מושגים בסיסיים של משכנתא שחייב להכיר – מאמר חובה

משכנתא, עסק רציני שיש לקחת ברצינות.

רבים עלולים למצוא עצמם במצב אשר בו אין להם די כסף כדי לרכוש דברים שונים כמו למשל נכסים, מוצרים ועוד. בהתאם לזאת ניתן לפנות אל אחד מבין מגוון רחב של גופים פיננסים שונים ולהגיש בקשה לקבלת משכנתא מטעם אותו הגוף. אך הדבר אינו פשוט כפי שעשוי להישמע ולקיחת משכנתא היא עסק רציני כיוון שמדובר בהלוואה אשר לרוב תהיה גבוהה מאוד, לעיתים יכולה גובהה המשכנתא להגיע אפילו למיליונים.

מושגים בסיסיים של משכנתא שחייב להכיר - מאמר חובה

עוד על המשכנתא.

כיוון שמשכנתא כוללת בתוכה תחומים רבים אשר לא נלמדים בבית ספר או בשום מקום אחר, קיים אתר פורטל משכנתא אשר מרכז מידע רב ושימושי על נושא המשכנתאות. בנוסף למידע חיוני, דרך פורטל משכנתא ניתן לפנות אל הגופים הרלוונטים לצורך לקיחת משכנתא. בפורטלים שונים ניתן למצוא את כלל המידע ההכרחי על לקיחת משכנתא החל ממידע בסיסי כמו מה זה משכנתא ? במה הדבר כרוך? עד לפרטים הקטנים ביותר שיש לדעת על הנושא. במאמר הבא נציין מספר מושגים בסיסיים שחייבים להכיר לפני לקיחת משכנתא מכל סוג.

 

משכנתא, מושגי יסוד.

להלן מספר מושגים אשר נכללים תחת נושא המשכנתא שיש להכיר והם: 

  1. גובה המשכנתא – הסכום אותו מעניק הבנק בפעימה הראשונה ישירות לחשבון הבנק של הלווה. יש לציין כי זהו אינו הסכום אשר הלווה מחזיר כיוון שהסכום משתנה בהתאם לגובה הריבית.
  2. גובה הריבית – ריבית הינה אחוז מסויים אשר משפיע על גובה הסכום שיש להחזיר לבנק. הריבית נקבעת מראש בעת לקיחת המשכנתא או עשויה להשתנות ולרוב תהיה צמודה למדד ומושפעת ממנו.
  3. החזר חודשי – הינו סכום כסף הנקבע מראש אשר מחזיר הלווה לבנק כל חודש בחודשו סכום זהה.
  4. משך תקופת ההחזר – הינו משך זמן מסוים אשר בו התחייב הלווה להחזיר את ההלוואה בתום תקופה זו. לרוב קיים אינטרס לבנק לפרוס את משך תקופת ההחזר לכמה שיותר ובכך למעשה לשעבד את לוקח המשכנתא אל הבנק. לכן יציעו הבנקים תנאים נוחים למי שיפרוס את המשכנתא לזמן ממושך, זוהי טעות ועדיף לפרוס את המשכנתא לכמה שפחות זמן ואף לקצר אם ניתן.
  5. הון עצמי – כאשר מטרת לקיחת המשכנתא היא על מנת לרכוש דבר מסוים כמו דירה למשל, סביר להניח כי ידרוש הבנק לראות כי מבקש ההלוואה רציני בעניין וכי כבר השקיע סכום ראשוני עבור קניית הנכס. הסכום הראשוני אשר הושקע נקרא הון עצמי, ההון אשר קיים לצורך ההלוואה.
  6. ערבים – על מנת לקחת משכנתא קיים צורך בערב, כלומר בן משפחה, חבר או מכר אשר נגיש עם מבקש המשכנתא לבנק וחותם כי אם סכום הכסף לא חוזר לבנק ניתן לפנות אליו לצורך קבלת הכסף.

 

לסיכום.

כפי שכבר נאמר במאמר לקיחת הלוואה מסוג משכנתא אינה סיפור פשוט וכי ישנם פרמטרים ומושגים רבים שיש לדעת ולהכיר לפני לקיחת משכנתא. בפורטלים השונים אשר קיימים באינטרנט ניתן למצוא מידע הכרחי עבור הנושא ובנוסף גם המאמר הנ"ל עשוי לסייע לא מעט בכך שיש מושגי יסוד חשובים הקשורים לנושא.

 

מחשבון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם