מהי מחיקת חוב ומדוע כדאי לקחת עו"ד לשם כך

ההליך המשפטי של מחיקת חובות בישראל התפתח והחליף את הליכי פשיטת הרגל המסורתיים בתהליכי חדלות פירעון ושיקום פיננסי. לפי החוק החדש, מחיקת חובות כרוכה בקבלת הפטר מחובות באמצעות הסדר מיוחד או הליך חדלות פירעון.

ניווט מוצלח בתהליך מורכב זה, דורש פעמים רבות מומחיות של עורך דין מחיקת חובות. במאמר זה, נבחן את תפקידו של עורך דין מחיקת חובות, את מהות החוק החדש, ומדוע שירותיו הם חיוניים עבור המעוניינים לבצע את ההליך הנ"ל.

 

תפקיד עורך דין מחיקת חובות

האחריות העיקרית של עורך דין מחיקת חובות, היא לנהל את חובות הלקוח ולנהל משא ומתן עם נושיו. אם מדובר באכיפה, עורך הדין ינהל משא ומתן גם עם רשם ההוצאה לפועל. בנוסף, עורך הדין מסייע ללקוחות במילוי הגשת המסמכים הנדרשים לבקשת השחרור.

אם סכום החוב חורג מהמגבלה הקבועה בחוק (161,236 ₪ נכון לשנת 2023), רשאי עורך הדין להמליץ ​​על הליכים חלופיים לפי חוק חדלות הפירעון. על ידי עבודה קפדנית עם עורך דין מקצועי לביטול חובות, לקוחות יכולים להגדיל את סיכוייהם להצליח לבטל את חובותיהם ולקבל סעד כספי.

לשכור עורך דין

מחיקת חובות – החוק החדש

חוק מחיקת החוב החדש, מחליף את הליך פשיטת הרגל הקודם ומטרתו להקל על השיקום הכלכלי של חייבים ללא אמצעי ענישה. בעבר, נאלצו חייבים לסבול תקופות המתנה ארוכות להכרעות משפטיות בעניינם בעודם חיים בהגבלות.

גם הנושים נאלצו להמתין לפסקי דין בנוגע להחזרי חובות. החוק החדש מקצר משמעותית את זמן ההמתנה. כעת, ממועד הגשת הבקשה להליכי חדלות פירעון ניתן לקבל אישור תוך 30 יום בלבד. כמו כן, הזמן בין פתיחת הליכים למחיקת חובות בפני הוצאה לפועל או שופט שלום קוצר ל-11 חודשים בלבד.

 

מהות הטיפול בחייבים במסגרת הליכי חדלות פירעון

שינוי מהותי בהתייחסות לחייבים בהליכי חדלות פירעון, הוא שינוי נקודת מבט. החוק החדש מכיר בכך שחייבים נקלעים לנסיבות כלכליות קשות עקב תאונות כלכליות ולא בגלל אשמה אישית. כתוצאה מכך, המטרה העיקרית של הליך פשיטת הרגל אינה ענישה אלא שיקום כלכלי של החייב. שינוי זה מחזק את חשיבות הסיוע המשפטי בניווט המורכבות של מחיקת חובות ובבחינת דרכים להתאוששות פיננסית.

 

חשיבות העסקת עורך דין מחיקת חובות

בהתחשב במורכבויות של תהליך מחיקת החוב והנוף המשפטי המתפתח, יש חשיבות מכרעת לשכור עורך דין מחיקת חובות לפי החוק החדש. עורך דין מנוסה מביא מיומנויות ניהול משא ומתן, מומחיות בניהול הליכי חדלות פירעון ויכולת להגן על זכויות הלקוחות.

הוא יכול להדריך את החייבים בתנאים הנוחים ביותר למחיקת חובות בהתאם לסוגי וסכומי החובות הכרוכים בכך. בסופו של דבר, עורך דין מחיקת חובות מגביר את הסבירות למחיקת חובות מוצלחת, ומספק ללקוחות הזדמנות לבנות מחדש את עסקיהם ולהחזיר את היציבות הפיננסית שלהם.

נושים

המלצה על משרד עורכי דין נועם אברהם לביטול חובות

אחד המשרדים המומלצים על ידינו, לניהול הליכים משפטיים של מחיקת חובות, הוא משרד עו"ד נועם אברהם, העוסק בסיוע לחייבים לאורך הליך חדלות הפירעון. הם מתמחים בניהול משא ומתן מול נושים והתנהלות מול רשות ההוצאה לפועל. עם דגש חזק על יעילות, מקצועיות ואמפתיה, משרד עו"ד נועם אברהם הוא הכתובת המתאימה לחייבים המבקשים סיוע בניהול האתגרים הכלכליים שלהם.

 

לסיכום

הליך מחיקת החוב בישראל עבר שינויים מהותיים, שהחליפו את הליכי פשיטת הרגל המסורתיים בתהליכי חדלות פירעון ושיקום פיננסי. לכן, שכירת עורך דין מחיקת חובות היא קריטית כדי לנווט בנוף המשפטי החדש הזה בהצלחה. מומחיות עורך דין מחיקת חובות, כישורי משא ומתן וניסיון בניהול הליכי חדלות פירעון חיוניים להשגת הפטר מחובות בתנאים הנוחים ביותר.

הליך מחיקת חובות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם