פריסת פיצויים – כיצד עושים זאת

לצערנו, אנו עדים בתקופה האחרונה לגל פיטורים נרחב שבא לידי ביטוי בחברות גדולות במשק. תרחיש זה הוביל אותנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי להעלות את המודעות בכל הנוגע לזכויות העובדים בקבלת פיצויים. הישארו כאן ותכירו בתור התחלה את כל המידע החיוני אודות פריסת פיצויים.

 

ההגדרה של פריסת פיצויים

עובדים שפוטרו לאחרונה ממקום עבודתם, צריכים לבצע פריסת פיצויים וזאת בהתאם לסעיף 8ג' לפקודת המס. הכוונה לחלוקה של תשלומי המס שמתקבלים במסגרת הכנסה אחת גדולה (פיצויי הפיטורים). נהוג לחלק את תשלומי המס עד ל – 6 שנים אחורה. כאשר במקרים מסוימים, רשות המיסים מאשרת לפרוס את המס עד 6 שנים קדימה. נסביר שזהו כלי לתכנון מס שמתייחס לחבות המס כאל סכום מענק שהתקבל בחלקים שווים לאורך שנים.

ההגדרה של פריסת פיצויים

איך עושים את זה? – הדרך הקלה

יש 2 דרכים להגשת פריסת פיצויים. בחרנו להציג בפניכם תחילה את הדרך הקלה ביותר שתאפשר לכם לשבת רגל על רגל ולהיות בטוחים בכך שההליך מתבצע על הצד הטוב ביותר. דרך זו מצריכה פנייה למומחים בתחום שיגישו את הטפסים עבורכם ויסייעו בפריסה נוחה של הפיצויים, כך שתוכלו להמשיך בשגרת חייכם, מבלי לשבור את הראש. כדי שזה יקרה, עליכם להיכנס לאתר שמציע את השירות, למלא את פרטיכם האישיים ולהמתין ליצירת קשר מצד נציג.

 

טיפ חשוב: כך תגיעו לאתר מהימן

רגע לפני שנציג בפניכם את האפשרות השנייה להגשת טופס לפריסת פיצויים, נמליץ לבדוק את טיבו של האתר שמספק את השירות. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שעומדים מאחוריו אנשי מקצוע שמכירים את התחום באופן מעמיק. כדי שזה יקרה, עליכם לקרוא חוות דעת שנכתבו אודות האתר בפלטפורמות אמינות. תוכלו לעשות זאת תוך גלישה לפורומים וקבוצות פייסבוק שעוסקים בענייני מס.

 

אפשרות נוספת להגשת בקשה לפריסת פיצויים

אם אתם מעדיפים לבצע את הליך פריסת הפיצויים באופן עצמאי, עליכם להיכנס לאתר של מס הכנסה ולהוריד את הטופס "בקשה לפריסה". תוכלו לחפש אותו תוך שימוש במנוע החיפוש וכתיבת המושג הבא: "טופס 116 ג'". לאחר שתמלאו את הטופס במלואו, תצטרכו להעלות אותו בלשונית המתאימה באתר של מס הכנסה או לתאם פגישה עם נציג ולמסור באופן פרונטלי את הטופס המלא. נדגיש שמדובר באפשרות שעשויה להקשות על רבים מכם, מכיוון שאינכם מכירים בהליך מקרוב. לכן, נמליץ לבחור בדרך הקלה שהוצגה לעיל. זו תאפשר לכם לבצע את ההגשה במהירות וללא מאמץ.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את הליך פריסת הפיצויים שצריך להתבצע לאחר פיטורים או פרישה ממקום העבודה. בשלב זה ברור לכם שמדובר בעניין בירוקרטי סבוך שמצריך הסתייעות מצד מומחים בתחום. כך שעליכם לפנות בהקדם האפשרי לגורמים מוסמכים שימלאו עבורכם את המסמכים ויגישו את הבקשה במקצועיות.

פריסת פיצויים

 

 

 

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם