כמה החזר מס אפשר לקבל כחברה על משכנתא עסקית?

כחברה עסקית, אין דבר חשוב יותר משליטה על תזרים ההוצאות וההכנסות. החל מפירוט מדוקדק של כלל ההוצאות, פריצה לשווקים חדשים ועד כמובן ניצול מלא של החזרי המס האפשריים. במאמר הבא נדון בשאלה כמה החזר מס אפשר לקבל כחברה על משכנתא עסקית?

 

משכנתא לעסק היא לא משכנתא לבית

חשוב להבין כי משכנתא עסקית מתנהגת באופן שונה בהשוואה למשכנתא המוכרת על נכסים למוגרים או להשקעה פרטית. עולם הנדל"ן המסחרי שונה בכל היבט והיבט מזה הפרטי, החל בתשואת ההשקעות, מחירים הנכסים וכמובן גם במיסוי ובהחזרים אפשריים עבורו. כאשר מדובר על חברה הלוקחת משכנתא, המס הרלוונטי הוא אינו מס הכנסה, אלא מס חברות הגבוה יותר אשר עומד על 25 אחוזים מרווחי החברה.

בהתאם, יש לדבר על החזר מס חברות ולא על החזר מס הכנסה לשכירים או עצמאיים. ניתן לקזז כהוצאה מוכרת חלק מההוצאות הקשורות במשכנתא או בתשלומים נוספים הקשורים למבנה, כגון ארנונה וחשבונות אחרים. מדובר בצעד הגיוני מבחינת מיסוי, מכיוון שמשכנתא עסקית מיועדת לייצור רווחים ולא למגורים. לכן מתקבל על הדעת שהמס עצמו יושת על הרווח, כפי שנהוג במס חברות ובמס הכנסה, ולא על ההכנסה ברוטו.

 

מהו החזר המס האפשרי?

התנהלות של חברות ועסקים גדולים מבחינת מיסוי היא כמובן הרבה יותר מורכבת בהשוואה להתנהלות של שכירים ואפילו לזאת של עצמאיים. כל חברה נדרשת להגיש דוח שנתי המציג בפרוטרוט את סך כל ההוצאות וההכנסות, לפי התקינה החשבונאית המקובלת.

בהתאם לכך קשה לכמת את החזר המס האפשרי המקסימלי על משכנתא והוצאות נוספות הכרוכות בה (כגון ביטוח מבנה, הריבית על המשכנתא וכיוצא בזה). כאשר מדובר בעסק, אפילו עוד יותר מאדם פרטי, מומלץ להתייעץ עם שירות מקצועי שתחום התמחותו הוא החזרי מס, בשביל להבין על איזה סכום מדובר.

 

גם החזר רטרואקטיבי

ככל החזר מס, גם בעולם המשכנתאות והמיסוי על חברות ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבי עד לטווח של שנים אחורה. מה זה אומר? הסכום המצטבר מכל החזרי המס האפשריים יכול להגיע לכדי מספר משמעותי שאל לחברה לזלזל בו. לכן חשוב להשקיע בחתירה להחזרי מס מלאים, באמצעות ייעוץ מקצועי הולם.

 

תנו לאיש מקצוע לטפל לכם בעניינים

יתרון המקצועיות בא לידי ביטוי עוד יותר כאשר מדובר בשדה העסקי. חברת החזרי מס מנוסה אשר מעסיקה צוות מיומן של רואי חשבון ועורכי דין לענייני מיסים תדע לספק את השירות הטוב ביותר עבור כל חברה או ארגון גדול באשר הוא. לכן, אם אין לכם רואה חשבון מנוסה בחברה ואפילו אם יש, מומלץ לבקש החזרי מס באמצעות היעזרות בטובים ביותר – חברת החזרי מס מקצועית שתדע להשיג לכם את מלוא הכסף המגיע לכם לפי החוק, תוך שליטה מוחלטת בנבכי הבירוקרטיה הישראלית.

החזר מס

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם