ביטוח מבנה – מספר כללים חשובים

לא כל האנשים מודעים לכך, אך החוקים במדינת ישראל קובעים בצורה חד משמעית שכל מבנה שיש בו שתי דירות ומעלה הוא מבנה משותף ויש לעשות לו ביטוח. כלומר, אם חשבתם לרגע שבמידה ויש לכם בבניין 6 דירות ולכל אחד יש ביטוח מבנה פרטי זה מספיק, כדאי שתדעו שזה כלל לא מדויק. יש צורך לבטח גם את כל האזורים המשותפים, שכן החוק קובע בצורה חד משמעית שאתם אחראים לא רק על עצמכם ולא רק על מי שגר בבית, אלא גם על מי שמגיע לבניין שלכם ועובר תאונה כלשהי. אם, לדוגמא, שליח יגיע לבניין שלכם כדי למסור חבילה בקומה הרביעית ובדרך ישבור את רגל כי אחת מהמדרגות שבורות, האחריות לכך תהיה שלכם. אותו שליח יוכל, בהתאם לחוק, לתבוע את בעלי הדירות בבניין ואתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים הון עתק על התאונה הזאת. לכן, אם אתם יכולים לעשות מראש ביטוח מבנה וכך להימנע מצרות כלכליות לא רצויות, למה שתחשבו פעמיים בכלל?

ביטוח מבנה - מספר כללים חשובים

בית שתי קומת

בדקו על מה אתם משלמים

כאשר מדברים על כללים חשובים בהקשר של ביטוח מבנה, מדברים תחילה על השאלה – מה כולל הביטוח ועל מה אתם משלמים. יש אומנם דברים שחוזרים על עצמם בין פוליסות הביטוח השונות, אך בסופו של דבר, כמובן שיש הבדלים בין הביטוחים השונים שמציעים לכם. לכן כדאי יהיה לבדוק שאתם מבינים היטב על מה אתם משלמים, לא רק במובן של הכיסוי הכלכלי וגובהו, אלא גם במובן של המקרים שבהם הביטוח מכסה. ההיגיון אומר שאם אתם כבר משקיעים ועושים ביטוח כזה, אין ספק שעדיף יהיה לבחור בביטוח הכי מקיף שאפשר. רק כך תדעו שאתם במקום הנכון ושיש לכם על מי לסמוך במידה ומשהו, חלילה, יקרה.

בחרו בקפידה את חברת הביטוח שלכם

עוד נתון שצריך להיות מודעים אליו כאשר רוצים לעשות ביטוח מבנה, זה שהשמיים הם הגבול מבחינת חברות הביטוח השונות שביניהן אתם יכולים לבחור. העניין הוא שיש לא מעט חברות כאלה שפועלות בכל הארץ, מה שמעורר את השאלה – כיצד בוחרים את החברה הנכונה והכי טובה? האם בכל חברה תוכל לקבל את אותו הדבר? התשובה היא כמובן לא. לכן יש לברר, לפני הכול, האם אתם עומדים לפנות אל חברת ביטוח שיש לה ניסיון של שנים, ולצורך כך יש לברר מתי הוקמה החברה. מי עובד בה? והאם יש הרבה מאוד לקוחות מרוצים שיוכלו להמליץ לכם על החברה? שימו לב שכאשר מדברים על המחירים של פוליסות ביטוח מבנה לא תמיד הבחירה צריכה להיעשות רק בהתאם למחיר. כלומר, פעמים רבות דווקא עדיף יהיה לשלם קצת יותר אם זה מה שיבטיח לכם שהפוליסה באמת תכסה כל מצב שעלול להתרחש.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם