו של דבר את קצבת הפנסיה שלכם.

חשוב שתדעו היכן הכסף שלכם מושקע והאם מסלולי ההשקעה מתאימים לרצון שלכם ולאופי שלכם. לאלו מכם שצעירים לא כדאי ללכת למסלול השקעה מאוד סולידי.

המטרה כאן היא לבחור במסלול המותאם אישית עבורכם ולא לבחור בברירת מחדל.

גיל הפרישה

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם