מה זה אופציות ואיך סוחרים בזה?

יכול להיות שיצא לכם לשמוע על מסחר באופציות, ולא כל כך הבנתם את המינוח. אז אנחנו פה בשביל להסביר מהן אופציות, מה הן מאפשרות לכם, איך אפשר לסחור בהן ומה חשוב לקחת בחשבון.

 

מה זה אופציות?

אופציות הן למעשה חוזה בין מי שכתב את האופציה לבין מי שקונה אותה. בעל האופציה בעצם נותן לאדם אחר את הזכות לרכוש נכס במועד מוסכם במחיר שנקבע. את ההסכם הזה אפשר בעצם למכור לצד שלישי, כך שמי שיקנה את האופציה לרכוש את הנכס על פי התנאים שהוצעו, יוכל להיות בעל הזכות לעשות זאת. את הרכישה של האופציות ניתן לעשות בתוך מסגרת זמן מוגדרת, והאופציות בעצם מאפשרות לסוחרים לנצל את תנועות השוק, לנהל סיכונים ולגוון את תיקי ההשקעות שלהם.

מה זה אופציות

מה מרכיב אופציה?

בתוך אופציה יש מספר רכיבים. קודם כל, יש את ההסכם לרכישת הנכס הבסיסי. בתוך אופציה יש גם את מחיר המימוש שנקבע מראש, שהוא בעצם המחיר שבו יכול בעל האופציה לקנות או למכור את נכס הבסיס. יוסכם גם תאריך התפוגה של האופציה, לאחריה לא ניתן יהיה לממש אותה. לבסוף, יש גם את הפרמיה- המחיר ששולם עבור האופציה, שיוגדר בהסכם.

 

איך סוחרים באופציות?

כדי לסחור באופציות, אתם צריכים או שתהיה לכם אופציה משלכם שאתם יכולים למכור, או שאתם צריכים לקנות אופציה של מישהו אחר. רכישת אופציות כרוכה בתשלום הפרמיה וקבלת הזכות למימוש האופציה. אם אתם רוצים למכור אופציה שלכם שכתבתם, אתם צריכים לנסח את ההסכם עם כל התנאים שלו ולחפש סוחרים ומשקיעים שיתעניינו.

משקיעים שונים משתמשים באסטרטגיות שונות בעת מסחר באופציות. זה יכול להיות מכירה של אופציות רכישה כנגד החזקה בנכס הבסיס, קניית אופציות כדי להגן מפני ירידה בערך הנכס, מחקר על מגמות שוק ורכישת נכסים בהתאם ועוד. באופציות סוחרים דרך הבורסה. את ההסכמים ניתן להנפיק ככתבי אופציות.

 

מהם השיקולים שכדאי לקחת בחשבון בעת מסחר באופציות?

כמו בכל תחום פיננסי אחר, גם בסחר באופציות יש שיקולים שונים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים לעשות זאת, כך שתוכלו לבצע החלטות מושכלות.

  1. מינוף: המפתח לסחר באופציות הוא חיפוש של הזדמנויות מינוף שמאפשרות למשקיעים לעלות את ערך האופציה ובכך להרוויח יותר ממה שהשקיעו.
  2. מסגרת הזמן: לאופציות יש תאריך תפוגה, לכן אתם חייבים להיות מודעים למסגרת הזמן שעומדת לרשותכם. שימו לב שלעיתים ככל שתאריך התפוגה יתקרב, כך ערך האופציה יכול להשתנות באופן משמעותי.
  3. תנודתיות: בשוק ההשקעות תמיד יש תנודתיות, שיכולה מצד אחד להוביל לרווחים אך גם להפסדים.

 

לסיכום

מסחר באופציות הוא כלי פיננסי שיכול לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהוביל לצמיחה, אך הוא מצריך מכם הבנה של השוק, ניהול סיכונים ועוד.

סַחַר

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם