למה חשוב ליווי של עו"ד נדל"ן בתהליך העברה ללא תמורה

תהליך העברת נדל"ן ללא תמורה הוא תהליך משפטי מורכב לכל דבר.

גם אם מדובר על מסירת נכס הדברים צריכים להיות רשומים ומעוגנים בחוק.

המאמר יסביר מדוע חשיבותו של עורך דין העוסק בנדל"ן קריטית לעסקה.

למה חשוב ליווי של עו"ד נדל"ן בתהליך העברה ללא תמורה

מהו תהליך העברה בלי תמורה?

העברה ללא תמורה היא עסקה ללא תשלום שנעשית בין קרובי משפחה כמו בין הורים לילדיהם הבגירים, בין אחים, בין בני זוג, העברה בירושה או בכפיפות למשכנתא. בכל הדרכים הללו ניתן להעביר נכסי נדל"ן ולקבל הטבות מס הכוללות מס שבח ומס רכוש. מכיוון שמדובר בעסקה מורכבת שיש להגן בה על הזכויות של מקבל ונותן המתנה, ישנה משמעות רבה לתיווך העסקה.

 

למה חשוב הליווי של עורך הדין?

בדרך כלל עסקאות הקשורות להעברות ללא תמורה מתבצעות על ידי עו"ד נדל"ן וזאת לאור העובדה שמדובר על נכס או על חלקת אדמה. מלבד זאת עורך דין מומחה בנדל"ן עוסק בתחום מקרקעין לרבות ייצוג בסכסוכים עסקיים, מיזוג או הקמת חברות ובהתחדשות עירונית. המומחיות של עורך דין כזה נשענת על ניסיון עשיר בכל נושא דיני הנדל"ן. לפיכך, הוא ידע כיצד לנסח חוזים של העברות ללא תמורה ולהעניק את המידע הדרוש לגבי הטבות המס המיוחסות לקרובי המשפחה. ישנן הגדרות משפטיות למי שנחשב כקרוב משפחה בכל הנוגע להטבות המס בין אם מדובר על פטור מלא או פטור חלקי ממס שבח ומס רכישה ולכן חשוב שתהיה נוכחות של עורך דין הבקיא בנושא.

 

ניסוח מדויק להעברה כהלוואה או ללא תמורה

כאשר מעבירים נכס במתנה צריך לדייק במונחים השונים על מנת שלא ייחשב כהלוואה ובבוא הזמן יידרש חזרה. זו הסיבה שלא ניתן לנסח חוזה לבד כאשר מעניקים מתנה בסדר גודל כזה. על אף שהנכס ניתן במתנה יש לו ערך כספי גבוה ואין לזלזל בזה. למשל, אם ההורים מעניקים לילדים שלהם דירות במתנה על מנת שיהיו מסודרים חשוב שיהיה ברור שזוהי מתנה ולא הלוואה שיבקשו אותה חזרה. ולהיפך, כאשר ההורים נותנים לילדים דירה בהלוואה ואחר כך מבקשים אותה בחזרה צריך לשמור על הזכויות שלהם כדי שהמעשה לא ייחשב כמתן מתנה.

 

הפרשנות לעסקה מלאכותית לעומת העברה בלי תמורה

מכיוון שקרובי המשפחה זכאים לפטור מתשלום מס שבח ומס רכישה רשות המיסים מחמירה לגבי טיב העסקה. כלומר, האם ניתנה באמת מתנה או האם מדובר על עסקה מלאכותית כדי להימנע מתשלום המיסים. לפיכך, עורך דין בתחום הנדל"ן צריך להיות חתום על החוזה מבחינה חוקית ועל מנת שההטבות במס אכן יתקבלו. גם כשמדובר על דירה ממושכנת יש לצרף את אישור הבנק ולרשום את המשכנתא על המקבל. גם פה יש ענין לרשות המיסים לבדוק האם נותן המתנה נפטר מתשלומי המשכנתא שלו.

 

איש משפט

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם