הלוואה לעסק מתי כדאי לקחת?

הקמת עסק חדש מצריכה הלוואה לעסק על מנת שהעסק יוכל להתחיל לעבודה כעסק ולהכניס הכנסות. ההלוואה לרוב נלקחת מהבנק אך לא תמיד הבנק ממהר לתת אותה, ואז עומדים בפני העסק אופציות שונות ללקיחת הלוואה בין אם זה חברות האשראי, חברות פיננסיות, חברות ביטוח או אפילו קרנות שונות. לכן חשוב לדעת את כל האפיקים שעומדים לרשות העסק ואף לנצל אותם בהתאם.

הלוואה לעסק מתי כדאי לקחת?

באילו מקרים יש צורך בהלוואה לעסקים?

רוב העסקים קטנים בארץ נקלעים לקשיים כלכליים שבהם מחזור העסק מפסיד או חייב בדחיפות כסף מזומן אחרת לא יוכל להתקיים. באמצעות הלוואה לעסקים אשר ניתנת דרך הבנק או חברות שונות כגון: חברות פיננסיות, חברות ביטוח, חברות אשראי וקרנות שונות ניתן לעזור לעסק להמשיך ולשרוד במשק. אך ישנם מצבים כמו הקמת עסק חדש או התרחבות העסק אשר מצריכה באופן בהול הלוואה על מנת שהעסק יוכל להמשיך להתקיים כעסק ולהרוויח. הלוואה לעסקים נותנת מרווח נשימה לעסק ועוזרת לו לעמוד על הרגליים לתקופה מסוימת עד שהוא מתחיל להתאושש ולהרוויח. ללא הלוואה העסק עלול להתמוטט כללית עד כדי קריסה ופשיטת רגל במצבים קיצוניים, במיוחד שמדובר על עסקים קטנים שאינם חסינים.

 

 

אילו סוגי הלוואות עומדות בפני העסקים?

בפני עסקים רבים עומדים סוגי הלוואות שונות בהתאם לצרכים האישים של העסק וליכולת ההחזר שלהם. כל עסק שלוקח הלוואה בין אם זה מבנק או חוץ בנקאי, חייב לעמוד בתנאי ההחזר כפי שהוחלט במשך פרק זמן מסוים, אחרת עליו לשלם ריבית פיגורים. סוגי ההלוואות שעומדות בפני עסקים שונים כוללים את סוגי ההלוואות הבאות:

הלוואת שפריצר– מדובר על הלוואה שכיחה ביותר בקרב עסקים שונים. בהלוואה זאת העסק מחזיר מדי חודש סכום מסוים כפי שנקבע מראש. הלוואה זאת מורכבת מסכום ההחזר שעל העסק לשלם + הריבית בתוספת עליה. כל פיגור בהחזר ההלוואה גורר ריבית פיגורים.

הלוואת בלון- מדובר על הלוואה שבה בעל העסק משלם את הקרן ובסיום ההלוואה את הריבית עצמה. הלוואות אלה מתאימות לעסקים שיש ביכולתם להחזיר את קרן באמצעות כסף שהם אמורים לקבל ממקור מסוים. הלוואה זאת לא מתאימה לכל העסקים לכן חשוב לדעת מראש אם היא מתאימה לצרכים האישיים שלכם ואף להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה.

הלוואת תשלומי קרן קבועים- מדובר על הלוואה שיש להחזירה כל חודש כולל ריבית תקופתית. הלוואה זאת לא מתאימה לכל עסק, אלא לעסקים אשר יכולים להחזיר את סכום ההלוואה תוך פרק זמן קצר.

הלוואת גרייס- מדובר על הלוואה שבה העסק משלם את הריבית של הלוואה ואת הקרן עצמה לאחר סיום ההלוואה בתשלום אחד עד שתיים. הלוואת גרייס לא מתאימה לכל עסק, במיוחד לא לעסקים קטנים שאין ביכולתם לגייס את סכום הכסף תוך פרק זמן קצר. הלוואה זאת היא מעין הלוואת גישור ולא כל עסק יכול לעמוד בה, לכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בטרם לקיחת הלוואה זאת.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

הלוואה לעסק - מתי כדאי לקחת

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם