סדר בבלאגן- פיצויים מתאונות דרכים

הכביש יכול להיות מקום מסוכן ומרתיע. אנו נאלצים לחלוק אותו עם כל עם ישראל, כאשר לצד הפקקים, תאונות הדרכים הם הפגע הרע ואחת הרעות החולות ביותר במדינה. במידה ומצאתם את עצמכם קורבן לתאונת דרכים, דעו שמגיע לכם פיצויים על פי חוק. במאמר זה נעשה סדר בנושא ונבהיר את כל סימני השאלה שעולים מנושא מורכב זה.

 

הסטטיסטיקה עגומה למדי

ברחבי ישראל מתרחשות עשרות תאונות דרכים מדי יום. חלקן נמנות על תאונות קלות כמו התנגשות כלי רכב מינורית ומינימלית, ומאידך ישנן תאונות המחייבות טיפול רפואי למעורבים בתאונה, בין אם מדובר בנהג, נוסע, הולך רגל או אלו הנוהגים בכלים שונים כמו אופניים, קורקינט חשמלי או אופנוע.

לשם כך, קיים במשפט הישראלי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שמטרתו לכסות על כל ההוצאות הרפואיות והטיפול שהוענק לכל אחד מהנפגעים, ללא כל קשר למידת אשמתם בתאונה. תוכלו למצוא פרטים נוספים אודות הנושא באתר https://fclaw.co.il

 

מי הכתובת ובאיזה סכומים מדובר?

על פי החוק, כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים בדרך כזו או אחרת זכאי לפיצויים על ידי תביעת חברת הביטוח המבטחת את רכבו בפוליסת ביטוח חובה. כאמור, עבור חברת הביטוח אין כל משמעות בדבר האשמה של המעורב בתאונה עצמה, אלא היא מחויבת לשלם לו את גובה הפיצויים.

שיעור גובה הפיצויים נקבע על פי מספר קריטריונים הקשורים לתאונה ולנזק שנגרם כתוצאה ממנה. הוא נע בין אלפי שקלים בודדים ויכול להגיע גם למאות אלפי שקלים.

 

כיצד נקבע הסכום?

המשתנים המשפיעים על גובה הפיצויים מתבססים על היקף הפגיעה של הנפגע בתאונה. נלקחים בחשבון גילו ומצבו הבריאותי ערב התאונה, מידת הפגיעה כמו אובדן כושר עבודה זמני או קבוע, אובדן שכר, הוצאות הקשורות לציוד רפואי ותרופות, ומידת ההשפעה על המשך חייו. ככל שהפגיעה תהיה מקיפה יותר, ארוכת טווח ומורכבת, כך יגדל משמעותית הסכום המגיע עבור הפיצויים הנדרשים.

 

צעדים לאחר התאונה

תאונת דרכים היא אירוע מלחיץ וקשה, אך ככל שנדע לשמור על קור רוח ולאסוף את הפרטים הנכונים, כך יהיה קל יותר להגיש את התביעה ולקבל את הפיצויים ללא דיחוי ככל הניתן. יש לאסוף את הפרטים הרלוונטיים מהנהג השני שמעורב בתאונה, ואם מדובר בתאונה בין נהג להולך רגל, יש לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

יש לאסוף את מספר הרישיון של הנהג המעורב, את שמה של חברת הביטוח ואת מספר הפוליסה, וכן לאסוף עדויות מעדי ראייה שנקלעו לזירת התאונה. במידה ונזקק טיפול רפואי, וודאו כי לאחריו, יש בידיכם את כל המידע הדרוש לצורך חוות דעת רפואית מקיפה ויסודית במהלך התביעה.

 

אל תהססו

זוהי חובתכם כאזרחים לתבוע את שמגיע לכם, וחובתה של חברת הביטוח לשלם. אל תוותרו על מה שמגיע לכם בגלל בירוקרטיה או סחבת, טפלו בתביעה ביעילות ובאחריות, בעזרת עורך דין תאונות אישיות הבקיא בתחום.

תאונות דרכים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם