מה לעשות אם אתם מגלים שמגיעים לכם החזרי מס

סוף שנת המס הגיעה, וייתכן שגם אתם נמצאים בין אותם מאות אלפי האנשים בישראל שמגלים, כי המדינה חייבת לכם כסף. את אותו הכסף כלל לא הייתם אמורים לשלם, כיוון שמדובר במס הכנסה בסכום שנלקח מכם יתר על המידה ולכן אתם זכאים לקבל החזרי מס. במידה וגיליתם שאכן אתם אמורים לקבל החזרים, מומלץ שתעשו את כל הנדרש על מנת לקבל את כספכם המגיע לכם בחזרה.

מה לעשות אם אתם מגלים שמגיעים לכם החזרי מס

ממה נובעת הטעות בחישובי המס אצל עובדים?

תשלומי המיסים בישראל הינם חובה, ובדרך כלל הטעויות בחישובי גובה התשלום נעשות אצל עובדים שכירים ולא אצל עצמאיים, אשר נדרשים לדווח על ההוצאות וההכנסות שלהם באופן שוטף. הטעות משמעותה ההפרש בין גובה המס שהעובד צריך לשלם על פי חוק, לבין מה ששילם בפועל.

אצל עובדים אשר זכאים לכל מיני הנחות וזיכויים, מתוקף הימצאותם תחת קטגוריות שונות המזכות בכך, מדובר לעיתים באלפי שקלים מדי שנה, שהם משלמים ללא כל צורך. הקטגוריות הללו יכולות לנוע בין עובדים במקצועות ספציפיים כמו עובדי הוראה ורופאים, ועד לחיילים משוחררים ואימהות בחופשת לידה – ואלו הן רק חלק מן הקבוצות, אשר מקבלות נקודות זיכוי במס הכנסה ומשום כך אמורות לשלם מס בסכום מופחת.

מגיעים החזרי מס

לאיזה סכומים יכולים להגיע החזרי מס?

גובה ההחזר תלוי בהפרש בין הסכום ששולם לסכום הנכון, כאשר גובה המס נקבע לפי גובה המשכורת. מסיבה זו, אנשים שיש להם משכורת גבוהה יותר יהיו, ככל הנראה, זכאים להחזרים גבוהים יותר. בנוסף לכך, מי שעקרונית זכאי לנקודות זיכוי ולא מקבל אותן כלל מאיזו שהיא סיבה, ועל אף שמשכורתו לא מן הגבוהות במשק, ייתכן שצבר סכומים גדולים של מס ששילם שלא לצורך ולכן מחכה לו כסף רב בקופת המדינה. הסכומים של ההחזרים עשויים להגיע לאלפי שקלים בשנה, בתלות במאפייני המשכורת של כל עובד באופן ספציפי.

אני זכאי לקבל החזר. כיצד אקבל אותו?

החזרי מס מתקבלים לאחר הגשת בקשה רשמית, וצירוף של טפסים ומסמכים מתאימים. את כל הפרטים ניתן לקבל דרך אתרי הממשלה, כולל ביצוע אומדן לגבי הסכום של ההחזר, אותו העובד הזכאי אמור לקבל בחזרה. כאשר הבקשה מאושרת, ההחזר ניתן ישירות אל חשבון הבנק. אופציה נוספת היא לפנות אל חברת הגנה – החזרי מס ולבקש מהם לעשות בעבורכם את התהליך.

חשוב לציין כי את ההחזרים ניתן לקבל גם כמה שנים בדיעבד, ועד לשש שנים אחורה משנת המס הנוכחית. על מנת לעשות זאת בפועל, חשוב להגיש בקשה באופן נפרד עבור כל שנה, ולצרף את המסמכים והאישורים המתאימים לכל אחת מן השנים בנפרד.

כיצד ניתן לעזור לאוכלוסיות מוחלשות לקבל החזרי מס?

הרבה מאוד אנשים מבוגרים או לחילופין עולים חדשים שאינם דוברים עברית, וכמותם אוכלוסיות חלשות אחרות שלא מודעות באופן מלא לזכויות שלהן כעובדים, לעיתים מפספסים את הזכות הבסיסית הזאת – לקבל את הכסף המגיע להן בחזרה. העלאת המודעות לעניין החזרים של מס והצורך בבדיקה מעמיקה של תלוש המשכורת מדי חודש, בין אם אתם עובדים מן המניין ובין אם אתם חלק מהנהלה של ארגון, תסייע להעמקת הבקיאות הכה חיונית בנושא. באופן כזה ייווצר מצב שבו עובדים מסייעים אחד לשני בענייני בירוקרטיה, לצורך קבלת ההחזר ולעמידה מלאה על הזכויות המגיעות לכולם.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם