איך תתקדמו מבחינה פיננסית בחייכם – מספר טיפים של אלופים

עצמאות כלכלית משתנה במהלך החיים מכיוון שככל שעוברות השנים, ההכנסות שלכם בדרך כלל יגדלו, תקבלו העלאות במשכורת ובונוסים ובמקביל ההוצאות ירדו, הילדים כבר גדולים ולא צריך לשלם לגנים פרטיים או לקנות טיטולים ומגבונים.

אנחנו נסקור כאן כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לעצמאות זו ולתנהל פיננסית בצורה חכמה יותר.

איך תתקדמו מבחינה פיננסית בחייכם - מספר טיפים של אלופים

התאמת סכום ההוצאות לסכום ההכנסות

המתמטיקה היא פשוטה, אם תוציאו כספים יותר ממה שנכנס לכם תחסלו את החסכון אם יש לכם או שתיכסו למינוס אם אין לכם. לכן תמיד מומלץ להיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור לחשבון הבנק שלכם ולדעת איפה אתם נמצאים, כאשר גם כאן זה תלוי תקופה שהרי אם אתם סטודנטים, יהיו לכם הרבה הוצאות וקצת הכנסות אך אתם משקיעים בעצמכם ובעתיד תרוויחו משכורות יפות ותחזירו את ההשקעה.

 

תשתדלו לפתוח קופת חסכון מוקדם ככל האפשר

כסף מייצר כסף ולכן שזמן החסכון ארוך יותר הריבית גדלה וכך גם הסכום הסופי. לדוגמא, חסכון של 400 שקלים כל חודש מגיל 25 עם ריבית של 4% יביא לכם קופה של 277,000 בגיל 55, לעומת 146,000 אם תתחילו את החסכון בגיל 35 למשל. בנוסף, אם זמן החסכון ארוך יותר אז אפשר גם להשקיע עם יותר סיכון בריביות גבוהות יותר שכן לטווח הארוך, יש פחות משמעות לסיכון. באתר Financa ניתן למצוא עוד דגומאות.

 

תפחיתו ברכישת ביטוחים

ידוע כבר לכולם שחברות הביטוח מחזיקות בהכי הרבה כסף, יותר מהבנקים ולא בכדי. מוכרים לנו ביטוחים מיותרים כל הזמן ואנחנו נופלים בפח. אל תשקיעו בביטוחים יותר ממה שחובה: ביטוח דירה וחיים למשכנתא וביטוח רכב. כל ביטוח מעבר לכך הוא בזבוז של הכסף שלכם, כמו למשל ביטוחים לתיקון מכשירי חשמל או ביטוחים לשמשות של הרכב. בביטוחים אלו אתם תשלמו תשלום חודשי קבוע לתקופה ארוכה שבסך הכל הכללי הסכום שתוציאו יהיה יותר גדול מאשר לשלם פעם אחת על תיקון המקרר.

 

החסכונות מחליפים את ההלוואות והמינוס

אם יש לכם חסכון כללי, בלי מטרה ספציפית אתם יכולים להשתמש בו במקום לקחת הלוואה, למשל אם אתם רוצים לקנות רכב או לעשות שיפוץ. שאתם לוקחים הלוואה, הריבית היא הרבה יותר גבוהה ממה שאתם מקבלים בחיסכון, כנ"ל לגבי כיסוי המינוס, הריבית על המינוס יותר גבוהה ולכן כדאי לכם למשוך את החסכון כדי לכסות את המינוס.

 

לסיכום

רק עם הרגלים פיננסים נכונים ותשומת לב רבה לחשבון שלכם תוכלו להתקדם מבחינה כלכלית ולהיות עצמאיים כלכלית, כאשר בנוסף לטיפים שהוזכרו לעיל ישנם עוד הרבה טיפים נוספים כמו: משיכת פיצויים וקרן השתלמות רק במקרי חירום, הפחתת דמי ניהול, בדיקה קפדנית לפני שבוחרים את ההשקעה, להשקיע בבורסה רק לטווח הארוך ולבסוף, אם קיבלתם כסף כמתנה או ירושה, עדיין תשמרו על ההרגלים הפיננסים ואל תבזבזו אותו.

 

מדדים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם