מהן הלוואות מזנין וממתי הן קיימות

הרבה אנשים שמעו על המושג 'הלוואות מזנין', אולם לא יודעים בדיוק מה זה אומר. למעשה, מדובר בהשלמת הון הקשורה בענף הנדל"ן.

כשבנקים מבצעים בדיקות רקע אודות יזמים המבקשים ליווי בנקאי, הם דורשים מהם להציג אחוז מסוים של הון עצמי.

הבעיה מתחילה כאשר ליזם המדובר אין הון ברמה המתבקשת, ואז התהליך נתקע למול הבנק.

הפתרון לכך הוא האפשרות לקבל השלמת הון, משמע הלוואת מזנין: הלוואה שניתנת בתמורה לשעבוד של נכס.

אז ממתי הן קיימות? ומה חשוב לדעת אודות הלוואות מזנין? כל זאת ועוד ניתן לקרוא כאן.

מהן הלוואות מזנין וממתי הן קיימות

כולל אותיות קטנות: מהן הלוואות מזנין?

כפי שכבר הזכרנו, הלוואת מזנין הינה השלמת הון לשם היתר לקבלת ליווי בנקאי בענף הנדל"ן. כדי שיאושר ליווי בנקאי בפרויקטים שונים של נדל"ן, תחת ליווי ופיקוח הדוקים, היזם שעומד בראש הפרויקט צריך להציג הון עצמי כלשהו. לאור העובדה שלא כל היזמים יכולים להציג את אחוז ההון העצמי הנדרש, ניתנת להם האפשרות לקבל הלוואת מזנין. כך הם יכולים להציג בפני הבנק את הסכום שהם נדרשים, ולקבל את אותו הליווי הבנקאי שהם זקוקים לו. מעבר לכך, הלוואת מזנין היא מקפצה מצוינת עבור יזמי נדל"ן שנמצאים בתחילת דרכים, ומתחילים להתברג בין פרויקטים שונים. בצורה זו הם יכולים להתחיל לצבור ידע וניסיון, ולסלול את דרכם לאט ובטוח בענף יזמות הנדל"ן.

 

מתי זקוקים להלוואות מזנין?

ישנם כל מני סוגים של מקרים בענף יזמות נדל"ן, המצריכים הלוואות מזנין (השלמות הון):

  • נדל"ן מסחרי – יזמים שמעוניינים בהקמת מבנים מסחריים וציבוריים למיניהם, כמו למשל קניון, מרכז מסחרי, חנויות וכו'.
  • פרויקטים של רכישת קרקעות – אלו הם בדרך כלל מקרים בהם יש צורך בקבלת הלוואה לטווח הרחוק, ולכן נדרש מהיזם להציג הון עצמי באחוז מסוים.
  • פרויקטים של התחדשות עירונית – זוהי תנופת בניה כבירה, אשר מעודדת בנייה בהרבה רשויות מקומיות ארציות. כל פרויקט נדל"ני שכזה מצריך מהיזם ליווי בנקאי, ומכאן שהוא זקוק גם כן להצגת ההון העצמי שלו.

 

יזמים! אלו הדברים שחשוב לדעת

כאשר אתם בוחרים לקחת הלוואת מזנין, חשוב לוודא תחילה שלגורם המלווה יש ידע קודם בענף הנדל"ן, וכבר התעסק בעברו בפרויקטים שדרשו סיוע. האלמנטים שמרכיבים את הפרויקט הם דינמיים, וזה משהו שעל המלווה לדעת כמו גם היכולת שלו לנהל את האירוע.

גורם נוסף חשוב הוא היצמדות ללוחות הזמנים שהוגדרו לפרויקט. אמנם לוחות הזמנים בפרויקטים הם גמישים, אך הגוף המלווה חייב לדעת לפעול בזריזות, להיות בקיא בצרכים השוטפים וכן להגמיש את מועדי סיום ההלוואה.

 

מה לגבי ריביות בהלוואת מזנין?

הלוואת מזנין ידועה בתנאי הריבית הגבוהים שלה. אם לקיחת הלוואה מהבנק כרוכה בריבית של כשישה אחוזים, לקיחת הלוואת מזנין כרוכה בריבית של שניים עשר אחוזים ומעלה. הסיבה לכך היא פשוטה: מדובר בהלוואה ברמת סיכון גבוהה.

 

שטרות

 

 

התוכן המובא באתר זה נועד לידע כללי בלבד, ואינו מתיימר לספק מענה ספציפי בתחום המשכנתאות. אין לראות במידע זה משום המלצה לביצוע פעולות מכל סוג שהוא והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משכנתאות מקצועי, המתבצע על פי הנתונים והצרכים האישיים של כל אדם.
יתרה מכך, אין באמור לעיל כדי להחליף את הוראות החוק בנושאים הנוגעים לדיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין. במקרה של סתירה בין הוראות הדין לבין המידע שצוין דלעיל,
תגברנה הוראות הדין.
מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם