מה הוא החזר המס המקסימלי לשכירים?

מתלבטים האם להגיש בקשה להחזר מס? אולי לא ידעתם, אבל החזר מס יכול להגיע לגובה של אלפי שקלים עבור כל שנת מס. אם גם אתם שכירים ואתם רוצים לבדוק אם מגיע לכם החזר בסכום גבוה למדי, המאמר הבא מיועד עבורכם.

למי מגיע החזר מס?

לא רבים יודעים, אבל החזרי מס לשכירים הולכים וצוברים תאוצה משנה לשנה, כאשר משבר הקורונה גרם  לשכירים רבים לשלם לשווא סכומים גבוהים של מס הכנסה, למרות שעבודתם בפועל הייתה נמוכה יותר מסכום הדיווח. כדי לקבל את החזר המס, יש כמובן לבצע דבר ראשון את תהליך הבדיקה שיוודא אם אכן גם אתם זכאים להחזר מס, על ידי רואה חשבון באשקלון.

מיסים

מהו גובה החזר המס המקסימלי לשכירים?

בעת בדיקת החזר המס על ידי הרשויות, נבחנים פרמטרים רבים בחשבון, כמו: גובה ההכנסה, העילות להחזר המס, תקופות העבודה, עבודה בפועל מול דיווח ועוד. החזר המס המקסימלי יכול להגיע לגובה של אלפי שקלים כנגד כל שנה, מה שיוצר סכום מכובד בעת שמדובר בהחזר מס של כמה שנים אחורה.

 

עד מתי ניתן לקבל החזר מס רטרואקטיבית?

לעיתים, בבדיקה של רואה חשבון באשקלון על החזר המס, ניתן למצוא כי השכיר זכאי להחזר מס לא רק על שנת המס האחרונה, אלא אף על כמה שנים לפני. עד כמה שנים אחורה קיימת הזכאות לשכירים לקבלת החזר מס? על פי החוק, ניתן לקבל החזר מס רק עד שש שנים אחורה, ולכן חשוב  לבצע בדיקת זכאות מוקדם ככל האפשר כדי לא לפספס זמני זכאות מעבר לשש השנים.

 

הסיבות לקבלת החזר מס

על פי ניסיונו המקצועי של רואה חשבון באשקלון, לצורך קבלת החזר מס, חייבים להתקיים מספר קריטריונים, אשר בסופו של דבר מובילים לתוצאה הבדוקה: השכיר שילם לרשות המיסים, יותר כסף ממה שהיה אמור לשלם לו. ההפחתה בתשלום יכולה להיות נובעת מסיבות רבות אשר חשוב לברר אותם עוד טרם הגשת התהליך, כיוון שלכל עילה להחזר מס, יש השפעה שונה על גובה החזר המס הסופי.

חישוב מיסים

עילות לבדיקת זכאות להחזר מס

שכירים רבים מדווחים על עבודה מרובה, כאשר בפועל הם עובדים פחות, או לחילופין לא עובדים במשך כל השנה. ומה קורה כאשר סכום המשכורת המדווח למס הכנסה, היה גבוה יותר מאשר הסכום ששולם בפועל? השכירים שילמו מס מיותר, אשר מגיע להם חזרה בתור החזר מס מצטבר למשך אותם החודשים בהם שילמו מס מיותר לחינם.

 

לסיכום

שכירים רבים זכאים להחזר מס הכנסה, שיכול להצטבר לגובה של אלפי שקלים. טרם הגשת הבקשה להחזר מס יש לוודא אם רואה חשבון מוסמך את היתכנות הזכאות ורק לאחר מכן להגיש בעזרתו את הבקשה להחזר המס. חשוב לדעת כי ניתן להגיש את הבקשה רק עד שש שנים אחורה ולכן מומלץ להגישה מוקדם ככל האפשר.

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם