תובעים אתכם? חשוב שתגיעו מוכנים

השכרת דירה היא פעולה שרבים נאלצים לעשות מכיוון שידם אינה משגת לרכוש דירה או לכל צורך אחר. היחסים שבין שוכר למשכיר הם יחסים המבוססים חוזה, לכן כל הפרה שלהם עלולה להיגרר לתביעה, לכן חשוב מאד שבמידה ותובעים אתכם, חשוב שתגיעו מוכנים.

 

מצב העניינים בין השוכר למשכיר

שוק הנדלן בישראל הוא שוק חם באופן תמידי. היצע הדירות לעולם לא עונה על הביקוש ובמקביל לרבים ישנו נכס נוסף אותו הם משכירים. בשל המצב ישנם רבים הנדרשים להשכיר את מקום המגורים שלהם ולכן קיומו של חוזה שכירות הוא עניין נפוץ מאד המתקיים בין שני צדדים השוכר והמשכיר. מצב העניינים שהוזכר לעיל מציב את מי שנמצא בעמדת המשכיר במצב נוח יותר ובעליונות ברורה על מי שנמצא בצד המשכיר. הן בשל היכולת של המשכיר להעמיד תנאים שונים והן בעובדת הביקוש הרב לנכס שבבעלותו.

בשל עובדה זאת אין זה מפתיע לגלות שרובם המכריע של חוזי השכירות הנחתמים בישראל נוטים באופן מובהק לטובת המשכירים. לעיתים קרובות חוזה השכירות מכיל סעיפים המטילים על השוכר מגבלות רבות וחושפים אותו לא אחת למצב בו יכולה להיות מוגשת כנגדו תביעה קטנה בגין אי קיום סעיפים בחוזה. בכל מצב של תביעות הקשורות להסכמי שכירות חשוב מאד שתגיעו מוכנים אל ההתמודדות עם התביעה. ההבנה שלכם את החוזה ואת המשמעויות שלו יכולים לעשות את ההבדל. בכל מקרה במידה ונקלעתם למקרה של תביעה קטנה תמיד מומלץ לפנות לקבלת שירות מעורך דין.

למידע נוסף כנסו לאתר: https://www.agreements.co.il.

מצב העניינים בין השוכר למשכיר

החובות המוטלים על השוכר

ברמת העיקרון החובות המוטלים על השוכר הם בראש ובראשונה תשלום על פי מה שהוסכם בתאריך המתאים ושמירה על הנכס. מעבר לכך כל שאר הפרטים הם תולדה של חוזה עליו חתמו שני הצדדים . ברוב המקרים על המשכיר חלה החובה לשמור על מצבו התקין של הנכס, לקיים שיגרה של תקינות סבירה ומתקבלת על הדעת, וכן לשלם את כל החשבונות הנדרשים בגין השימוש בדירה דוגמת חשמל מים וארנונה על פי סיכום מראש. כאשר ישנה תקלה או בעיה הדורשת התערבות בעל מקצוע, אחריות הדיווח חלה על המשכיר, הטיפול חל על השוכר. יכול להיות שהמשכיר יבקש מהשוכר לטפל בבעיה, תוך הבטחה לתשלום הנדרש בגין הפעולה.

 

החובות המוטלים על המשכיר

כפי שישנם חובות על השוכר את הנכס, ישנם חובות גם למי שמשכיר את הנכס. המחויבות הראשונה היא להבטיח שכל מה שהובטח בהסכם השכירות אכן מתקיים בפועל. כלומר האמצעים השונים בדירה, תקינת הנכס והתנאים עליהם התחייב המשכיר בחוזה. ההתחייבות הגדולה של המשכיר היא להבטיח לאורך כל תקופת השכירות שמצב הנכס תקין ובמידה ויש בו בעיה שנגרמה עקב בלאי או מסיבה לא צפויה ואיננה שימש לא הולם של המשכיר או אז הוא נדרש לטפל בבעיה זאת.

 

לסיכום

עם זאת, עובדה ידועה היא שכוחו של המשכיר על העליונה ויש בכוחו לגרור את המשכיר לא אחת להליכים של תביעה קטנה בגין בעיות שונות במצבה של הדירה והטיפול בה. לצורך כך התגייס המחוק וביצע תיקון לחוק השכירות שקיבל את השם חוק שכירות הוגנת המבקש לתת מעט יותר כוח בידיים של מי שנסיבות חייו הביאו אותו להיות בצד הנאלץ לשכור נכס למגורים.  בכל סיטואציה שלא תהיו, חשוב שבמידה ותובעים אתכם, תגיעו מוכנים.

נתבע

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם