חושבים על הכדור – מה הוא הדירוג האנרגטי של הדירה שלכם?

נמאס לכם מחשבונות אנרגיה גבוהים? אחת הדרכים היעילות ביותר להפחית את צריכת האנרגיה שלך ולחסוך כסף היא לשפר את היעילות האנרגטית של הנכס שלכם. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא איך תוכלו להעריך את הביצועים האנרגטיים של הנכס שלכם ולזהות תחומים לשיפור.

 

מה זה דירוג אנרגטי

דירוג אנרגטי לבניינים ודירות, הוא סולם מדידה שמעריך את היעילות האנרגטית של בניין או דירה. מטרת דירוג זה היא לעודד בעלי נכסים להשקיע באמצעי התייעלות אנרגטית וליידע קונים או שוכרים פוטנציאליים על הביצועים האנרגטיים של הנכס.

הדירוג האנרגטי לוקח בחשבון בדרך כלל מגוון גורמים, כולל בידוד הבניין, מערכות החימום והקירור, התאורה והאוורור. דירוג אנרגטי של דירות נקבע לרוב על ידי מעריך אנרגיה מוסמך שיבקר בנכס, יאסוף נתונים ויספק תעודת דירוג אנרגטי.

דירוג אנרגטי של דירות

איך מודדים דירוג אנרגטי

הדירוג מוצג בדרך כלל בסולם מ-1 עד 7, כאשר 1 הוא היעיל ביותר באנרגיה ו-7 מייצג את דירוג האנרגיה הכי פחות יעיל. נכס עם דירוג אנרגיה גבוה (1 או 2) צפוי להיות בעל חשבונות אנרגיה נמוכים יותר ובדרך כלל יהיה גם נוח יותר לגור בו. לעומת זאת, נכס עם דירוג אנרגיה נמוך (5,6 או 7) עשוי להיות בעל חשבונות אנרגיה גבוהים יותר.

 

האם אתם חייבים לקבל דירוג אנרגטי

במדינות מסוימות, כמו האיחוד האירופי, דירוג אנרגטי הוא חובה וכל הבניינים והדירות חייבים להיות בעלי תעודת ביצועים אנרגטיים לפני שניתן למכור אותם או להשכירם. החל משנת 2023, בישראל כמעט כל נכס חייב לקבל דירוג אנרגטי.

כדי לדעת אם אתם חייבים לקבל דירוג אנרגטי, אפשר לפנות לחברה המעניקה דירוגים כאלה או לרשות המקומית. גם במקומות בהם קבלת דירוג אנרגטי היא וולונטרית, בעלי נכסים מוציאים תעודת דירוג אנרגיה כדי לשפר את ערך הנכס שלהם ולהעלות את המחיר לקונים או לשוכרים פוטנציאליים.

דירוג אנרגטי של דירות

איך תדעו הדירוג האנרגטי של הדירה שלכם

אם אתם רוצים (או חייבים) לדעת הו הדירוג האנרגטי של הדירה שלכם, תצטרכו למצוא בוחן אנרגיה מוסמך כדי לבצע את ההערכה. אתם יכולים למצוא באינטרנט חברות המתמחות בבנייה ירוקה ובמתן דירוגי אנרגיה באזור שלך, או פשוט ללחוץ על הקישור שבתחילת הכתבה.

לאחר שתמצאו בוחן אנרגיה מוסמך, תוכלו לקבוע הערכה של הדירה שלכם. הבוחן יבקר בדירה שלכם כדי לאסוף מידע על צריכת האנרגיה והיעילות שלה. לאחר סיום ההערכה, בוחן האנרגיה יספק לכם תעודת דירוג אנרגיה שתציין את הביצועים האנרגטיים של הדירה שלך. התעודה תכלול את הציון המציין את היעילות האנרגטית של הדירה שלך, כמו גם המלצות לשיפורים לחיסכון באנרגיה

 

סיכום

לסיכום, בין אם אתם מחפשים למכור או להשכיר את הנכס שלכם או פשוט רוצים להפחית את חשבונות האנרגיה שלכם, תעודת דירוג אנרגיה יכולה לספק מידע ותובנות חשובות

דירוג אנרגטי של דירות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם