מתגייסים נכון: 5 טיפים למלש"בים

גיל הגיוס הגיע ואתם מוצאים את עצמכם מיועד לשירות הביטחון, או מה שמכונה בדרך הקצרה" מלש"בים. מדובר בתפנית חדה במסלול החיים. כדי לעבור את התקופה הזו בקלות, ריכזנו לכם כאן מספר טיפים שכדאי שתכירו. 

 

דואגים לקבלת פיצויים מהעבודה

אם אתם נאלצים להתפטר מהעבודה כדי לשרת בצה"ל בשירות סדיר, תוכלו לתבוע פיצויי פיטורים. לפיצויים אלו תהיו זכאים אם יש לכם וותק של שנה לפחות במקום העבודה. לצורך כך יהיה עליכם לפנות אל חברת הפנסיה המנהלת את קופת הפנסיה שלכם. אם אתם מנוהלים בחברת מיטב דש, תצטרכו לחפש את מספר הטלפון של מיטב דש.

כך חשוב לפנות אל חברת הפנסיה בכדי לדאוג לפיצויים. מדובר בגיל צעיר בו משיכת הפיצויים לא פוגמת בצורה משמעותית בחיסכון הפנסיוני ואתם, נהנים מסכום התחלתי שיעזור לכם בעת השירות. כמובן שחשוב לשקול את העניין תוך התייחסות לשיקולים אישיים.

גיוס נכון

מתחילים לברר מידע

המידע הוא הדבר שהופך את ההתגייסות לקלה יותר. המתגייס יודע מה עומד לפניו והוא ערוך לכך טוב יותר בצורה כזו. נסו לאסוף מידע מחברים, חיילים ואנשי שירות ועוד. בדקו איזה ציוד דורש השירות אליו הופניתם.

תוכלו לפנות לכאלו ששירתו בשירות כזה ולקבל מהם את המידע הנדרש. כאן חשוב לזכור כי תפגשו חיילים שידאגו להסביר לכם עד כמה הכל קשה ומורכב. זכרו שמדובר בנקודת מבט אישית של אדם אחד והיא יכולה להשתנות מאדם לאדם בהתאם לחוויותיו.

 

מתחילים להיערך עם הציוד הנדרש

יש לא מעט חנויות לממכר ציוד למתגייס. הבעיה היא שיש ציוד שלא תוכלו לקנות שם… כי יש ציוד שלכם הוא חשוב ולאחרים לא… בדקו מה הציוד שאתם לא יכולים בלעדיו. ערכו רשימה של ציוד בו תרצו להצטייד.

יש מי שיעשה לו טוב ספר מסוים, לעומת יש כאלו שצריכים מוזיקה מסוימת. בדקו מה מדבר ללב שלכם ומה יעזור לכם לשפר את המרגש. אם אתם יודעים שמשחק מסוים עושה לכם טוב, אתם לוקחים אותו איתכם בכל יציאה לשירות. אל תוותרו על דברים כאלו.

גיוס נכון

בדקו מהו השירות המתאים לכם

אם אתם מתלבטים על השירות המתאים לכם, תוכלו לברר אצל חברים חיילים ומפקדים המשרתים בסוגי שירות בהם אתם מתעניינים. חשוב לציין כי בחירת סוג השירות צריכה להיעשות בצורה שקולה. אם אתם לא מצליחים להגיע להחלטה בכוחות עצמכם, כדאי שתפנו לאיש מקצוע מומחה בתחום. זה יכול להיות פסיכיאטר צבאי, קב"ן ועוד.

 

אל תשכחו את דרכי ההתמודדות שלכם

מסגרת חדשה עלולה להיות גם מאיימת. וכמו שאנחנו יודעים, כל ההתחלות קשות בדרך כלל. זה הזמן לבדוק מהן דרכי ההתמודדות שלכם ולהציב אותם בקדמת המוח. חשוב שתזכרו מה עוזר לכם להירגע, להרגיש טוב יותר ולהתמודד במצבים לא נעימים. בהצלחה רבה!

 

גיוס נכון

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם