מה ההשקעה של הרשות המקומית בתהליכי פינוי בינוי

 תהליך פינוי בינוי הוא תהליך מורכב שדורש התערבות של מספר גורמים ותקציבים שיש לאשרם. התהליך משמעו לקחת קבוצת מבנים/בניינים ישנים שלא עומדים בתקן הבטיחותי החדש, לפרק אותם ולהרוס אותם לגמרי ובכך לבנות איזור מגורים חדש יותר, מרווח יותר ומאובטח יותר ממה שהיה. הרשות המקומית תפקידה לאשר את התהליך וכמו כן גם להקצות לו תקציב מסוים אשר יתמוך בתהליך.

מה ההשקעה של הרשות המקומית בתהליכי פינוי בינוי

לרשות המקומית אכפת מאיכות החיים

תחילה, המדינה צריכה להכריז ולהכיר בשטח הנדון כשטח המיועד לפינוי בינוי ולהריסה. תוקף ההכרה הוא כ- 6 שנים, וישנה אופציה גם להאריך לעוד 6 שנים נוספות. הממשלה מעבירה את האחריות לרשות המקומית תוך כדי חתימה על הסכם, ובכך המושכות עוברות לרשות המקומית.

לה תפקידים רבים, וכשמדובר בערים קשות יחסית כמו פינוי בינוי בירושלים למשל, שבה יש לא מעט מבנים ישנים שיש לחדשם, הרשות המקומית בהחלט נוטלת חלק מכובד בתהליך.

 

לרשות המקומות ישנם תפקידים רבים

כשהמדינה מעבירה את האחריות לרשות המקומית הרלוונטית, היא צריכה קודם כל לאשר תוספת זכויות בנייה לאזרחים המפונים, ולתכנן תכנית אשר תעמוד ביעדים. היא צריכה בנוסף להכל להשיג אישור מהמוסד המתכנן את התהליך של פינוי בינוי, ורק לאחר מכן ניתן להתחיל בעבודה. בנוסף, עליה לדאוג לתשתיות המבנים, למוסדות הציבור וגם לשטחים הציבוריים הפתוחים לטובת תחילת התהליך ואישורו הסופי.

 

החלק הכספי הוא עניין ראשי

הרשות המקומית מקבלת את התקציב שלה הישר מהמדינה, אך לעתים לא את כולו. ישנם מקרים בהם היא משלימה את החסר לפי כספי הרשות הנתונים שלה, וישנם מצבים בהם היא יכולה לבקש מהממשלה אישור שחרור לתקציבים נוספים.

מתחילת נתינת האישור של המדינה לרשות המקומית, יש לה את היד החופשייה להתנהל מול היזם ישירות, לקבוע איתו את ההליך ולהשתתף בחלק מן התהליך.

 

דיבור ישיר עם הרשות להתחדשות עירונית

הרשות המקומית שרוצה להשקיע ולנתב את כספיה לטובת פיתוח העיר ומיגונה, יכולה לדבר ישירות עם הרשות להתחדשות עירונית ולבקש ממנה סיוע להכריז כשטח פינוי בינוי גם איזורים סמוכים לאיזור הנבחר, העירייה יכולה גם לבקש להכריז על עיבוי הבנייה כפרויקט נוסף שהיא רוצה לקדם, שמטרתו להשאיר את הבניינים כפי שהם ולא להרוס אותם, אבל הם מתרחבים בזכות תוספות של קומות נוספות או אגפים חדשים. כמו כן הרשות יכולה לבקש גם סיוע בשכנוע דיירים סרבנים אשר אינם רואים תועלת בפינוי בינוי, ולא רוצים לשתף פעולה.

 

ההשקעה של הרשות המקומית משמעותית

הרשות המקומית פועלת רבות למען קידום העיר שלה והתפתחותה. יש לה משאבים רבים לרשותה והיא יכולה ליצור קשרים עם המון גורמים בכדי להגיע לתוצאה מרשימה. ההשקעה של הרשות המקומית מאוד חשובה מאחר והיא עושה המון מן העבודה, ובזכותה בהחלט ניתן להגיע לתוצאה יפה ולשיתוף פעולה מלא בין הגורמים השונים.

תהליכי פינוי בינוי

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם