מה תפקידו של עורך הדין בסכסוכי ירושה?

לכל אדם יש זכות להשאיר אחריו צוואה ולחלק בדרך שהוא רוצה את העיזבון שלו. עם זאת, לאחר שהוא הולך לעולמו, עשוי להיווצר סכסוך הקשור לירושה של אותו אדם. סכסוכים אלו סובבים סביב רכוש, זכויות וכסף. לכאן נכנס עורך דין ירושות וצוואות, לו יש תפקיד משמעותי בסכסוכים מהסוג הזה.

 

סכסוכי ירושה – אצל מי זה קורה?

לכל אדם יש רכוש, הון, זכויות ונכסים שהוא צבר במהלך החיים שלו, במידה כזו או אחרת. כאשר אדם הולך לעולמו, הוא יכול להשאיר אחריו צוואה ולפרט בה כיצד יחולק הרכוש שלו. צוואות מסוימות מובילות בחלק מהמקרים לסכסוכי ירושה. סכסוך ירושה מתאפיין במחלוקות בין יורשים, או בין יורשים ליורשים פוטנציאליים, בכל הקשור לעיזבון של המנוח ולדרך בה הוא חולק. זה יכול לקרות בין קרוביו של המנוח, החל מחבריו, בת או בן הזוג שלו ואפילו המשפחה הקרובה שלו.

סכסוך ירושה

סיוע מעורך דין ירושה וצוואת

כאשר סכסוך ירושה קורה, מסיבה כזו או אחרת, ואתם לוקחים בו חלק בצורה כלשהי, כדאי לכם לקבל סיוע מעורך דין ירושות וצוואות. עורך דין זה הוא איש המקצוע בעל הבקיאות המשפטית הגבוהה ביותר בחוקי הירושות והצוואות, כך שהוא זה שיכול לתת לכם את הסיוע שאתם דרושים לו, ובכך לממש את האינטרס שלכם.

 

מימוש האינטרס של הלקוח

לסכסוכי ירושה יש צדדים שונים. צד אחד עשוי להיות זה שקיבל ירושה מסוימת, בעוד צד אחר עשוי להיות זה שמערער על הדרך בה חולקה הירושה. לכל אחד מהצדדים בסכסוך יש אינטרס מסוים. תפקיד עורך הדין בסכסוכי ירושה הוא לשאוף למימוש האינטרס של הלקוח שלו.

 

הגעה לפשרה מחוץ לבית המשפט

עורך דין יכול לסייע לכם גם להגיע לפשרה עם הצד שאיתו אתם מסוכסכים בכל הקשור לירושה מחוץ לבית המשפט. הגעה לפשרות כאלו היא נפוצה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב, והיא מסייעת לשמירה על קשר תקין לאחר סכסוכי ירושה בתוך המשפחה.

הגעה להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט

ניהול מאבק משפטי

במידה ואתם לא מצליחים להגיע לפשרה מחוץ לבית המשפט בסכסוך ירושה, או שאתם לא מעוניינים בכך, עורך הדין ינהל עבורכם את המאבק המשפטי. המאבק צפוי להתנהל בעיקר בכותלי בית המשפט, ובסופו בית המשפט יקבל החלטה בנושא.

 

טיפול ברגישות

הרוב המוחלט של סכסוכי הירושה הוא בין בני משפחה – אחים ובני דודים מנתקים קשרים בגלל סכסוכים כאלו. מכיוון שמדובר בעניין רגיש, בו קשה לקבל החלטות, עורך הדין יטפל בעניין ברגישות ויסייע לכם מתוך הזדהות.

 

הימנעות מסכסוכים אפשריים באמצעות עורך דין

חלק גדול מסכסוכי הירושה הם דבר שניתן למנוע. חלוקת הירושה בצורה הגיונית, עם תכנון מקדים וסיוע מאיש מקצוע תאפשר מניעה של סכסוך בין קרוביו של המנוח. עורך דין ירושות וצוואות יוכל לסייע לכם בעריכת צוואה בצורה חכמה.

סכסוכי ירושה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם