ביטוח דירה – מה כולל ומה נחשב בו אקסטרה?

ביטוח מבנה הדירה, חל על נזקים למבנה הדירה, ועל כל מה שמחובר למבנה באופן קבוע, כגון: מרפסת, תשתית חשמל וטלפון, צנרת, מערכות מיזוג והסקה, דוד שמש ודוד חשמלי. בנוסף, מכסה הביטוח גם שערים, גדרות ודרכים מרוצפות השייכות למבנה.

ביטוח דירה - מה כולל ומה נחשב בו אקסטרה?

מה כולל ביטוח דירה

  • כיסוי לנזקי מים ונוזלים אחרים, בעקבות גשם שחודר את קירות המבנה, או שיטפון.
  • כיסוי שבר זכוכית, כלים סניטריים ומראות.
  • כיסוי לנזקי אש, ברק ורעם.
  • כיסוי להתפוצצות או התלקחות, של מכשירים שונים, סירים שנשכחו על הכיריים ועוד.
  • כיסוי למגע או התנגשות, של כלי רכב במבנה הדירה, או נפילת כלי טיס.
  • כיסוי מפני נזקי צנרת ומים. לדוגמה: דליפת מים ממתקני אינסטלציה, סדק או פיצוץ בצינור, וכן הצפה של דוד מים.

 

חשיבות ביטוח מבנה הדירה

בביטוח דירה, קיימים שני כיסויים חשובים: ביטוח מבנה הדירה, וביטוח תכולת הדירה. ביטוח המבנה, מעניק כיסוי ביטוחי בעת נזק למבנה, לקירותיו, ללובי הכניסה, למרפסת, למדרגות, ולשטחים משותפים במקרה וקיימים.

 

יתרונות ביטוח הדירה

במקרה של נזק למבנה הדירה, עלות התיקון עלולה להיות גבוהה, והסכומים צריכים להיות משולמים, בפתאומיות ובזמן קצר.

כאשר קיים ביטוח דירה, חברת הביטוח תתקן את הנזק שנוצר, או תשלם על תיקונו. אמנם בחלק מהמקרים, גם על המבוטח להשתתף בעלות התיקון, אך זהו סכום זניח, לעומת עלות התיקון.

בנוסף, במקרה ויש פגיעה במבנה, כל עוד הדירה אינה ראויה למגורים, חברת הביטוח גם תשלם הוצאות שכר דירה, לתקופה של עד 12 חודשים, או עד 15% מסכום המבנה, הנמוך מבין שניהם.

 

נזקי מלחמות – אינם מכוסים

ביטוח מבנה הדירה הבסיסי, אינו כולל מספר סיכונים, בדרגת שכיחות נמוכה יחסית, אך היכולים להסב נזקים כבדים. לדוגמה נזקי מלחמה. בנוסף לאבדות בנפש קיימים גם במלחמה אבדות רכוש, למבנים ולדירות מגורים. במקרים כאלו, המדינה מפצה את התושבים שנפגעו, על פי מס רכוש.

 

רעידות אדמה – אינן מכוסות

מדינת ישראל שוכנת על הבקע הסורי אפריקאי, אזור הרגיש ביותר מבחינת רעידות אדמה, וכבר היו בהיסטוריה, מספר רעידות אדמה קטלניות ביותר.

להבדיל מנזקי מלחמה, במקרים של רעידת אדמה, אין המדינה חייבת לפצות את האזרחים על נזקיה. ביטוח רעידות אדמה, מגיע כהרחבה לביטוח הדירה הסטנדרטי.

סיכונים נוספים שלא מכוסים בפוליסה הבסיסית הם נזקים הנגרמים למבנה הדירה במהלך אירוע שוד או פריצה, להם ניתן לרכוש כיסוי מתאים בתוספת תשלום.

 

לסיכום

ביטוח מבנה הדירה הסטנדרטי הניתן לרכישה בארנפלד סוכנות ביטוח, כולל כיסוי עבור נזקי אש, לדוגמה פגיעת ברק, נזקי טבע כגון סערה, ותאונות הנובעות ממקור חיצוני, כמו התנגשות של כלי רכב בבניין. בנוסף, כולל הביטוח גם, כיסוי עבור נזקי צנרת ומים. ביטוח זה, אינו כולל כיסוי על נזקי מלחמות ורעידות אדמה.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם