פיצויים עקב תאונת דרכים

תאונת דרכים יכולה לגרום לנזקים גופניים ונזקים ברכבים המעורבים בתאונה ואלו מזכים את המעורבים בפיצויים כספיים. מי אחראי להעניק את הפיצויים ומה הוא בעצם ביטוח רכב?

כל נסיעה, נהיגה או אפילו חציית כביש חושפת את האדם והרכב לסיכון בדבר תאונת דרכים. אירועים אלו הם דבר די נפוץ במדינת ישראל ולכן כל אדם אשר נוהג או קונה רכב מחויב על פי חוק בתשלום על ביטוח רכב בסיסי אשר ניתן גם להגדיל לביטוחים מקיפים יותר. בכל מקרה של תאונת דרכים בהם אדם היה מעורב כנהג או כהולך רגל מומלץ לאדם לפנות מידית לעורך דין תאונות דרכים לפתיחת הליך תביעה אל מול חברות הביטוח או אל מול המעורבים בתאונה אם נדרש כך.

פיצויים עקב תאונת דרכים

חוק הפיצויים

בעקבות המורכבות של תאונת דרכים והקושי לקבוע מי הרכב האשם במקרה של תאונה עם מספר רכבים, ישנו חוק בישראל אשר מטרתו לבאר מקרים מסובכים ולהעניק לכל המעורבים את הפיצויים שמגיעים להם גם אם מדובר במקרה מסובך מהרגיל. החוק קובע שאין תלות בין האשמה בתאונה לקבלת הפיצוי, כלומר גם הנהג הפוגע זכאי לקבל פיצוי כספי לכיסוי נזקי גוף שחווה בעקבות התאונה.

מעורבות בתאונת דרכים מעניקה למעורבים בה, הולכי רגל, נהגים ונוסעים ברכב כאחד, פיצויים כספיים לכיסוי נזקי הגוף והרכב אשר נגרמו במהלך התאונה. האחריות על תשלום פיצויים אלה היא על חברת הביטוח של הרכב הפוגע, ובאחריותה תשלום פיצויים לכל המעורבים בתאונה גם אם הם אינם מבוטחים בחברת ביטוח זו.

בחוק זה מעוגנת החובה לרכוש ביטוח רכב לכל רכב ובעצם נסיעה ברכב ללא ביטוח היא עבירה על החוק. במידה ולא ניתן לאתר מי היה הרכב הפוגע ועל כן לא ניתן לקבוע לאיזה חברת ביטוח יש לפנות כדי לקבל את הפיצויים הוקמה בישראל בשנות התשעים קרן אשר תפקידה לפצות כספית מעורבים בתאונות דרכים אשר לא ניתן היה לקבל מחברת ביטוח ספציפית את הפיצויים המתאימים למעורבים בתאונה.

כאמור, לכל המעורבים בתאונה יש זכות לקבל פיצויים כספיים בין אם הם היו באוטו, הולכי רגל או נהגו על כל כלי רכב אחר כגון קורקינט ממונע. אחד התנאים לקבלת פיצויים מביטוח הרכב הפוגע הוא חוקיות הביטוח, כדוגמת רישיון רכב ונהיגה של הנהג בתוקף ובעלות אמיתית וחוקית של הנהג על הרכב. במקרים בהם ישנו ספק בדבר תנאים אלה ודומים להם תתבצע פניה לקרן לקבלת הפיצויים המתאימים.

קבלת פיצויים בעקבות תאונת דרכים היא זכותו של כל אדם אשר היה מעורב בתאונה ונפגע. פיצויים אלו מגיעים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע בתאונה, אך בעקבות חוק שנחקק בישראל גם אם לא ידועה חברת הביטוח הרלוונטית ישנה קרן אשר תפקידה לספק את הפיצויים המגיעים לכל המעורבים בתאונה.

 

איש משפט

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם