דואגים למחר: החשיבות שבתכנון פיננסי

אין אחד שלא שמע פעם את המונח תכנון פיננסי. תכנון פיננסי זו תוכנית כלכלית, אשור נחוצה לכל אחד, על מנת שיוכל להגשים את החלומות הפיננסים שלו. אבל בכל זאת, למה חשוב כל כך לעשות תכנון פיננסי, ולא פשוט לזרום עם זה? על השאלה הזאת בדיוק ננסה לענות, במידה והעתיד הכלכלי שלכם חשוב לכם, כדאי לכם להמשיך לקרוא את הכתבה הבאה.

 

מה זה תכנון פיננסי

לפני שנדבר על החשיבות של תכנון פיננסי, נסביר קודם כל מה המשמעות שלו. תכנון פיננסי הוא למעשה קיבוץ של נתונים כלכליים רבים, אשר חשוב להיות מודעים אליהם, לפני הכל. ראשית, נמצא במסמך הזה את הנתונים הפיננסיים האישיים שלנו, כמו את גובה העובר ושב בחשבונות הבנק שלנו, כמה כסף שלנו נמצא בהשקעה, וכן הלאה. למעשה, במסמך זה נמצאים כל הפרטים שלנו אשר קשורים, איך לא – לכסף. שנית, במסמך הפיננסי נמצאות המטרות הפיננסיות שלנו, שהרי בשביל מה אנחנו מרווחים כסף ומנהלים אותו, אם לא כדי להשיג מטרות מסוימות שאליהן אנו שואפים. מטרות אלו יכולות להיות תשלום על אירוע כמו חשוב חתונות הילדים שלנו, קניית דירה, קניית רכב, סכום כסף רצוי בחשבון הבנק בעוד מספר שנים, ועוד. הפרט הכי חשוב במסמך, אשר נמצא לצד המטרות  – היא האסטרטגיה להגשמת המטרות הללו. חשוב לכתוב במסמך מטרות ריאליות. כך שמצד אחד, לא נמצא את עצמינו קופצים "מעל הפופיק" ומכוונים למטרות שמרבית הסיכויים שלא נגיע אליהן. עם זאת, שימו לב לא לכתוב מטרות פסימיות מידי. כמו כן האסטרטגיות צריכות להיות ריאליות ולא מנותקות מהמציאות.

 

תכנון פיננסי הוא העתיד

רוב האנשים אוהבים לחיות את הכאן ואת העכשיו ,בטענה שהעתיד הוא בלתי צפוי. זאת בדיוק הסיבה למה חשוב כל כך לבצע תכנון פיננסי כי הרי העתיד מבוסס על ההווה. ואם ניקח את זה לעולם הפיננסי, נבין שככל שנחסוך, נשקיע ונתנהל בצורה נכונה ובריאה עם הכסף שלנו, כך בעתיד יהיה לנו יותר חופש כלכלי ונוכל לחיות את הרגע.

 

  • ובתכלס – למה זה כל כך חשוב?

עד עכשיו דיברנו באופן כללי, אך אם נרד לפרטים של תכנון פיננסי נבין כי העתיד טומן בחובו אירועים רבים, אשר מצריכים התכוננות ותכנון מראש, אחרת הם לא יקרו, או יקרו לא באופן שאנו רוצים. ראשית, כל אלו הן מטרות בנאליות כמו חופשה משפחתית בארץ או מחוצה לה, מעבר דירה, קניית דירה, קניית רכב, חיתון ילדים, תשלום על אוניברסיטה, ולמעשה כל הוצאה כספית גדולה שיכולה לצוץ בהמשך. כמו כן, חשוב לבחור גם מטרות כלכליות ייחודיות לכם, אשר אתם שואפים להגיע אליהם. חשוב מאוד לא לשכוח את גיל הפרישה שלנו. אחרי גיל הפרישה נרצה לא לדאוג לגבי שום חשבונות או משכנתאות. הרצון של כולנו, הוא שכל מה שאנחנו רוצים לעשות בגיל הפרישה –  נעשה, ללא כל מגבלה כספית. לכן חשוב כל כך לעשות תכנון פיננסי, זה שקול בעצם לתכנון העתיד שלנו.

 

מי צריך לעשות תכנון פיננסי?

לאחר שהבנו את החשיבות בתכנון פיננסי קל מאוד לענות על שאלה זו. אפשר לחשוב שאם אתה או בן זוגך מכניסים משכורות גבוהות וחיים ברמת איכות גבוהה אז לא צריך לעשות תכנון פיננסי. ההפך הוא הנכון, כל אחד באשר הוא, ללא קשר לכמה הוא מכניס צריך לשאוף לתזרים כמה שיותר גבוה בסוף החודש. כמו כן כל אחד חייב לעשות לעצמו תכנון פיננסי על מנת לדעת לאן לצעוד בשביל הפיננסי. כמובן שתזרים שונה יוביל ככל הנראה להגדרת מטרות ויעדים שונה שכן תזרים חיובי גבוה מביא את היכולת לקבוע יעדים רחוקים יותר ועדיין להישאר ריאליסטים. נציין כי כיום ישנם גופים רבים ובעלי מקצוע אשר יוכלו לעזור לכם בדרך להגשמת המטרות הכלכליות שלכם, כמו השיא GROUP תכנון פיננסי. חשוב לבחור אנשי מקצוע מומחים בתחומם, איכותיים, ואמינים על מנת שהעתיד הפיננסי שלכם ייראה ורוד, ולא ייצבע חס וחלילה בכל צבע אחר.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, אנו מקווים שכעת אתם עומדים היטב  על  חשיבותו של התכנון הפיננסי, וכיצד עושים אותו. לכן, אם מסיבה כלשהי, עוד אין לכם אחד כזה  – כדאי שתעשו זאת במהירות, אבל מבלי להתפשר על איכות. בהצלחה!

דולרים

 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם