מינוס ופלוס: כך תוכלו לצאת מהמינוס

נכון לתאריך 10.12.2019 לפי הלמ"ס, לפחות 42% ממשקי הבית במצב של אוברדראפט. המשמעות היא קודם כל שאם אתם במינוס, אתם כנראה לא לבד. אורח החיים כיום מאפשר די בקלות להגיע למצב זה. הסטנדרטיים החברתיים גבוהים והבנק המאפשר להגדיל את המסגרות בקלות. אולם, לרוב, כל אדם שיגיע למינוס יגלה בסוף כי זה לא משתלם לו, בין אם זה הריבית הגבוהה שהוא ישלם עליה ובין אם זה בשביל שקט נפשי. לכן, אספנו לכם חמישה טיפים שיובילו אתכם לכיוון היציאה מהמינוס:

מינוס ופלוס כך תוכלו לצאת מהמינוס

שינוי תודעתי: אבחנה בין צריך לרוצה

קודם כל עליכם להבין כי "צריך", אלו הדברים שלא תוכלו לוותר עליהם היות והם נועדו לקיומכם הבסיסי. אי אפשר לוותר על בית, תחבורה, חינוך, אוכל וכו'. אולם, לכל פרמטר זה ניתן להתייחס כ"רוצה". למשל, אם אמרנו שבית זה בגדר צריך, אז רוצה זה לרצות שהבית יהיה משופץ גם כשאין לנו אפשרות לעמוד בכך כלכלית. לכל פרמטר ניתן להוסיף דברים שהם רצון ולא צורך. כחלק מההתנהלות החדשה עליכם להבין מתי מדובר בצורך אמתי ומתי ברצון שעלול לעכב את היציאה שלכם מהמינוס.

 

ניהול תקציב חודשי

הגדירו תקציב משפחתי חודשי בהתאם לכלל ההוצאות שלכם. כלי זה יאפשר לכם לשלוט ולדעת מה יוצא ומה נכנס, לאורך זמן תגלו כי זה יעשה לכם פלאים בתקציב המשפחתי ובתחושת השליטה שלכם. מומלץ להוסיף סעיף המתייחס לחיסכון על מנת שיכנס באופן מובנה כחלק מהתקציב.

 

מחזור ופריסת הלוואות

במידה ויש לכם מספר הלוואות במקביל, באפשרותכם לרכז את כלל ההלוואות כולל אלו שבכרטיס האשראי ולהקטין את ההחזר באמצעות פריסתם לתקופה ארוכה יותר. ככלל, פעולה זו מומלצת רק כמוצא אחרון היות והיא יוצרת מחויבות ארוכת טווח.

 

הכנסה נוספת

לרוב כשמדברים על יציאה מהמינוס, מתמקדים בצמצום הוצאות, אולם חשוב לדעת כי עליכם גם לפעול להגדלת ההכנסות. הגדלת ההכנסות תאפשר לכם מרווח נשימה נוסף ויכולת החזר גבוהה יותר. לפיכך, חפשו הכנסה נוספת. זה יכול להיות הגדלת שעות בעבודה הקיימת שלכם, עבודה נוספת מהבית או כל רעיון יצירתי אחר. למשל, אפשרות להגדלת הכנסה היא לנסות לאתר כספים שחסכתם במקומות העבודה במהלך השנים בקופות חיסכון שונות. איתור זה תוכלו לעשות באמצאות אתר "הר הכסף" בכתובת:  https://silver-mountain.co.il

 

סבלנות והתמדה

עליכם לדעת כי התוצאות לרוב לא מידיות, גם אם חודש אחד או אפילו חודשיים השקעתם מאוד ויישמתם את כל הכללים, למרות שהציפייה שלכם תהיה לראות שינוי, עליכם להיעזר בסבלנות רבה, להתמקד בדרך בה אתם פועלים ולזכור שלאט לאט תראו את התוצאות.

זכרו כי היציאה מהמינוס לא תהיה קלה אבל עם עבודה קשה, שינוי הרגלי הצריכה ודפוסי החשיבה כל אחד יכול לעשות זאת.

 

כלכלה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם