איך להפחית את המיסים על כספי הפנסיה שלכם?

 כספי הפנסיה שלנו, רבות סופגים מיסים רבים ומגיעים אלינו בקיזוז מסוים שהולך לטובת המדינה. מדובר למעשה באלפי שקלים שעבדנו ועמלנו בשבילם ובשביל צבירתם – אך איננו זוכים לקבל אותם בחזרה בעקבות מיסים שקיימים בישראל גם על הפנסיה שלנו והחסכונות שצברנו.

איך להפחית את המיסים על כספי הפנסיה שלכם?

למרות זאת, ישנם דרכים לעקוף את המיסים הללו ולהיפטר מהן, בזכות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, לפי החוק, התיקון מאפשר במקרים מסוימים פטור ממיסים בעת משיכת הכספים או הקלה במיסים ואף הטבות נוספות עבור מי שהגיע לגיל הפרישה. לכן, חשוב להכיר את תיקון 190 ולהבין האם הוא נוגע לכם, ומה הוא מקנה לכם. כך תוכלו להפחית את המסים על כספי הפנסיה שלכם ואף לבטלם. לשם כך – לפניכם כל מה שחשוב לדעת על איך להפחית את המיסים על כספי הפנסיה שלכם.

 

מה הוא תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא תיקון שמאפשר מגוון הטבות עבור כל מי שעומד בתנאי הסף שלו. ההטבות הללו נוגעות למשיכת כספי פנסיה, משיכת כספים באופן חד פעמי, הלוואות, השקעות ועוד לא מעט הטבות נוספות. התיקון נוגע למי שצבר כספים בקופת הגמל. כל מי שאכן צבר כספים בקופה ומעוניין למשוך אותם ועומד בתנאי הסף – זכאי לעשות זאת כקצבה חודשית כחלק מתוספת עבור הפנסיה הבסיסית שלכם, ועם פטור ממס.

הפטור ממס שמקנה התיקון הוא משמעותי ועשוי לחסוך לכם בטווח הארוך אלפי שקלים רבים. התיקון מקנה הטבות גם למי שמעוניין למשוך את הכסף בקופה באופן חד פעמים ולא כקצבה חודשית, והוא יקבל מס רווחי הון מופחת, של 15 אחוזים במקום 25 אחוזים. כך עשוי התיקון לחסוך כסף רב בכספי הפנסיה שלכם.

 

איזה הקלות מס מקנה תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שנוגעות לכספי הפנסיה?

בהתאם לפקודה מוצעות הטבות רבות הנוגעות לכסף הצבור בקופת הגמל שלכם ולמשיכתו. תיקון 190 מציע להפקיד בקופות הגמל סכומים שיהפכו לחיסכון ארוך טווח בעל הטבות במיסים, הלוואות והשקעות. ההקלה החשובה ביותר שנוגעת לכספי הפנסיה שלכם, היא האפשרות לקבל פטור ממס עבור קצת הפנסיה שתמשכו מן קופות הגמל שלכם. כך תחסכו כספי הפנסיה ותוכלו לקבלם ולמשוך אותם ללא מס, במידה ואתם עונים על התנאים שמאפשרים זאת וזכאים הטבות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.

מי זכאי להטבות המס שמציע תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

הטבות המס שמציע התיקון והפטורים ממסים, מוצעים לכל מי שקיימת עבורו קופת גמל בה צבר כספים במהלך השנים, והוא נמצא מעל גיל 60. כלל האנשים הללו, זכאים למשוך מן הקופה קצבת פנסיה חודשית שגבוהה מן הקצבה הבסיסית המוגדרת בחוק, יחד עם הקלה במיסים של משיכת הכספים ופטור מהם. מעבר לכך זכאים כלל האנשים שעומדים בתנאי הסף הללו, להטבות נפלאות נוספות שיקלו על חייהם ויאפשרו הזדמנויות כלכליות רבות.

 

עט וטופס

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם