מהי קרן כספית שקלית ואיך משקיעים בה

חיסכון לטווחים שונים הוא מרכיב חשוב ומרכזי בהתנהלות כלכלית אחראית. לצד הוצאות הכרחיות כמו שכר דירה או משכנתא, מזון והוצאות על הילדים, יש חשיבות גדולה בהפניית חלק מההכנסות לצורכי חיסכון. קרן כספית היא אחד האמצעים שמעניקים לנו את האפשרות לחסוך כסף יחד עם האפשרות למשוך אותו במקרה הצורך. במאמר זה נסביר מהי קרן כספית וכיצד ניתן להשקיע בה.

 

קרן כספית – הסבר

קרן כספית שקלית סולידית היא למעשה קרן נאמנות לצורך השקעה לטווחי זמן שונים ומתחרה לפיקדונות שמוצעים על ידי הבנקים. על פי חוק קרן כספית משקיעה את הכספים המנוהלים על ידה בנכסים הנחשבים לסולידיים כמו ניירות הערך של בנק ישראל (מק"ם), פיקדונות בנקאיים המאופיינים לרוב בריבית גבוהה ואגרות חוב בדירוג אשראי קבוע. ההשקעה מצד המוסדות המנהלים היא לטווח של עד 90 ימים עם יכולת לחדש את אותה מאפיין המעניק רמת סיכון נמוכה ללקוחות.

קרנות כספיות קיימות מאז 2008 אך הן הפכו לרלוונטיות בתקופה האחרונה עקב עליית הריבית במשק. בנוסף למאפיינים המצמצמים את הסיכונים קרן כספית מפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך

קרן כספית שקלית סולידית

כיצד משקיעים בקרן כספית

תהליך פתיחת קרן הוא פשוט ונמשך זמן קצר. לאחר שהוחלט להשקיע בקרן כספית, פותחים חשבון ניירות ערך בגוף בו תנוהל הקרן, לאחר מכן מפקידים את סכום הכסף הרצוי ונותנים לבית ההשקעות או לבנק הוראת קנייה עבור קרן כספית שנבחרה. בהתאם לצרכים ולרצונות של בעלי הקרן הכספית, ניתן לקבל את הכסף, כולל התשואה שנצברה, באמצעות הוראת מכירה שתבוצע באופן מיידי.

 

מהן העלויות של קרן כספית?

קרן כספית שקלית סולידית מעניקה מספר הטבות לרוכשים אך יש לה גם עלויות כמו עמלת מסחר הנקבעת בהתאם להסכם מול הגוף המשקיע. גובה העמלה מושפעת, בין השאר, מגודל ההשקעה. כמו כן ישנם דמי ניהול. מומלץ לבחור בקרן בעלת דמי ניהול נמוכים. יש לשם לב לכך שמנהלי הקרנות הכספיות יכולים לשנות את גובה העמלה מדי שנה ולכן מומלץ לעקוב אחר הנושא. הרווח של בעל הקרן הכספית חייב במס של הרווח הריאלי בלבד המחושב כרווח שמעל עליית מדד המחירים לצרכן באותה תקופה.

 

היתרונות של קרן כספית שקלית סולידית

כאשר ישנה יתרה מכובדת בחשבון העובר ושב מומלץ לחפש אפיקי השקעה שתאפשר צבירת רווחים ממנה, אך רבים חוששים מהרגע בו הם ידרשו להוצאה כספית חריגה או מפתיעה בלי גישה לכסף שהושקע. קרן כספית מעניקה פתרונות לחשש זה מעצם העובדה שהיא מאפשרת גישה מהירה לכספים זאת לעומת פיקדונות בנקאיים, לדוגמא, שם הכסף המושקע ננעל לפרקי זמן קבועים מראש.  בעלי קרן כספית יכולים לרכוש ולמכור את הקרן בכל יום בו יש מסחר בבורסה ועמלות המסחר הנמוכות אינן משפיעות על התשואה.

קרן כסף שקל

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם