הון אנושי הוא ביטחון של עסק: כך תשקיעו במשאבי אנוש

ההון האנושי הוא הבסיס של העסק. מדובר בעובדה שידועה לבעלי חברות וארגונים רבים, אך מעטים הם אלה שמכירים בדרכים הנכונות שיאפשרו להשקיע במשאבי האנוש הקיימים ולשמר אותם. מדריך זה עולה לאתר, כדי להציג את הפתרונות העדכניים ולאפשר לכל אחד מכם לשמור על ההון האנושי על הצד הטוב ביותר.

 

משאבי אנוש – ההגדרה המילונית

בחרנו לפתוח את המדריך בהצגת ההגדרה של המונח החשוב שיוצג בפניכם בהרחבה בהמשך. שכן, אנו יוצאים מנקודת הנחה שיש לא מעט קוראים שנמצאים בתחילת דרכם, כך שהם לא מכירים במשאבי האנוש ובחשיבות שלהם. נציין בקצרה שמדובר במחלקה או פונקציה בארגון שאחראית על הניהול של העובדים השונים (ממגוון המחלקות). אלה אחראיים על ביצוע פעולות חשובות שצריכות להתקיים באופן מקצועי, כדי שניתן יהיה להביא לפעילות ענפה של העסק. מדובר בין היתר בפעולות הבאות:

  • גיוס של עובדים חדשים
  • הזמנת סדנאות להכשרה עדכנית
  • ארגון של ימי כיף לעובדי החברה ועוד

ניתן לומר שהמטרה הבולטת ביותר של מחלקת משאבי האנוש היא לשמר את כוח האדם ולבדוק שזה מבצע את עבודתו בפרודוקטיביות. בשורות הבאות נציג בפניכם את הדרכים שיאפשרו להשקיע בכוח האדם שברשותכם.

משאבי אנוש – ההגדרה המילונית 

אפשרות ראשונה – תציעו תגמולים לעובדים

חשוב שתדעו שעליכם להעניק תגמול הולם לעובדי החברה על עבודתם השוטפת. שכן, אלה יכולים לגלוש לאתרים מקצועיים כמו היי בוב ולגלות שהמשכורת החודשית שלהם נמוכה באופן ניכר בהשוואה לעובדים בחברות אחרות. לכן, מומלץ להציע משכורת גבוהה יחסית והטבות שימשכו את העובדים הטובים ביותר לעסק שלכם.

 

אפשרות שנייה – תאזנו בין החיים הפרטיים לעבודה

כל עובד שואף להגיע לאיזון בין חייו האישיים לבין העבודה שלו. חשוב שתכירו בעובדה חשובה זו ותתמכו בעובדים שלכם. אל תקשו עליהם במצבים שבהם הם יבקשו חופשה קצרה. שכן, זו תאפשר להם להתרענן ולחזור במיטבם למקום העבודה.

אפשרות שנייה – תאזנו בין החיים הפרטיים לעבודה

אפשרות שלישית – תהיו קשובים למשובי העובדים

נבקש מכם לצאת מנקודת הנחה שאינכם יודעים דבר אודות התחושות שעוברות על העובדים שלכם בעת הגעתם למקום העבודה. שכן, כך תוכלו ליישם את הטיפ החשוב שיוצג בפניכם כעת – מסירת משובים חודשיים. אלה יגלו בפניכם את החששות וההצעות השונות של העובדים. כך תוכלו לבדוק את המידע שיימסר לידיכם ולראות אם מדובר בבקשות שניתן ליישם. חשוב לציין שמסירת משובים יובילו לתחושת ביטחון בקרב העובדים, משום שהם ידעו שרואים אותם ומקשיבים להם.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את ההון האנושי שנחשב לביטחון של העסק. בשלב זה אתם מכירים ב – 3 האפשרויות שיובילו אתכם להשקעה חיונית במשאבי האנוש שלכם. זו העת ליישם את המידע שהוצג לעיל, כדי שתוכלו ליהנות מעסק משגשג לאורך שנים. נזמין אתכם להעביר את המידע הלאה, לבעלי עסקים אחרים ולהעלות את המודעות לנושא החשוב.

הון אנושי הוא ביטחון של עסק כך תשקיעו במשאבי אנוש

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם