מה הוא שכר הטרחה עבור ניהול תביעה בחו"ל?

שכר טרחה הוא השכר שגובים אנשי מקצוע שנותנים שירותים שונים, בגין השירותים שאותם הם מספקים. אין זה משנה אם מדובר בעורך דין, רואה חשבון או רופא מומחה, את שכר העבודה שלהם מכנים שכר טרחה וניתן לגבות אותו בצורות שונות. פירטנו מעט על שכר טרחה בארץ ובתביעות בחו"ל, וכן איך אפשר להגיש תביעה בחו"ל בצורה פשוטה ונוחה. 

 

שיטות שונות לגביית שכר טרחה

שכר הטרחה המדובר בכתבה זאת, הוא שכר טרחה לעורך דין לשם הגשת תביעה ולשם ייצוג בתביעה שהוגשה. לעורכי דין יש דרכים רבות לגבות שכר טרחה. המקובלת ביותר מביניהן היא גביית שכר טרחה לפי שעה. בשיטה זאת גובים את שכר הטרחה לפי שעת עבודה, לא משנה האם היא בכתיבה או בייצוג. ניתן לגבות את שכר הטרחה גם לפי תיק, ובמקרים אלה התשלום על התיק כולו יסוכם מראש.

 

שכר טרחה בארץ בגין נזקי גוף

מומלץ לשכור עורך דין אם ברצונכם להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין תאונה או נזק גוף אחר שנגרם לתובע. בארץ מקובל לגבות את שכר הטרחה רק במידה והתובע קיבל את הפיצוי שאותו הוא ביקש. במקרה של קבלת הפיצוי, גובה שכר הטרחה יחושב כאחוז מגובה הפיצוי שהתקבל.

כמובן שניתן לסכם עם עורך הדין על תשלום בצורה שונה בחלק מהמקרים. עם זאת ישנן תביעות שבהן גובה שכר הטרחה של עורך הדין מוסדר בחוק ולא ניתן לגבות מעבר לאחוז הנקבע או בשיטה אחרת מהמותרת בחוק.

 

שכר טרחה על תביעה בחו"ל בגין נזקי גוף

במקרים של תביעות במדינות זרות, שכר הטרחה שיהיה צורך לשלם לעורך דין תלוי במערכת המשפט של אותה המדינה בה מוגשת התביעה. במקרים רבים ניתן לגבות שכר טרחה גבוה מאוד, ולכן חשוב מאוד לפני ששוכרים עורך דין ממדינה זרה, להבין מה גובה שכר הטרחה שלו ואילו שירותים הוא מציע בתמורה לשכר טרחה זה. אם שכר הטרחה שעליו תסכמו עם עורך הדין שלכם יהיה גבוה מידי, גם במידה ותקבלו פיצויים, הסכום שיישאר שלכם יהיה נמוך.

 

תביעה בחו"ל בצורה פשוטה וקלה

ניתן להגיש תביעה בחו"ל בגין פציעה או תאונה מסוג זה או אחר על ידי שימוש בחברה שמתמחה בנושא. חברת קליימאיט היא חברה שכזאת. המטרה של החברה היא לעזור לישראלים להגיש תביעות בחו"ל בצורה פשוטה ונוחה. אם יש לכם צורך בשירותיה של החברה, תוכלו ללחוץ על הקישור המצורף http://www.u-claimit.com.

 

שכר טרחה על ניהול תביעה בחו"ל – סיכום

שכר טרחה הוא השם שניתן לתשלום על עבודתם של נותני שירות מסוימים, בדרך כלל כאלה בעלי מקצועות חופשיים. ישנם מספר דרכים לחשב את שכר הטרחה של עורך דין בגין הגשה וייצוג של תובע בבית משפט גם בארץ וגם בחוץ לארץ.

תביעה בחו"ל

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם