הכל על ביטוח הבית המשותף

לא כולם מודעים לכך שהם אחראים מבחינה משפטית על מה שקורה בשטחי הבניין בו הם גרים. אם אדם נפצע בחדר מדרגות בגין מדרגה שבורה לדוגמא, הוא רשאי לתבוע את דיירי הבניין בגין רשלנות ודיירי הבניין חשופים לתביעות במקרים כמו אלו. בסופו של דבר דיירי הבניין עלולים לשלם גם על הוצאות משפטיות וגם את עלות הפיצויים הנדרשת. מה עושים כדי להתמגן מפני תביעות לא צפויות? רוכשים ביטוח בית משותף.

 

מה זה ביטוח בית משותף?

מדובר בביטוח המגן על דיירי הבניין מפני תביעות של גורם שלישי אבל לא רק. האחריות המשפטית על המתרחש בבניין המשותף חלה על כל דיירי הבית. כך יוצא שדיירי הבית המשותף עלולים לקבל תביעה מאדם שנפצע במהלך שהייתו במבנה הבניין ודיירי הבית עלולים למצוא את עצמם מחויבים לשלם לו פיצויים.

מקרים כאלו יכולים להימנע על ידי רכישת ביטוח בית משותף המעניק כיסוי ביטוחי במקרים כאלו ואם מתקבלת תביעה, חברת הביטוח היא זו שמשלמת את הפיצויים הנדרשים ואת העלויות המשפטיות הנלוות.

המעניין הוא שמבחינה משפטית אדם שנפגע במהלך שהייתו במבנה המשותף בגין רשלנות של ועד הבית במנה, רשאי לתבוע אישית את ראש ועד הבית. כך הוא בעצם תובע תביעה כפולה  – את דיירי הבית ואת ראש הועד. מסיבה זו מוסיפים כמעט בכל רכישת ביטוח בית משותף כיסוי המגן על ראש הועד מפני תביעות ביטוחיות.

ביטוח בית משותף

מה ביטוח בית משותף כולל?

ישנם שלושה רכיבים מרכזיים הכלולים בכל ביטוח בית משותף, נרחיב כאן עליהם אך חשוב לזכור כי ישנן הרחבות שונות ומגוונות כמו ביטוח לראש ועד הבית ועוד מגוון כיסויים.

ביטוח מבנה ותכולה – סעיף זה מכסה עלויות תיקון נזקים שנגרמו למבנה עצמו או לתכולת הבניין. זה יכול להיות מצלמות הבניין, מערכת השקייה, מעליות ועוד.

ביטוח צד ג' – סעיף זה מגן על דיירי הבניין מפני תביעות של גורם שלישי מפני נזקים שנגרמו להם במהלך שהייתם בבניין בגין רשלנות. הביטוח יכסה את עלויות הפיצויים ואת העלויות המשפטיות.

ביטוח חבות מעבידים – כל וועד בית מעסיק עובד אחד לפחות לניקיון הבניין. ביטוח זה מגן על נותני השירות בבניין במקרה של פגיעה ותביעת פיצויי עובדים בגין מקרים שונים.

ביטוח בית משותף

מחיר ביטוח בית משותף

השאלה כמה עולה ביטוח בית משותף עולה לא מעט בישיבות ועד בית. הבשורה היא שלא מדובר בעלות משמעותית ובהתחשב בעובדה שהיא מתחלקת בין כל דיירי הבניין, היא הופכת לעלות סמלית משתלמת המגנה על דיירי הבית. חשוב לרתום את כל השכנים לחשיבות הביטוח למניעת עוגמת נפש.

 

לסיכום

ביטוח בית משותף הוא ביטוח המגן על דיירי הבית מפני תביעות רשלנות. כפי שסיכמנו כאן ביטוח בית משותף מגן על דיירי הבניין מבחינה זו.

ביטוח בית משותף

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם