מה זו משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא כלי פיננסי יוצא דופן המאפשר לבעלי בתים בגיל השלישי לנצל את הערך של בתיהם מבלי למכור את הבית. זו אופציה ייחודית למי שגילם 60 ומעלה ומחזיקים נכס בבעלותם. כמו כן, סוג זה של הלוואה יכול לספק זרם קבוע של הכנסה, לסייע בכיסוי הוצאות בלתי צפויות או לשפר את אורח החיים. אבל איך זה עובד, ומה כדאי לקחת בחשבון לפני שלוקחים משכנתא הפוכה?

 

איך עובדת משכנתא הפוכה?

במשכנתא רגילה לווים כסף לרכישת בית, ובתמורה משלמים תשלומים חודשיים לבנק או לגוף שנתן את המשכנתא. מנגד, במסגרת לקיחת משכנתא הפוכה התהליך קצת הפוך. במקום לשלם תשלומים קבועים לגוף שנותן את המשכנתא, הוא בעצם משלם לכם.  ככה זה עובד:

משכנתא הפוכה

זכאות למשכנתא הפוכה

כדי לקבל משכנתא הפוכה, ישנם מספר תנאים מרכזיים שחייבים לעמוד בהם. ראשית בעלי הנכס חייבים להיות בני 60 לכל הפחות. בנוסף, יש להוכיח כי הנכס נמצא בבעלות מלאה של בעלי הדירה. כמו כן, כדי לקבל את המשכנתא ההפוכה, תתבצע הערכת שווי הנכס, והוא חייב לעמוד על מיליון ₪ לפחות כדי לזכות בקבלת משכנתא הפוכה.

 

אופן קבלת הכספים במשכנתא הפוכה

במסגרת קבלת משכנתא הפוכה, אתם יכולים לקבל את הכספים שלכם כסכום חד פעמי, תשלומים חודשיים, הוראת קבע לאשראי או שילוב של אפשרויות אלו.

 

החזרים

סוד הקסם של משכנתא הפוכה הוא שאינכם צריך להחזיר את ההלוואה כל זמן שאתם גרים בביתכם. למעשה, ההלוואה מגיעה לפירעון כאשר אתם עוברים דירה, מוכרים את הבית, בוחרים לשלם את גובה ההלוואה עם הריבית, או שהיא משולמת על ידי היורשים שלכם.

 

עלויות ועמלות

חשוב לציין כי יש עמלות הקשורות למשכנתא הפוכה, לרבות עמלות הקמה, עלויות סגירה ודמי ביטוח משכנתא. הקפידו להבין ולהכיר לעומק את העלויות הללו לפני שתחליטו לקחת משכנתא הפוכה.

 

גורמים שכדאי לקחת בחשבון

לאחר שהבנו מהי משכנתא הפוכה ומי זכאי לה, חשוב להכיר מספר גורמים חשובים, כאלו שצריכים להיות חלק מסל השיקולים שלכם לפני שאתם לוקחים משכנתא הפוכה:

משכנתא הפוכה

השפעה על היורשים

משכנתא הפוכה יכולה להפחית את ההון העצמי שאתם משאירים ליורשיכם, שכן יתרת ההלוואה צוברת ריבית לאורך זמן.

 

תחזוקת הבית

לאורך כל משך המשכנתא ההפוכה, אתם עדיין אחראיים על תשלומי הבית ועל תחזוקת הבית במצב תקין. אם לא תעשו זאת, המלווים עשויים לפתוח בהליכים מולכם ולעקל את ביתכם.

 

השלכות פיננסיות

העריכו בקפידה כיצד משכנתא הפוכה משתלבת בתוכנית הפיננסית הכללית שלכם. במידה ואתם זקוקים לסכום גדול של כסף או מעוניינים לשפר את רווחתכם הכלכלית, משכנתא הפוכה יכולה להיות פתרון מעולה, אך חשוב לקחת בחשבון גם את ההשלכות הפיננסיות שיכולות להתגלות בהמשך.

 

ייעוץ מקצועי

לפני לקיחת משכנתא הפוכה, חשוב מאוד לפנות למומחי משכנתאות לקבלת ייעוץ מקצועי כדי להבטיח שאתם מבינים את היתרונות והחסרונות שכרוכים בצעד כשזה.

 

משכנתא הפוכה – כלי פיננסי שחשוב להכיר לעומק

משכנתא הפוכה יכולה להיות כלי פיננסי מועיל לבני הגיל השלישי. עם זאת, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות, להבין את תנאי ההלוואה ולשקול את ההשפעה על היורשים העתידיים. למידע נוסף על לקיחת משכנתא היכנסו לאתר – www.mashkantaline.co.il.

משכנתא הפוכה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם