כתיבת קורות חיים – המדריך המלא

אתם רוצים להגיש מועמדות למשרה ואין לכם מושג איך לכתוב קורות חיים? לפניכם המדריך המלא, צעד אחר צעד.

 

איך נראים קורות חיים?

מומלץ להסתכל על תבניות של קורות חיים כדי לקבל מושג על איך זה נראה, אך באופן כללי סדר הדברים יהיה באופן הבא מלמעלה למטה:

  • פרטים אישיים.
  • תמצית.
  • ניסיון תעסוקתי.
  • השכלה.
  • שירות צבאי.
  • שליטה בשפות.
  • יישומי מחשב.

כשבראשית העמוד נכתוב את הפרטים החשובים והרלוונטיים ביותר למשרה, ובתחתית העמוד את הדברים הפחות חשובים. כלומר, אם ההשכלה שלי רלוונטית יותר למשרה המבוקשת, נרשום את ההשכלה לפני הניסיון התעסוקתי, אך אם לא, עדיף לשמור על הסדר המקובל.

על קורות החיים להיות עמוד אחד בלבד, מחולק לפסקאות ולכותרות. על הגופן להיות אחיד ועל הרווחים להיות שווים. יש להדגיש את הכותרות ואת הדברים החשובים שתרצו שיבלטו יותר.

 

תוכן

כתבו רק פרטים רלוונטיים לקבלת המשרה. כתיבה עמוסה והוספת פרטים מיותרים תקטין את הסיכויים שלכם לקבלת המשרה. הקפידו לרשום בצורה עניינית, מתומצתת, תכליתית ושאינה חוזרת על עצמה. וודאו שאין לכם שגיאות כתיב ואל תשכחו להשתמש בסימני פיסוק.

הקפידו שהפסקאות לא יהיו ארוכות ועמוסות מדי. למשל, פסקת התמצית צריכה להיות בין 3-4 שורות, ו"לשווק" אתכם למשרה. הקפידו לכתוב מה היתרונות שלכם לעבודה ואיך אתם עומדים בדרישות.

על הפרטים האישיים להכיל: שם מלא, כתובת, דואר אלקטרוני, תאריך לידה ומספר טלפון ליצירת קשר, ותו לא. אין מה להרחיב יותר מדי בנושא.

אולם כשאתם רושמים את הניסיון התעסוקתי שלכם ואת הרקע בשירות הצבאי, כתבו בסדר כרונולוגי בקצרה מה היו דרישות התפקיד ואילו תכונות נדרשו מכם לעבודה. לדוגמא: 2011-2013 אחראית משמרת במסעדה – ניהול ופיקוח של כ-30 אנשים, סדר וארגון העבודה וסיפוק הצרכים של העובדים.

שימוש בשמות פועל מרשים יותר מאשר בפעלים. עדיף לרשום "הכנת מצגות" מאשר "הכנתי מצגות". הניסוח השני נותן תחושה של סיפור אישי ולא של מסמך רשמי.

 

התאמה למשרה

כאשר אתם מגישים קורות חיים לעבודה כלשהי, סדרו את קורות החיים כך שיתאימו למשרה אותה אתם מבקשים. מה הכוונה? אם אתם מגישים מועמדות למשרת חינוך, הדגישו את הניסיון בחינוך שרכשתם בשנת השירות, אך אם אתם מגישים מועמדות להייטק, מוטב שתבליטו את היכולת שלכם לתכנת ואת הרקע שלכם בתחום.

המעסיק לא ירצה לשמוע בפירוט על השירות הצבאי שלכם, אלא אם כן רכשתם בזמן השירות מיומנויות הקשורות למשרה.

 

שימוש במילות מפתח

טיפ חשוב שלא ידוע לכל: הרבה פעמים קורות החיים שלכם יעברו סינון ראשוני על ידי תכנה לפני שיישלחו למגייס. רצוי להשתמש במילות מפתח שקשורות למשרה כדי שהתכנה תזהה את קורות החיים כמתאימים.

 

זה הכל – סיימנו?

אלו היו על קצה המזלג העקרונות החשובים ביותר, במידה ואתם רוצים ללמוד עוד כנסו לתוך המדריך לכתיבת קורות חיים מקצועיים.

טופס

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם