מה זה איחוד הלוואות ולמי זה מתאים?

רוב משקי הבית בישראל מתנהלים כלכלית בעזרת הלוואות ואשראי, זה טבעי והגיוני, ולרובנו יש משכנתא ואולי עוד הלוואה כזאת או אחרת. בתקופות מסוימות בחיים אנחנו מכניסים פחות ממה שאנחנו חייבים להוציא – אלו תקופות של צמיחה, שינוי בעבודה ועוד. במקרים כאלה רבים לוקחים הלוואה נוספת, אבל מה קורה כאשר יש כבר הלוואה אחת או יותר? ישנה האפשרות של איחוד הלוואות – במאמר הזה תוכלו לקרוא על האפשרות הזאת ועל ההתאמה שלה למצב שלכם.

 

מצב שוק ההלוואות בישראל

שוק ההלוואות בישראל היה בעבר שוק מאוד סגור שרק הבנקים השתתפו בו. בשנים האחרונות השוק נפתח לגופים פיננסיים רבים ולכן היצע ההלוואות גדל מאוד. מצד אחד זה מאפשר למשקי בית ובעלי עסקים אשראי גדול יותר, ומצד שני הלוואות רבות יכולות להפוך לנטל מאוד גדול, ולרדיפה אחרי הזנב של עצמך. אחד הפתרונות למצב הזה הוא רעיון איחוד ההלוואות.

מה זה איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא למעשה פעולה פשוטה של לקיחת הלוואה אחת גדולה, שבעזרתה ניתן לסגור את ההלוואות הקטנות, כאשר אתם נשארים לשלם רק את ההלוואה הגדולה. תהליך כזה עוזר לעקוב אחרי התשלומים ומרכז את הכל למוקד אחד. תוכלו לעשות איחוד הלוואות עם Home Mortgage, שיתנו לכם גם ייעוץ מקצועי על האפשרויות השונות שלכם.

 

הדרכים לעשות איחוד הלוואות

אפשר לעשות איחוד הלוואות במספר דרכים. ניתן לקחת הלוואה גדולה מהבנק, או שאפשרות אחרת היא לקחת הלוואה ממקור חוץ בנקאי על ידי שיעבוד של חלק מנכס שיש בבעלותכם במטרה לקבל אפשרות להלוואה גדולה. כדי לדעת עוד בנושא תוכלו לקחת קורס משכנתאות מקיף אחד על אחד או בקבוצה.

 

יתרונות באיחוד הלוואות

איחוד הלוואות הוא פתרון למצב בו ההלוואות מפוזרות, ולכל הלוואה החזר אחר וריבית אחרת, וגם מועד פירעון אחר. מצב זה יכול להיות לא תואם ליכולת ההחזר שלכם. במקרה כזה, איחוד הלוואות נכנס לתמונה. במקרים רבים התוצאה תהיה חיובית – ההחזר יכול להיפרש לתקופה ארוכה יותר, בריבית אחרת ולהתאים למצב הנוכחי שלכם. אם לוויתם כספים ממקורות שונים, אתם בוודאי יודעים שלכל מקור הגבלה על סכום הכסף. כאשר אתם עושים איחוד הלוואות, אתם מנטרלים את הצורך להתמודד עם גופים פיננסיים שונים.

יתרונות באיחוד הלוואות

חסרונות של איחוד הלוואות

איחוד הלוואות הוא פתרון שתלוי במספר גורמים וביניהם ביכולת ההחזר הנוכחית שלכם, ובמה אתם יכולים לשעבד בשביל לקבל הלוואה אחת גדולה. כמובן שיש לזכור את תחנות היציאה והקנסות של ההלוואות הקודמות. יתכן שהקנסות יהיו גדולים מדי, או שתחנת היציאה רחוקה מדי. אפשרות אחרת היא שאתם קרובים לפירעון ההלוואות ולכן כדי למצוא דרכים זמניות יותר מאשר פריסה לטווח מאוד ארוך. את כל הגורמים האלה צריך לבדוק לעומק לפני שמתחייבים לתהליך.

 

סיכום

איחוד הלוואות הוא פתרון שכדאי לשקול אם הגעתם למצב בו אתם לא יכולים לעמוד בהחזר החודשי. האיחוד מאפשר פריסה חדשה בכפוף להלוואה חדשה שיכולה להתאים ליכולות הנוכחיות שלכם. כדי לדעת האם איחוד הלוואות מתאים למצב שלכם, כדאי להתייעץ עם מומחים וללמוד עוד על התחום.

מה זה איחוד הלוואות ולמי זה מתאים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם