4 יתרונות ברכישת דירה בדרום הארץ

כבר שנים שדרום הארץ נחשב כאזור להשקעה איכותית בנדל"ן.

נכסים בבאר שבע, ירוחם, אשדוד וערד מניבים תשואות מכובדות למשקיעים בהשוואה לדירות להשקעה באזורים אחרים בארץ.

4 יתרונות ברכישת דירה בדרום הארץ

יש אמת בדברי מי שיטען שפעם היה אפשר להשיג בקלות תשואה של יותר מעשרה אחוזים על דירת שני חדרים בבאר שבע ושהיום הדבר נעשה בלתי אפשרי. אך למרות זאת, התשואות על דירות להשקעה בדרום הארץ הן עדיין מה שהופך את הדרום ליעד אטרקטיבי להשקעה.

דרום הארץ מציע מגוון של נכסים המספקים תשואות מכובדות. זאת הודות למחירים נמוכים משמעותית ממחירים של נכסים דומים במרכז ואפילו בצפון, לצד שיפור ופיתוח מתמיד של התשתיות.

בגלל שהדבר מושך ומסקרן הרבה אנשים, ריכזנו עבורכם ארבעה יתרונות לרכישת דירה בדרום הארץ.

 

  • הטבה ממשרד הבינוי והשיכון

משרד הבינוי והשיכון מעניק הטבה למי שרוכש דירה ראשונה ברשימה ארוכה של יישובים בדרום הארץ. אולם, חשוב להכיר בעובדה שההטבה הופכת למענק רק לאחר עשור ובמספר תנאים.

התנאים לקבלת המענק הם אכלוס הדירה למשך של שנתיים לפחות, החזקה של הנכס לתקופה של לפחות עשר שנים, ועוד. ניתן לראות שהפרויקט חשוב למשרד השיכון והבינוי מכך שהם מעסיקים משרדי חקירות על מנת לוודא שהזכאים למענק עומדים בתנאי המענק.

 

  • הטבות מס

לתושבי בדרום מוענקות הטבות במס הכנסה, וסבסוד לגנים וצהרונים. כל אלו מושכים קהל צעיר, שבאופן מסורתי נחשב לכזה ששוכר דירות. המשיכה הזו הופכת את האזור למשתלם לקנייה של דירות להשכרה בדרום.

 

  • שיפור התחבורה

בשנים האחרונות משקיעה מדינת ישראל מאמצים תכנוניים וכספיים רבים לשיפור רב של התחבורה הציבורית והפרטית באזור הדרום כדי לחבר אותו למרכז הארץ. הרעיון של מגורים בזול בדרום, ועבודה מכניסה במרכז – קוסם להרבה אנשים. הרבה אנשים שווים הרבה שוכרים פוטנציאליים.

 

  • מחיר

גם אם יש לכם תקציב לא מאוד גבוה, יש שוק לא מבוטל של דירות בתקציב נמוך לדירות אטרקטיביות בדרום.  מי שקונה דירה בדרום אבל לא גר בו מועלם – חייב לקחת מתווך שמתמקצע בתיווך דירות בדרום. חשוב לקיים סקר שוק כדי למצוא את הדירה שתיתן לכם את האיזום הנכון בין מחיר לתשואה.

לדוגמא, נכון לרבעון הרביעי של 2021 תוכלו למצוא בבאר שבע דירות שלושה חדרי שינה מיד שנייה במחירים שינועו בין שש מאות חמישים אלף ש"ח  עד שלושת רבעי מיליון ש"ח. דירה כזו מושכרת כיום בשלושת אלפים, ואפילו שלושת אלפים חמש מאות ש"ח. לא צריך להיות גאון פיננסי בשביל לזהות את הרווח הנאה שעולה מהשורות האלו.

 

סיכום

לסיכום, עם כל היתרונות שהזכרנו, ועם ההגירה החיובית לאזור הדרום – הביקוש לדירות לרכישה ולהשכרה בדרום יתעצם בשנים הקרובות. עם ההתעצמות הזו יעלו גם מחירי הנכסים ודמי השכירות. לכן כיום ניתן להגדיר דירות להשקעה כעסקה משתלמת, הודות למחירים האטרקטיביים, ותשואות נאות לצידם.

 

חתימה על מסמך

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם