למה חשוב להביא רואה חשבון לעמותה ובמה הוא יסייע?

בישראל קיימות עמותות רבות הפועלות בהיקפים נרחבים או מצומצמים יותר. כמובן שבכל עמותה ישנם בעלי תפקידים העוסקים בקידום מטרות העמותה בתחומים שלהם. אחד התפקידים העיקריים של הרבה עמותות הוא גיוס של תרומות וכספים למטרה לשמה העמותה פועלת. על מנת לנהל את הגעת ופעולת הכספים חשוב למנות רואה חשבון אשר יוכל לטפל בנושא. במאמר זה נסביר מדוע חשוב להביא רואה חשבון לעמותה ובמה הוא יסייע.

 

אז למה בעצם להביא רואה חשבון?

רואה חשבון הוא אדם שתפקידו לעשות ביקורת על דוחות כספיים ולתת עליהם חוות דעת. עבודת רואה החשבון דורשת ידע רחב בתחומי המיסים והכלכלה בנוסף לידע והשכלה בתחום החשבונאות. לכן, אם אתם מעוניינים באדם שידע לנהל את דוחות הכספיים של העמותה שלכם, חשוב ומומלץ מאוד להביא רואה חשבון שינהל את הדברים.

בנוסף, רואי חשבון שונים יכולים להתמחות בתחומים שונים של ראיית חשבון, לדוגמא ראיית חשבון לעצמאיים, ניהול כספים, חברות ועמותות. מכאן שכאשר אתם בוחרים רואה חשבון לעמותה שלכם מומלץ מאוד לבדוק שהוא או היא מתמחים בעמותות על מנת שעבודת רואה החשבון תהא על הצד הטוב ביותר.

תפקידי רואה החשבון בעמותה

תפקידיו של רואה החשבון בעמותה

רואה חשבון לעמותה – תפקידו לטפל ולהיות אחראי על מספר תחומים שנציג בפנים:

  • הכנה, עריכה וביקורת דוחות כספיים – זוהי תמצית תפקידו של ראוה חשבון בכלל ובפרט בעמותה. רואה החשבון מקבל את החומרים מהנהלת החשבונות, נותן עליהם ביקורת ומכין את הדוחות הכספיים של העמותה.
  • דיווחים לרשם העמותות – רשם העמותות דורש דיווחים שנתיים לקבלת אישור ניהול תקין של העמותה ודיווחים חד פעמיים כמו במקרה של מינוי בעל תפקיד חדש בעמותה.
  • הכנת דיווחים לרשויות ומוסדות – רואה החשבון אחראי על הכנת דוחות ביצוע במידה והעמותה קשורה או נתמכת על ידי רשויות מקומיות או ממשרדי ממשלה שונים.
  • פתיחת עמותה ואישור סעיף 46 – רואה החשבון הוא זה שיפנה לרשם העמותות על מנת לפתוח את העמותה, יגיש בקשה לאישור סעיף 46 ויפתח תיקים במס הכנסה, מע"מ ובביטוח לאומי.
  • מענה לשאלות שוטפות – רואה החשבון הוא הנותן מענה מקצועי כאשר מתעוררות שאלות לגבי הוצאת קבלות על דברים מסוימים, אופן רישום הכנסות מסוימות וכדומה.

 

מה החוק אומר?

לפי החוק על עמותה למנות רואה חשבון כאשר המחזור שלה עולה של 1.2 מיליון ₪ בשנה. יחד עם זאת מומלץ גם לעמותות עם מחזורים קטנים יותר למנות רואה חשבון שיוכל לייעץ ולהבטיח תפקוד ופעולה יעילים ולפי תקנות החוק בנוגע לעמותות.

לסיכום, ניתן לראות כי לרואה החשבון מטלות רבות בתוך פעילות העמותה והוא מקדם את יעילות הפעילות וגיוס הכספים של העמותה. לכן, מומלץ להעסיק רואה חשבון המתמחה בעמותות בכל עמותה, גם אם היקף הפעילות מצומצם יותר.

רואת חשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם