עושים סדר בביטוח – מדריך מקיף

בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה במספר האנשים שבוחרים לערוך בדיקת תיק ביטוח. הדבר נובע מתוך הרצון לעשות סדר בכל הנושא הביטוחים שעשוי לבלבל לא פעם. הישארו אתנו ותגלו איך תוכלו לעשות סדר בביטוח, מה חשוב לדעת לפני שמתחילים ומדוע מדובר בהליך שכל אחד חייב לבצע.

 

מה זה בכלל בדיקת תיק ביטוח?

פסקה זו פונה למי שהגיעו למדריך זה מבלי להכיר את "בדיקת תיק הביטוח". נסביר שזו בודקת אילו ביטוחים יש ברשותכם, למשל:

  • ביטוח סיעודי
  • ביטוי בריאות
  • ביטוח פנסיוני
  • ביטוח חיים למשכנתא

הרי רבים מאתנו לא זוכרים מהם הביטוחים שיש ברשותנו, באיזו חברה הביטוח קיים ומה בדיוק הם מכסים. זו הסיבה שלשמה הוקמה הבדיקה המקיפה, שעוברת על כל הביטוחים ובודקת את הרלוונטיות שלהם תוך בירור אודות אלטרנטיבות זולות אחרות שקיימות כיום בשוק.

ביטוח

מתי מומלץ לבצע בדיקה שכזו?

כדאי לבצע בדיקת תיק ביטוח ועשיית סדר ביטוחי אחת לשנתיים עד שלוש שנים לפחות. יש רשימה ארוכה של סיבות שמובילות להמלצה על תדירות גבוהה זו. הבולטת שביניהם נוגעת לתשלומים מיותרים שיוצאים מחשבון הבנק שלכם. שכן, תוכלו לגלות למשל שאתם משלמים על 2 ביטוחים זהים בחברות ביטוח שונות.

תרחיש שכזה עלול לא רק לגבות מכם כסף מיותר, אלא גם לסבך אתכם בהמשך. שכן, חברות הביטוח עשויות להעביר את האחיות מאחת לשנייה במידה ותרצו לתבוע אותן, כדי לקבל את המגיע לכם (כלומר, הן עשויות לגלות שיש ברשותכם ביטוח זהה בחברה אחרת ולהנחות אתכם לפנות לחברה השנייה).

 

האם ניתן לבצע את הבדיקה באופן עצמאי?

אתם יכולים לבצע את הבדיקה באופן עצמאי, אך אין זה מומלץ. הרי אינכם רוצים לבצע טעויות, במיוחד כשמדובר בהליכים בירוקרטיים שמתרחשים מול חברות הביטוח הגדולות. לכן, ההמלצה היא לפנות לחברה מוסמכת שתסביר לכם מה תצטרכו לעשות בכל שלב.

מבחן באופן עצמאי

כך מתבצע ההליך

פנייה לחברה מוסמכת או סוכן ביטוח תאפשר לכם לצפות מהצד במתרחש, בזמן שמישהו אחר ישבור את הראש, במטרה למסור לכם את כל המידע החיוני שיחסוך לכם כסף וזמן. בשלב הראשוני, הגורם המוסמך יצטרך למסור את מספר תעודת הזהות שלכם, תאריך הנפקתה וייפוי כוח שמאפשר לו לצפות בנתונים האישיים שמופיעים במסלקה הפנסיונית.

בשלב הבא, הגורם שילווה אתכם, יבדוק את תיק הביטוח שלכם ויידע אתכם בהמשך אודות התוצאות. בסופו של דבר, תגלו האם יש כפל ביטוחים ומה עליכם לעשות, כדי לשלם פחות ולקבל יותר.

 

מילים אחרונות לסיום

כל אזרחי מדינת ישראל צריכים לפנות לגורם מוסמך שיבצע סדר בביטוחים שלהם. שכן, זהו הליך שצריך לבצע במקצועיות. בסופו של דבר, הוא מאפשר לכל אחד להכיר בהוצאות שלו על הביטוחים השונים ולהיות בטוח בכך שלא יהיו ברשותו כפל ביטוחים.

ביטוח

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם