שלא יגנבו אותך: 3 דרכים לשמור על הרעיון לסטארט אפ מפני גניבות

אנחנו חיים בעולם שמונע על ידי תחרות. זו עובדה בסיסית פשוטה אך חשובה והיא רלוונטית לכל תחום בחיים שניתן לעלות על הדעת. התחרות המדוברת מתחילה לה אי שם בתקופת הלימודים, ממשיכה איתנו כל הדרך עד למציאת העבודה ותחום העסקי הוא סך הכל מקפצה לרמה חדשה של אותה התחרות.

לרבים יש רעיונות עסקיים מדהימים, סך הכל אנחנו אומה של קדמה וטכנולוגיה ואלה לא סתם מילים. השאלה הנשאלת היא – איך בעולם המונע על ידי תחרות ניתן לשמור על רעיון עסקי מפני גניבה?

זו שאלה שמטרידה מוחות רבים לכן הרמנו את הכפפה ואספנו לכם מספר דרכים או ליתר דיוק 3 נקודות חשובות שיעזרו לכם להגן על הרעיון העסקי שלכם כל הדרך אל משרד לרישום פטנטים.

 

 נקודה ראשונה – שלב הרעיון

הנה, אתם מרגישים שהפעם יש לכם רעיון מהפכני. נהדר. אך בטרם אתם ממהרים לספר עליו לפרטי פרטים לכל מי שרק ממוכן להקשיב לכם – כדאי שתעצרו. כן, גם אם מדובר במשקיע פוטנציאלי.

כדאי לקחת את הרעיון הכללי הגדול ולחלק אותו לכמה שלבים קטנים ולספר עליו בדיוק בצורה זו – צורת השלבים. כך אתם מוודאים שהמידע החשוב על הרעיון שלכם יעבור בצורה המלאה, אך "חוסכים" מהאדם שמולכם כמה פרטים טכניים שמאוד משמעותיים לתהליך עצמו.

משרד לרישום פטנטים

 נקודה שנייה – לגבש תוכנית עסקית

רעיון הוא רק רעיון והוא תלוי לו אי שם באוויר עד שהוא הופך להיות תוכנית עסקית מסודרת, שעליה כבר ניתן להגן בצורה נרחבת יותר. ניתן לגשת אל ייעוץ בקשר לרישום פטנטים וכך בעצם לוודא שהמוצר שלכם יהיה מוגן חוקית ותוכלו לפעול בצורה מסודרת כנגד כל אדם שעלול לנסות ולגנוב את הרעיון שלכם.

 

 נקודה שלישית – חתימה על התחייבות שמירת הסודיות

נקדים ונאמר שמעט קשה לשכנע משקיעים פוטנציאליים לחתום על אותה ההתחייבות ואכן יש בזה היגיון מסוים. סך הכל עולם עסקי הוא עולם תחרותי והמשקיע הפוטנציאלי מחפש להשקיע את כספו בצורה המיטבית וזה לא תמיד מגיע ביחד עם התחייבות לשמור על תחרות חופשית, חוקית ופיירית.

בכל אופן, אנחנו ממליצים לנסות לחתום על הסכם זה, בטרם אתם עומדים לחשוף פרטים רגישים וטכניים בקשר לרעיון שלכם ולעיתים כדאי שזה יהיה תנאי מקדים מבחינתכם.

 

 נקודה רביעית ומסכמת

והנה הגענו אל נקודת הבונוס. עולם הרעיונות העסקיים הוא מעט כמו ג'ונגל שבו החזק שורד, לכן כדאי להצטייד במדריך טוב.

ברגע שאנחנו מדברים על מדריך טוב, אנחנו מתכוונים לייעוץ של מומחים בכל הנוגע להגנה על הרעיון העסקי שלכם – כך שתוכלו להיות בטוחים שאף אחד לא עוקב אותכם בסיבוב ואתם מוודאים שהרעיון שלכם נשאר רק שלכם עד הרגע שניתן לחשוף אותו בבטחה בפני כל השאר.

משרד לרישום פטנטים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם