האם ביטוח ועד בית נחשב משתלם?

לא כולם יודעים, אבל בתור בעלי דירות משלכם, אתם אחראים למה שקורה לא רק בתוך גבולות הדירה שלכם. גם מה שקורה בתוך גבולות הבניין המשותף בו אתם גרים, נמצא בתחום אחריותכם. אם מישהו ניזוק בבניין, הוא עלול לתבוע את דרי הבניין. ולמקרה שאתם תוהים את מי הוא יתבע, כדאי שתדעו כי בדרך כלל תובעים את ועד הבית. לא רק שאנשים בוחרים לתבוע את ועד הבית, הם גם תובעים אישית את אנשי הועד וכך התביעה עלולה להסתכם בפיצויים גבוהים ולא מבוטלים. מה עושים במקרה כזה? כדי שלא יהיה מאוחר מידי, חשוב שתכירו את ביטוח ועד בית.

 

מה זה ביטוח ועד בית?

ביטוח ועד בית מעניק כיסוי ביטוחי לחברי הועד מפני תביעות אפשריות, הוא מבטח את ועד הבית בתור מעסיקים המעסיקים בעלי מלאכה בהתאם לצורך המזדמן. וכמובן, ניתן לכלול בפוליסה ביטוח צד ג' המבטח גורמים אחרים הנפגעים בתחומי הבניין.

ביטוח הבית

למה חשוב לרכוש ביטוח ועד בית?

לא קל להיות בתפקיד ועד בית. יש לדאוג לגביית תשלומים בזמן, שיפוצים נדרשים, ייצוג הדיירים במקרים משפטיים וזה עוד לא הכל. אבל הבעיה המרכזית היא שחברי הועד חשפים לתביעות מצד אנשים שונים. בגלל שהתביעות הללו עלולות להיות אישיות, ההמלצה היא לא להתמהמה ולרכוש ביטוח ועד ית להגנה מפני תביעות כאלו.

 

מי אמור לשלם את עלויות הביטוח?

חברי הועד ממלאים תפקיד בו הם מייצגים את כל דיירי הבניין. כך שכל דיירי הבניין צריכים לשאת בעלויות הביטוח. עלות הביטוח היא מזערית כאשר כל דייר משלם את חלקו. לעומת זאת, כאשר אין ביטוח ועד בית והדיירים נתבעים, הם נאלצים לשלם סכומים הרבה יותר גבוהים.

כאשר מדובר בתביעות אישיות הם יצטרכו לשלם סכומים הרבה יותר גבוהים – בהתאם לגובה התביעה… כך שאין ספק שרכישת ביטוח כזה היא משתלמת. לאמיתו של דבר, לא כדאי להסתפק רק בביטוח חברי הועד, אלא כדאי לרכוש גם ביטוח למבנה המשותף. כך לא תצטרכו לשלם מחירים גבוהים על תיקונים בבניין המשותף.

 

נקודות חשובות בבחירת ביטוח ועד בית

כאשר בוחרים ביטוח לרכישה, חשוב לבדוק מספר נקודות מרכזיות:

  1. מה המחיר שתשלמו על הביטוח ומה הוא כולל?
  2. מה מדד השירות של החברה המבטחת והאם היא אחת שמבוטחיה הצליחו לתבוע אותה?
  3. וודאו שכל הדיירים ישלמו על הביטוח
  4. מה ההיקף של הביטוח הנרכש והאם יש הרחבה שכדאי להוסיף להרחבת המעטפת הביטוחית?

לאחר בחינת כל הנתונים, יהיה לכם קל יותר לקבל החלטה. בסופו של דבר, כאשר בוחרים ביטוח, רוצים שהוא אכן יעניק מעטפת ביטוחית. עם היערכות נכונה מראש ניתן לבחור פוליסת ביטוח מותאמת ונכונה עבורכם.

אין ספק כי ביטוח ועד בית הוא ביטוח משתלם לרכישה בגלל שהוא חוסך מחברי הועד תביעות ותשלומי פיצויים

ביטוח הבית

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם