מה כולל התהליך לביטוח בית משותף וכמה זה עולה?

אם בירור מקיף על סוגי הביטוחים לנכס שלכם גרם לכם ללכת לאיבוד, אתם בחברה טובה. חברות הביטוח מציפות אותנו בפרסומים ובמידע, החיפוש בגוגל מציג ים של תוצאות להסבר על סוגי הביטוח השונים, ואתם עשויים לשקול לשכור סירת הצלה מתנפחת, רק כדי להינצל מהשיטפון

המטביע הזה.

המאמר הזה הולך להיות שובר גלים בשבילכם, ולתת לכם הסבר מדויק ורלוונטי על התהליך לביטוח מבנה משותף, וכמה הוא יעלה לכם.

ביטוח בית משותף – מה יותר פשוט וקל מזה?!

מה כולל התהליך לביטוח בית משותף וכמה זה עולה?

למה ביטוח בית משותף הוא כן ביטוח חובה?

מחזיקים רכב? אתם בוודאי מודעים לכך שישנו ביטוח חובה לרכב. בניגוד אליו, החוק במדינת ישראל אינו מחייב את בעלי הדירות לרכוש פוליסת ביטוח על מבנים. אם כך, מדוע חשוב כל כך לעשות ביטוח בית משותף? כל האמת על חובת ביטוח בית משותף, לפניכם:

 

מי מאיתנו נולד עם ביטוח שלא יאונה לו שום רע בחיים?

כאשר אנו רוכשים דירה, אנו מעוניינים שהיא תחזיק מעמד ותאריך ימים ושנים רבות, כששוויה רק יעלה עם הזמן. אין לנו שום רצון שהיא תרד לטמיון עקב אסון כמו התקפת טילים או שריפה. פוליסת ביטוח בית משותף עשויה לכלול מספר סעיפים המעידים על סוגי ביטוחים שונים, שנועדו לבטח אתכם מפני פגעי טבע, מקרי רשלנות, נזקים בזדון ועוד.

 

הבה נלמד לעומק על 3 סעיפים חשובים מחוזה הביטוח לבית משותף:

ביטוח על המבנה

ביטוח זה מכסה אפשרות של נזק במבנה עקב פגעי מזג אוויר, פריצות, פיצוץ בלוני גז, רעידות אדמה, סערות, סופות, שריפות ועוד. ביטוח על מבנה במסגרת ביטוח בית משותף, מבטח את החלקים המשותפים, ניתן להרחיב את הסעיף, כך שיכלול בתוכו גם את הדירות עצמן.

לדוגמה: בניין פגע עקב שריפה מכוונת, עלות שיקום החלקים המשותפים 500,000 ש"ח, בבניין חמישה דיירים, התשלום המוטל על כל דייר הינו 100,000 ש"ח. דיירים שרכשו פוליסה זו ייהנו מכיסוי מלא של חברת הביטוח לפי התנאים שסוכמו בחוזה.

 

ביטוח כלפי צד ג'

סעיף זה מתייחס למצב בו אחד מדיירי הבניין או אורחיו, נפגעו באחד מחלקי הבניין המשותפים כתוצאה מרשלנות של הדיירים. כמו לדוגמה: אורח נפל ושבר את אגן הירכיים כתוצאה ממרצפות עקומות שלא תוקנו, או דייר רץ ונפצע בידו עקב זיז חד ובולט שלא תוקן. נפגעים אלו רשאים לתבוע את הדיירים בבית המשותף בתביעת נזיקין, סכום הפיצויים עלול להיות גבוה מאוד. כיסוי כלפי צד ג' מגן עליכם גם במקרה של פגיעה בבית משותף עקב רשלנות. ביטוח זה ניתן להרחיב בסעיף נוסף המכונה: ביטוח חברי ועד, במידה וישנה תביעה ספציפית נגד חברי הועד. כיסוי ביטוחי זה אינו מגן במקרים של תביעות דיבה, סכסוכי שכנים, ענייני תקציב ועד הבית ותביעות בגין לשון הרע.

 

חבות מעבידים

סביר להניח שאם הבניין שלכם אינו סובל מהזנחה משמעותית, הרי שועד הבית מעסיק עובדים קבועים ומזדמנים כגון: מנקים וגננים. במידה והם נפגעו כתוצאה מרשלנות בשטח הבית המשותף, הם רשאים לתבוע את הדיירים. סעיף זה בביטוח מונע אפשרות בו תצטרכו לשאת בנזקים.

עלות ביטוח בית משותף תלויה ברמת ההגנה של הביטוח, בסוגי הרחבות שונים, במוניטין של חברת הביטוח ובגובה ההחזר הכספי אותו תרצו לקבל.

 

מגן

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם