למה צריך תכנון תקציב לעסק ואיך נעשה זאת בצורה נכונה?

אם הגעתם לכאן, כנראה שיש בידכם עסק טרי, או שאתם מתכננים להקים אחד כזה בקרוב, מזל טוב! הקמת עסק זוהי פעולה הדורשת הרבה אומץ והבנה, ולא כל יזם מתחיל מבין את החשיבות של תכנון העסק מראש,

בעיקר בפן הכספי.

למה צריך תכנון תקציב לעסק ואיך נעשה זאת בצורה נכונה?

ניהול התקציב בעסק מהווה מרכיב בסיסי לכל עסק משגשג, בין אם העסק באמצע הדרך, בהתחלה, קטן, בינוני, או מספר עסקים גדולים, תקציב נכון מהווה כבסיס היציב של כל עסק שהוא. תכנון התקציב מעניק לבעל העסק שליטה במצב העסק, ומאפשר לו לתכנן מראש אירועים עתידיים גדולים עם צפי תקציבי, כמו למשל – מתי אפשר לבצע השקעות גדולות ולרכוש מוצרים חדשים עבור העסק, ומאידך, מתי צריך לצמצם את ההוצאות ולהימנע מלקיחת הלוואות או התרחבות העסק שלא לצורך.

תכנון תקציב העסק באופן מבוקר ונכון, יוביל את העסק שלכם ממצב של הישרדות בשוק, למצב של שגשוג וצמיחה שמובילה אתכם ואת העסק לנקודות הצלחה קטנות וגדולות ולהתפתחות העסק בצורה מבוקרת.

 

איך נעשה תקציב לעסק?

כל תקציב עסק שאנו עתידים לעשות, יצטרך לכלול בתוכו תרשים מדויק של הוצאות והכנסות של העסק, או, לחלופין, הוצאות והכנסות עתידיות למי שטרם הקים אותו. תרשים זה ייתן לנו פרספקטיבה על מצב העסק, ויעזור לנו לדעת היכן להתמקד בפיתוח העסק.

בנוסף, חשוב להעלות את מגוון יעדי המכירות שאנו מצפים מהעסק בעתיד. מומלץ לפשט את התקציב ולחלק אותו לקטגוריות מסוימות. כמו לדוגמא: עלויות שכר לעובדים, תזרימי כרטיס אשראי, תקציב ייצור המוצרים בעסק, תקציב פרסום ושיווק, תקציב השקעות על מנת לפתח את העסק, תקציב מימון המפרט כיצד אתה משלם לספקים וכיצד הלקוחות שלך משלמים לך ועוד מספר ראשי נושאים שיעזרו לך לעשות סדר בהוצאות ובהכנסות החברה. מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי ערן שומרון בכדי שיכוון אתכם בתהליך התכנון.

 

זמנים

חשוב שתכנון התקציב יהיה תלוי בזמנים מסוימים, בין אם מדובר במטרות לטווח הארוך או במטרות לטווח הקצר, חשוב שנבין לאן אנו מכוונים ואיזה מטרות כלכליות ותקציביות אנו רוצים להשיג בפרק הזמן שהקצבנו. כאשר ההתנהלות מתוכננת ומדויקת מראש, נוכל להציב יעדים משמעותיים יותר לטווח הארוך ולעמוד בהם מבלי "הפתעות" בלתי צפויות בתקציב העסק. ניהול נכון של הזמנים ימנע מכם נפילות עתידיות כמו – לקיחת הלוואות מיותרות, תזרים כספים שגוי ועוד..

 

סיכום

בתור בעלי עסקים אנו ניצבים בפני אתגרים יום יומיים ומקבלים החלטיות דרמטיות על עתיד העסק שלנו, ולכן, החשיבות של תכנון תקציב נכון לעסק משמעותית ומורידה עברנו דאגות עתידיות.

המון עסקים עם פוטנציאל גבוה להצלחה נופלים ופושטים את הרגל, מהסיבה הפשוטה שהם לא ידעו לתכנן את התקציב שלהם בצורה מדויקת ועתידית. חשוב לציין, שיש לתכנן את התקציב לפחות 3 חודשים לפני סיום שנת הכספים.

 

מחשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם