החזר מס משכנתא לשכירים: 3 הדרכים לבדיקה אם אני זכאי

כל אדם במדינת ישראל רוצה להיות בעל נכס. רכישה של נכס מצריכה סכום לא נמוך של כסף, כזה שאינו נזיל לרוב ושדורש חסכון רב שנים, אם בכלל. לאור גובה הסכום הנדרש, מרבית האנשים נוהגים לשלם כמקדמה את ההון העצמי שצברו לאורך השנים, ויתרת התשלום משולמת הודות למשכנתא שנלקחת מהבנק. את המשכנתא משלמים בתשלומים שיורדים בתאריך מסוים בכל חודש, והם מופקדים ישירות מחשבון הבנק. תשלומי המשכנתא יכולים להרגיש כמו עצם בגרון של ממש, אך אין ממש ברירה למי שרוצה להיות בעל נכס ועדיין להתקיים בכבוד. הדבר המנחם בכל הסיפור, הוא שאזרחים רבים זכאיים לקבל החזרי מס עבור המשכנתא המשולמת. שכירים? רוצים לבדוק את זכאותכם להחזרי מס עבור המשכנתא? אלו הן שלושת הדרכים לעשות זאת.

החזר מס משכנתא לשכירים: 3 הדרכים לבדיקה אם אני זכאי

בדיקת זכאות להחזרי מס באינטרנט

באתר של רשות המיסים תוכלו לבדוק את זכאותכם בגין החזרי מס משכנתא. הבדיקה מתייחסת למס שירד לכם באופן כללי, ושם ישנו פירוט בגין כל אחת מהחובות- מס על עסקאות נדל"ן שביצעתם, מס הכנסה וכו'. קחו בחשבון שייתכן ויהיה לכם קשה לבדוק בעצמכם את זכאותכם להחזרי מס בדרך הזו, ולכן תצטרכו להיעזר בשלב מסוים בגורם מוסמך כמו רואה חשבון או חברת הביטוח שלכם. הם ישפכו לכם אור על הנושא וייעצו לכם מה לעשות.

 

בדיקת זכאות להחזרי מס דרך גורם מומחה

אף על פי שקיים מחשבון מס באתר של רשות המיסים, הרשות לא תמיד תדע להרים את הכפפה ולהכריז בפניכם על זכאותכם להחזרי מס. לשם כך, עליכם לעדכן אותה על ידי מילוי של טפסים לתיאום מס או הגשת דו"חות ובקשות. אם תתחילו את התהליך עם גורם מומחה, הוא מלכתחילה יחשוף אתכם לזכויות שלכם ויידע לזהות האם אתם זכאיים לקבל החזרי מס עבור תשלומי המשכנתא. גורם מומחה יכול להיות רואה חשבון או יועץ מס.

 

בדיקת זכאות להחזרי מס דרך חברה להחזרי מס לשכירים

כיום ישנן חברות ייעודיות להחזרי מס. הן מורכבות ממקשה של בעלי מקצוע עם ניסיון בתחום, ותחום החזרי המס הוא המומחיות שלהם. בחברות כאלו, כל שעליכם לעשות הוא לשוחח עם נציג מומחה, שמעריך את סיכויי קבלת החזר המס שלכם בגין המשכנתא. בדרך זו לא יהיה עליכם להתעסק עם בירוקרטיה ולרכז דו"חות וטפסים מרשויות המס השונות, אלא הם יקיימו עבורכם את התהליך. כל שעליכם לעשות הוא להתמסר לזה, והם כבר ידאגו ללוות אתכם לאורך כל התקופה ולהודיע לכם כשההחזר יאושר והכסף יתקבל. חברה שבולטת במיוחד בתחום היא אינדיגו פיננסים, עליה תוכלו לקרוא כאן- https://indigofinance.co.il .

מתלבטים באיזו דרך לבחור? חשבו מה תהיה הדרך היעילה והרווחית ביותר עבורכם, כזו שלא תדרוש מכם בירוקרטיה וזמן יקר.

 

כסף ובית

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם