למה חשוב לרכוש ביטוח בריאות

בישראל רמת הביטוח הרפואי הכללי הוא בין הגבוהות בעולם ולכן אזרחי המדינה נחשפים לרמת טיפול גבוהה מאוד. הבעיה שעומדת בתנאים הרפואיים שבמדינה מתבססים על הסרבול המערכתי של נותני השירות. הזמינות, הנגישות ויכולת הבחירה שלנו בגורמים המטפלים מוגבלת עד מאוד.

החשש מאירועים רפואיים קיימת אצל כולנו ולכן הרצון להיות מבוטחים ובטוחים במצבים כאלה קריטי לנו מאוד. במאמר הבא תיווכחו מדוע כל כך חשוב לרכוש ביטוח בריאות.

למה חשוב לרכוש ביטוח בריאות

שלושת רבדי שוק הבריאות בישראל

  1. ביטוח בריאות ממלכתי – ביטוח חובה הקיים לכל אזרח בישראל
  2. ביטוח משלים – נעשה באופן פרטני ואישי בקופות החולים
  3. ביטוח בריאות פרטי – נעשה גם כן באופן פרטני ואישי אצל חברות הביטוח.

 

לפי חוק הביטוח הבריאותי הממלכתי משנת 1994 נקבע סל תרופות מאוד גבוהה ויוקרתי המבטח את כלל אזרחי ישראל וזאת בהשוואה למדינות רבות אחרות. רחב ככול שיהיה סל התרופות הוא מעולם לא יהיה מספיק, והוא נתון לשינוי תקציבים רבים ולכן לרוב לא מספק את החשש שלנו.

בעקבות חיקוק חוק זה עלה הרצון והצורך בביטוח משלים – אשר יאפשר כיסוי החורים של הביטוח הממלכתי ויאפשר נגישות ובחירה רבה יותר לגבי מי ואיך יטפל, עבור המבוטחים.

 

מה מכסה ביטוח הבריאות?

כיום, ביטוחי הבריאות הפרטיים מהווים המענה המרכזי לצורך בתרופות שאינן בסל התרופות. כיסוי עקרי נוסף שמספקות חברות הביטוח הפרטיות הינו כיסוי לניתוחים פרטיים בארץ. הכיסוי הבסיסי אינו מהווה מענה מלא לניתוחים בכל מצב.

חברות הביטוח מאפשרות חלק מרכזי ומשמעות עבור המבוטחים – האופציה לבחור ברופא המטפל שלהם ולהיות שותפים להליך באופן אקטיבי ואחראי. כיסויים נוספים וחשובים הינם כל מה שקשור בייעוץ עם רופאים מומחים. דרך הביטוח הפרטי ניתן לנהל התייעצות עם רופאים בחירים, לבצע בדיקות הדמיה שונות, טיפולים פיזיותרפיים, כימותרמיה, טיפולים התפתחותיים לילדים ועוד. הביקוש לביטוחי בריאות פרטיים רק צובר תאוצה.

 

מה מומלץ לוודא בעת רכישת ביטוח בריאות פרטי?

למרות הנגישות והרצון ליעל עבור הלקוחות את התפעול מול מערכת הבריאות, רכישת ביטוח בריאות פרטי הינה משימה מורכבת. ישנן תוכניות ביטוח שונות המורכבות מכיסויים שונים. ישנם תוכניות הבנויות לספק מענה רק במקרים של מקרים רפואיים קשים וקיצוניים כגון, השתלה, טיפולים בחול, טיפולים לא שגרתיים וכדומה.

ניתן להרחיב מעט את החבילות האלה לטיפול אלטרנטיביים, הזמנת רופא הביתה, שירותי רפואה מונעת וכיוצא בזה. קיים כיסוי נוסף וחריג יחסית אך חשוב שמהווה תמיכה במצבים מתגלה מחלה קשה מאוד, פוליסה זו לרוב יקרה יותר בהרבה. מקרים כאלה מהווים נטל רב על המשפחה מבחינת עלויות.

 

איך קונים פוליסה שמתאימה לי ?

ישנם אנשי מקצוע שמתמחים בייעוץ והכוונה בעת קניית פוליסת ביטוח. יש להתייחס לצרכים האישיים ולמצב המשפחתי של כל מבוטח ולכן מומלץ להיעזר באדם שמתמקצע בתחום וידע להאיר את המורכבות בפוליסות הבריאות. כנסו ללינק לתמיכה וייעוץ- avner.org.il.

ידיים מחזיקות כדור

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם