תשלום דמי הבראה: עקרונות וסוגיות

דמי הבראה מעוגנים בחוק דיני העבודה, וכוללים מספר סוגיות ועקרונות שיש להכיר, בין אם אנו מעסיקים ובין אם אנו עובדים שכירים. רבים מאיתנו שמעו את המושג "דמי הבראה" או "ימי הבראה", אך ייתכן ולא התעמקנו ולכן אנו לא יודעים בוודאות את משמעותם. דמי הבראה הם חובת המעסיק, ומקורם בתשלום שהיה מוקצה מצידו לצורך שהיית העובדים בבית הבראה. העובדים מצידם- היו צריכים להביא אסמכתאות וקבלות המוכיחות שאכן התשלום נוצל למטרה זו. כיום, על אף והתשלום עדיין מעוגן בחוק- על העובד לא חלה חובת ההוכחה, והוא יכול להשתמש בכסף כאוות נפשו. אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות בנוגע לדמי ההבראה.

תשלום דמי הבראה עקרונות וסוגיות

הזכאות לדמי הבראה

עובדים שכירים רבים אינם בקיאים בדיני דמי ההבראה, ומעדיפים לסמוך על מעסיקיהם בנושא. דמי הבראה כוללים בהם כמה סוגיות שחשוב להכיר- בין אם אנו עובדים שכירים ובין אם אנו מעסיקים. ע"פ חוק- המעסיק חייב לשלם דמי הבראה לכל עובד שהשלים שנת עבודה מלאה, וכאן חשוב לציין- שישנן תקופות שאינן נחשבות בחישוב השנה הראשונה, למשל חל"ת- שבה לא מתקיימים יחסי עובד-מעביד. מעסיקים ועובדים כאחד, יכולים למצוא מידע רב בנוגע לדיני דמי הבראה באינטרנט, וישנם מספר אתרים העוסקים בכך, למשל פורטל מנהלי משאבי אנוש– המכיל מידע רב גם בעניין זה.


גובהם של דמי ההבראה

גובה דמי ההבראה- משתנה מעט בהתאם לסוג העבודה. עובדים במגזר הציבורי זכאים לקבל מעט יותר מאשר אלו במגזר הפרטי, ואילו מספר ימי ההבראה- מחושב ע"פ שנות הוותק של העובד, כפי שמופיע בטבלה הייעודית לכך. האם עובדים בשכר שעתי, או עובדים במשרה חלקית- זכאים לדמי הבראה? התשובה היא חד משמעית כן, על אף שחישובם מתבצע ע"פ אחוזי המשרה, או שעות העבודה החודשיות.

 

אופן תשלום דמי ההבראה

מעסיקים בוחרים בדרכים שונות לצורך תשלום דמי ההבראה. חשוב לציין שלאחר השלמת שנת העבודה הראשונה של העובד- על המעסיק לשלם לו את דמי ההבראה רטרואקטיבית החל מיומו הראשון. עם זאת- יש מעסיקים שמעדיפים לפרוס את התשלום כבר מתחילת ההעסקה. גם לאחר השנה הראשונה, ישנן דרכים שונות לתשלום דמי ההבראה: חלק מהמעסיקים מעדיפים לשלם בקיץ, חלקם מעדיפים לשלם בחודשים קצרים כמו פברואר, וחלקם יעדיפו לפרוס את התשלומים על פני השנה.

דמי הבראה מעוגנים בחוק דיני העבודה, ומומלץ לנו להכיר אותם היטב בין אם אנו מעסיקים ובין אם אנו עובדים שכירים- על מנת שנוכל למצות את זכויותינו. כל עובד שהשלים שנת עבודה- זכאי לדמי הבראה, ועם זאת- יש מספר עקרונות וסוגיות שיש להכיר בנוגע לכך. גובה דמי ההבראה משתנה ע"פ המגזר שבו אנו עובדים וע"פ אחוזי המשרה שלנו, ואילו מספר ימי ההבראה שלהם אנו זכאים- יושפע מהוותק שלנו בעבודה. ניתן למצוא מידע מפורט ברחבי האינטרנט.

דולרים

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם