מה עושים עם תרופות שלא בסל הבריאות?

על פי חוק הבריאות הממלכתי כל אזרח בישראל מבוטח בביטוח בריאות חינמי באחת מקופות החולים הקיימות. יחד עם זאת, הביטוח הממלכתי הוא ביטוח בסיסי בלבד והוא מציע בין היתר מימון לתרופות ושירותים שנכנסו לסל הבריאות בהוראת משרד הבריאות.

אך מה עושים כאשר נזקקים לשלם על תרופות יקרות שלא כלולות בסל הבריאות? זו לא שאלה שאנחנו שואלים, זו שאלה שישראלים רבים מתמודדים איתה, וחבל. יש מה לעשות כדי לא לספוג עלויות גבוהות אלו.

 

ביטוח בריאות ממלכתי וביטוח בריאות פרטי

על פי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי כל אזרח ישראלי חבר קופת חולים זכאי לסבסוד תרופות הנכללות בסל הבריאות. כיוון שמדובר במספר מוגבל של תרופות, קופות החולים וחברות הביטוח מציעות ביטוחים משלימים המכסים עלויות תרופות שלא נכללים בסל הבריאות.

קופות החולים מציעות ביטוחים משלימים המתומחרים במחיר שונה בהתאם לכיסוי הביטוחי הניתן. כל דרגה מעלה את המחיר. מי שלא רוכש את הביטוח המשלים, לא מבוטח בו וממילא צריך לשלם מחיר מלא על שירותים שלא כלולים בסל הבריאות הבסיסי.

לצד הביטוחים המשלימים מטעם קופות החולים, חברות הביטוח נותנות מענה לסוגייה זו ומציעות ביטוח בריאות פרטי במסגרתה המבוטח יכול לקבל מימון לעלויות רפואיות שונות כמו תרופות יקרות, שירות רופא מומחה ועוד.

 

מה ביטוח הבריאות כולל?

ההמלצה הגורפת היא לבצע בדיקת ביטוח בריאות כדי להתעדכן ולדעת מה כולל הביטוח האישי שלכם. יחד עם זאת, ביטוח בריאות פרטי מכסה מקרים רפואיים המצריכים: ניתוח או פעולה כירורגית, השתלות איברים ורכישת תרופות יקרות שאינן בסל הבריאות.

כל חברת ביטוח רשאית להוסיף על הכיסויים הבסיסיים כיסויים נוספים וכך לתמחר את הפוליסה במחיר גבוה בהתאם. כך המבחר הקיים ברכישת ביטוח בריאות פרטי הוא מבלבל ומי שרוצה לצאת עם ביטוח העונה לצרכיו האישיים, צריך להיות ממוקד מאוד במטרה.

 

כיסוי עלות תרופות שלא בסל הבריאות

ביטוח בריאות פרטי כולל כיסוי למימון תרופות שאינן בסל הבריאות. אך יחד עם זאת, לכל חברת ביטוח תנאים נלווים משלה. ישנה הגבלה על תקרת מחיר התרופה – התקרה היא 3 מיליון ₪. כדי להוסיף כיסוי תרופות שאינן בסל הבריאות לא תצטרכו לשלם מחיר גבוה.

המחיר המקסימלי מגיע לעשרים שקלים בחודש. ישנן חברות ביטוח הדורשות השתתפות עצמית ברכישת תרופה שאינה בסל הבריאות, ולעומת זאת, ישנן חברות ביטוח אשר לא גובות השתתפות עצמית כאשר מדובר בתרופות יקרות מאוד או כאשר מדובר בתרופות מסויימות.

 

עלות תרופות מותאמות

ישנן תרופות הנרקחות באופן אישי עבור המבוטח וממילא הן יקרות הרבה יותר. כדי להנות מביטוח זה יש לרכוש אותו בנפרד והוא לא כלול בתוך כיסוי תרופות שלא בסל הבריאות. תרופות אלו יכולות להיות תרופות לחולים כרוניים כמו קנאביס, רקיחה טבעית ועוד.

בדיקת ביטוח בריאות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם